Narsissisten Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Heisann, er en 17 år gammel gutt med normal BMI som jogger jevnlig, men har fått et problem med gnagsår på innsiden av lårene og under føttene fremme på innsiden etter at jeg økte joggefrekvensen. Har lest litt rundt, men lurte på om noen hadde personlig kunnskap eller erfaring med dette? Hvordan kan jeg forebygge det? Jeg bruker en stilongs for å forebygge gnagsår på innsiden av lårene, som funker veldig bra, men kan bli noe ekstra varm når jeg jogger pga. dette. Takk på forhånd! Endret 7. desember 2009 av Narsissisten Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 "under føttene fremme på innsiden", er litt usikker på hvor du mener. Er det rett bak stortåen? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Lårene skal normalt ikke gnisse mot hverandre ved jogging hos personer som ikke er overvektige. Her høres det ut som om du har en litt merkelig joggeteknikk. Gnagsårene på føttene kan og skyldes en unormal belastning pga. teknikk. Å trene litt styrke på abduktormusklene kan kanskje hjelpe. Prøv å kjøre noen sett av og til på maskinen der du bringer lårene fra hverandre mot motstand. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Er det en grunnteknikk ang. jogging? Alt jeg vet er at jeg skal holde ryggen rak for å puste ordentlig inn og ikke legge press på organer. Her er et bilde Oxaren. Endret 7. desember 2009 av Narsissisten Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Kan dette være fordi jeg "jogger på tærne"? Jeg er vant til rolig hastighet i omtrent en time hver økt, kanskje jeg jogger for sakte til å få ordentlig trykk med foten for å oppnå den "rulle"-teknikken? Hjelper det forresten med vaselin på lårene? Endret 7. desember 2009 av Narsissisten Lenke til kommentar
bantexkaa87 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 For å unngå gnagsår mellom lårene, så anbefaler jeg Adidas Techfit POWERWEB Short Tight Linear. Grei å ha under joggebuksen for de som er litt "flau" av å gå rundt med tettsittende klær. Ligger på rundt 600kr her og der, men grei invistering =) Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Dette er et av problemene løpetights løser. Generelt påvirker bekledning veldig. (Vet posten er gammel, men den kommer høyt opp når man Googler etter gnagsår og løping. Endret 21. april 2018 av fuzzy76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå