Svein_Jarle Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Heihei! I lengre tid har jeg hatt RiksTV gjennom egen boks. I kveld kjøpte jeg meg dog en CA-modul for å slippe dekoderboksen. Jeg lurer rett og slett på om man må gjøre noe spesielt for at signalet skal dekodes? Får se NRK-kanalene, som jo er ukodede, men når jeg skifter til en kodet kanal får jeg meldingen "Conax CA: No access". Dette virker rart, da det bare er en måte å sette inn både kort og kortleser i TVen. Men så lurer jeg på om det kanskje er sånn at kortet må "kobles" til dekoderen i TVen? Må jeg evt kontakte RiksTV for å få til det? mvh Svein_Jarle Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Ja, det må registreres i RiksTVs database at CAM-en du har kjøpt hører sammen med ditt abonnement og programkort. RiksTVs kundesenter bør kunne hjelpe deg. Telefonnummer og åpningstider her: http://rikstv.no/Om-RiksTV/Kontakt-oss/ Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Nå har det gått en drøy måned, og jeg tenkte kanskje det kunne være på sin plass å oppdatere. Først er saken den at jeg har hatt en aldri så liten inkassosak (pga noe adressekrøll), men det var historie før jul. Jeg har i løpet av den siste måneden ringt RiksTV kanskje 10 ganger totalt. De første gangene var det skjedd en feil som gjorde at saken fremdeles var uløst, men det løste seg i løpet av et par dager. Hos RiksTV har jeg fått forklart at de ikke kan legge til min CA-modul før datasystemet har lukket saken. Det er visst en automatisk ting som går, som tydeligvis ikke er så rask, siden den har holdt på i godt og vel tre uker med det. I dag, 9. januar, er fremdeles ikke CA-modulen min aktiv, til tross for at jeg har blitt lovet en fire-fem ganger at det skulle være i orden i løpet av dagen eller morgendagen. Hadde jeg hatt mulighet til å motta TV-signal på noen annen måte, hadde jeg kvittet meg med RiksTV tvert. Men desverre er det ikke så lett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå