Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Unngå gnagsår ved jogging?

Narsissisten

Anbefalte innlegg

Heisann, er en 17 år gammel gutt med normal BMI som jogger jevnlig, men har fått et problem med gnagsår på innsiden av lårene og under føttene fremme på innsiden etter at jeg økte joggefrekvensen. Har lest litt rundt, men lurte på om noen hadde personlig kunnskap eller erfaring med dette? Hvordan kan jeg forebygge det? Jeg bruker en stilongs for å forebygge gnagsår på innsiden av lårene, som funker veldig bra, men kan bli noe ekstra varm når jeg jogger pga. dette.

Takk på forhånd!

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lårene skal normalt ikke gnisse mot hverandre ved jogging hos personer som ikke er overvektige. Her høres det ut som om du har en litt merkelig joggeteknikk. Gnagsårene på føttene kan og skyldes en unormal belastning pga. teknikk. Å trene litt styrke på abduktormusklene kan kanskje hjelpe. Prøv å kjøre noen sett av og til på maskinen der du bringer lårene fra hverandre mot motstand.

Lenke til kommentar

Kan dette være fordi jeg "jogger på tærne"? Jeg er vant til rolig hastighet i omtrent en time hver økt, kanskje jeg jogger for sakte til å få ordentlig trykk med foten for å oppnå den "rulle"-teknikken? Hjelper det forresten med vaselin på lårene?

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...