Gå til innhold

Eventyrspill av nyere dato

Anbefalte innlegg

I mine yngre dager spilte jeg en del Sierra-spill, slik som Kings Quest, Police Quest, Larry Laffer osv. Jeg var spesielt tilhenger av Quest for Glory.

Spørsmålet er da: har noen lignende spill å anbefale, men med en litt nyere dato? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[quote name="johanlo" Jeg var spesielt tilhenger av Quest for Glory.

Runnet nettopp Hero Quest 1 for første gang. Var jo et nokså kult spill da! Husker du kanskje denne spådommen?

Come a hero from the east' date='

free the man from in the beast,

free the child from in the band

drive the curser from this land,

[/quote]

Lenke til kommentar
Sierra gair ut/har gitt ut (?) en pakke med mange gamle eventyr-spill i "remakes", da får du sam & Max hit the road og day of the tentacle, så vidt jeg vet er det flere også... disse spillene er bare GENIALE!

8) Jepp, Day of the Tentacle var et skikkeligt kult spill, og sam&Max fulgte opp og var nesten like bra. Ikke så vanskelige desverre, men stilig grafikk (på den tia). JA til flere slike :wink:

Lenke til kommentar

Day of the Tentacle er definitivt mitt favoritt eventyrspill, men det er Lucasarts, og ikke Sierra som lagde det (det samme gjelder Sam&Max).

Lucasarts holder forresten på med oppfølger både til Sam&Max og Full Throttle :)

Lenke til kommentar
[quote name="johanlo" Jeg var spesielt tilhenger av Quest for Glory.

Runnet nettopp Hero Quest 1 for første gang. Var jo et nokså kult spill da! Husker du kanskje denne spådommen?

Come a hero from the east' date='

free the man from in the beast,

free the child from in the band

drive the curser from this land,

[/quote]

Jepp!

Genialt spill! Heros Quest og Quest for Glory 4 er mine favoritter! :D

Lenke til kommentar

Johanlo: Har du prøvd remaken av Hero quest? kunne jo vært en ide :)

Ellers så kan du jo titte litt på Monkey Island 3 og 4, og Grim fandango.

Dette er adventure spill med humor.

Syberia er vel et av de nyeste(?). Dette er vel ikke med en slik spesiell humor som de ovenfornevnte spillene.

Gabriel Knight 3 kan du prøve. 2'ern og for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Syberia er vel et av de nyeste(?). Dette er vel ikke med en slik spesiell humor som de ovenfornevnte spillene.

Gabriel Knight 3 kan du prøve. 2'ern og for den saks skyld.

Hold deg unna Syberia! Dette var et spill jeg i utgangspunktet gledet meg til, men det viste seg fort at det ikke var noe særlig.

Alt går lissom for sate, ting tar ALTFOR lang tid. Og jeg ble ikke spesielt engasjert heller. Ble VELDIG fort kjedelig! Styr unna!! Er min mening :shrug:

Prøv heller Monkey Island 3 og Grim Fandango!

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har spilt lucasartsspillene.. sam&max, day of the tentacle, monkey islandserien, grim fandango osv.. anbefales de kraftig..

desverre, for å spille et par av dem trenger du denne:

http://scummvm.sourceforge.net/

Det er selvfølgelig hvis du ikke skaffer remakes som kjører bra på xp/200 og sånn.

forresten, über.. om ikke lenge kommer noen til å kommentere størrelsen på avataren din.. :)

Lenke til kommentar

Skal du ha adventures i dag er det ikke så ekstremt mye å velge i mellom. Et par titler som har kommet ut i det "siste" som muligens er verdt en titt er f.eks; Syberia, Runaway: A Road Adventure, The Longest Journey/Den Lengste Reisen, Broken Sword 1&2 (og snart 3), Monkey Island 3 & 4, Mystery Of The Druids osv.

Som sagt tidligere i tråden kommer det også et par oppfølgere fra Lucasarts. Disse er dog tvilsomme, i det minste er Full Throttle 2: Hell on Wheels veeeldig tvilsomt. (Action/Adventure anyone?)

Ellers kommer The Longest Journey 2 etter hvert...

Lenke til kommentar

som nevnt i forrige post, broken sword spillene er noe for seg selv. mørkt, dystert og fengende. med historiske referanser to boot. Et annet spill som kan være verdt å prøve er NIGHTLONG fra team17. hadde veldig ny og bra grafikk i sin tid. gode gåter også.

Lenke til kommentar

Eventyrspill? Av nyere dato er det nok heller skralt. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på Syberia, Myst III: Exile og Runaway: A Road Adventure. Alle har nok å by på til å bli vurdert.

Tør du gå litt lenger tilbake i tid, la oss anslå om lag fem år, bør du få med deg disse titlene:

- The Curse of Monkey Island

- Grim Fandango

- Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, Blood of the Damned

- The Longest Journey

- Broken Sword: The Smoking Mirror

- Toonstruck

- Blade Runner

Et tips til: Styr unna Escape from Monkey Island, med mindre du har fullført samtlige andre eventyrspill fra LucasArts. Det fungerte ikke godt nok, og det så fælt ut.

(om Sam & Max Hit the Road) (...) men stilig grafikk (på den tia)

Dette er en sånn uttalelse jeg ikke kan unngå å bemerke. Sam & Max har nøyaktig like stilig grafikk den dag i dag, som det hadde i 1994. I dag er det selvsagt tydelig eldre rent teknisk, men det har svært lite å gjøre med hvor stilig grafikken er. Teknikken var også i 1994 god nok til å gi animasjonene følelse og humor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...