Gå til innhold

Samsung-TV og RiksTV via CA-modul

Anbefalte innlegg

Heihei!

I lengre tid har jeg hatt RiksTV gjennom egen boks. I kveld kjøpte jeg meg dog en CA-modul for å slippe dekoderboksen. Jeg lurer rett og slett på om man må gjøre noe spesielt for at signalet skal dekodes? Får se NRK-kanalene, som jo er ukodede, men når jeg skifter til en kodet kanal får jeg meldingen "Conax CA: No access". Dette virker rart, da det bare er en måte å sette inn både kort og kortleser i TVen. Men så lurer jeg på om det kanskje er sånn at kortet må "kobles" til dekoderen i TVen? Må jeg evt kontakte RiksTV for å få til det?

mvh

Svein_Jarle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Nå har det gått en drøy måned, og jeg tenkte kanskje det kunne være på sin plass å oppdatere.

Først er saken den at jeg har hatt en aldri så liten inkassosak (pga noe adressekrøll), men det var historie før jul. Jeg har i løpet av den siste måneden ringt RiksTV kanskje 10 ganger totalt. De første gangene var det skjedd en feil som gjorde at saken fremdeles var uløst, men det løste seg i løpet av et par dager. Hos RiksTV har jeg fått forklart at de ikke kan legge til min CA-modul før datasystemet har lukket saken. Det er visst en automatisk ting som går, som tydeligvis ikke er så rask, siden den har holdt på i godt og vel tre uker med det.

I dag, 9. januar, er fremdeles ikke CA-modulen min aktiv, til tross for at jeg har blitt lovet en fire-fem ganger at det skulle være i orden i løpet av dagen eller morgendagen.

Hadde jeg hatt mulighet til å motta TV-signal på noen annen måte, hadde jeg kvittet meg med RiksTV tvert. Men desverre er det ikke så lett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...