Gå til innhold

Uke 50mm 2009 - arnold_layne - Sigma 50/1.4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mandag 7. desember

Det ble en hard start på uken. Som noen sikkert har fått med seg har jeg nylig flyttet, og i den anledning var jeg i kveld på Ikea for femte gang på drøye to uker. Dermed ble det lite tid kreativ utfoldelse i dag, men jeg kom i det minste over denne på vei tilbake til bilen. Det er forresten oppkalt etter en Gomez-utgivelse.

Abandoned Shopping Trolley Hotline

734641603_s8Aj2-XL.jpg

EXIF: ISO 1250, 1/60 sek, f/2

Lenke til kommentar

Tirsdag 8. desember

Takk for kommentarer folkens!

@bareanton: Pga oktoberfesten og flyttingen like etter har jeg knapt nok fått prøvd Sigmaen før nå. Men jeg kan allerede slå fast at bokehen svarer til forventningene, og dette var jo også en av grunnene til at jeg valgte Sigmaen foran Nikon sin.

@erlingba: Enig, jeg jobbet en del med å få dammen til å passe inn i komposisjonen. Glad du la merke til den :)

Ettermiddagen i dag har stort sett gått med til å montere halvparten av det jeg kjøpte i går, så da ble det et innebilde i dag. Det passer i det minste fint inn i ukens tema. Tittelen er hentet fra et av albumene som fascinerte meg mest rundt midten av nittitallet.

Wandering star

735593002_wBftN-XL.jpg

EXIF: ISO 500, 1/60 sek, f/2

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer!

Digger det første, mulig det hadde vært litt bedre viss du ikke hadde kutta handlevogna. Crazy bokeh :D

Hehe, jeg var faktisk usikker på om jeg hadde kuttet nok av den... Smaken er som ... :)

Er krigsmaling en essensiell del av juleforberedelsene? ;) Blir alltid imponert av farvene i bildene dine, synes du får til det sjeldent bra.

Han er jo en rotte, ser du vel! (De lekte "På låven sitter nissen" i barnehagen i går, og han insisterte på å beholde smiken når vi kom hjem :))

Takk for smigrende kommentar!

Lenke til kommentar

Takk for kommentar. Den litt rare bokehen i høyre hjørne skyldes nok at høylysene er mer tildekket av greiner på det treet.

Utfra "førsteinntrykket" virker objektivet temmelig skarpt allerede fra største blender (i senter), men det er selvfølgelig enda skarpe litt nedblendet. Bokehen synes jeg er bra på alle blendere jeg har prøvd så langt. Det første bildet i tråden er tatt på f/2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...