arnold_layne Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Hmm, etter å ha studert et par andre bilder jeg har liggende tror jeg du har rett. Det ser ut som bokehsirklene blir gradvis mer bjelleformet ut mot hjørnene. Hmm, dette må det forskes mer på! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Det er ikke bare blenderåpningen - det har også mye med fokusavstanden å gjøre.. Min Zeiss er - ikke pen på full åpning på nærgrensen, men har nydelig, om enn bittelitt kantete bokeh hvis jeg blender litt ned. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hadde det ikke vært for at omgivelsene matcher usannsynlig dårlig hadde jeg misunnet deg kunstgalleriturismen. Pent! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg pleier ikke like bilder med for mye tom himmel, men i noen tilfeller passer det bra og jeg føler det gjorde det på dagens. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Du har fått til noen fine bilder. Både stemningsfullt og fint. Liker godt bildet av benken. Det var liksom noe litt dypere over det i tilegg til at jeg likte komposisjonen. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Lørdag 12. desember Travel helg med julebord i går og familiebesøk i dag, men jeg har såvidt fått kameraet ut av vesken et par ganger likevel. Juleshopping i solnedgang EXIF: ISO 1250, 1/60 sek, f/4 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Søndag 13. desember Det ble nok et bilde med litt julebokeh i dag. Alle hjerter gleder seg EXIF: ISO 1000, 1/125 sek, f/1.4 Hadde det ikke vært for at omgivelsene matcher usannsynlig dårlig hadde jeg misunnet deg kunstgalleriturismen. Pent! Hehe, du sikter til Musée du Louvre formoder jeg? Jeg gikk forbi noen ganger i sommer, men droppet faktisk å gå innom. Juli er ikke den beste tiden for kunstgalleriturisme i Paris dersom man ikke har en forkjærlighet for køer... Jeg pleier ikke like bilder med for mye tom himmel, men i noen tilfeller passer det bra og jeg føler det gjorde det på dagens. Takk! Det er definitivt et virkemiddel man skal være litt forsiktig med ja. Du har fått til noen fine bilder. Både stemningsfullt og fint. Liker godt bildet av benken. Det var liksom noe litt dypere over det i tilegg til at jeg likte komposisjonen. smile.gif Takk for hyggelig kommentar! Endret 13. desember 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Morsom smiley - takk for fin 50mm-uke! ..Det var definitivt et godt-humør-bilde! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har virkelig koset meg med å følge med i tråden din i uke 50mm. Du avslutter godt også uansett om du sier at det bare er så vidt du har fått kamera ut av veska. Det viser at du har evnen til å bruke de mulighetene som byr seg. Enkelt og greit, bra gjennomført uke! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ryktet sier at Arnold Layne hadde en strange hobby, og det var ikke fotografering. Det driver derimot denne arnolden med, og det gjør du rett i "julebokeh" er ett genialt konsept Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Ryktet sier at Arnold Layne hadde en strange hobby, og det var ikke fotografering. Hehe, det har du rett i. Det sies at hobbyen innebærer å samle på mellomringer! Det driver derimot denne arnolden med, og det gjør du rett i "julebokeh" er ett genialt konsept Takk! Det var morsomt å prøve ut litt av bokeh-egenskapene til Sigmalux'en. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Haha, ekstremt bra... Nikkor to show! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå