ZiB Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hei der. Vet noen når Doom III kommer ut på markedet? Og hvordan maskinkrav det er? Er det multiplayer-funksjon på det? Tar godt imot linker til Doom III sider!! MvH ZiB Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Dessverre ingen info what so ever fra ID sin side, noe som jeg syntes er dårlig gjort, med tanke på E3.. However, Gamesmix.com sier 30/9/03.. men det er vel heller tvilsomt.. du kan jo holde deg oppdatert på www.tothegame.com med release datoer.. men der står det fremdeles TBA(To be Announced) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 synes å huske en artikkel på neowin.net om at multiplayer var fjernet fra doom3. de ville legge mer vekt på en 100% fet singleplayer opplevelse. maskinkravene,vel, jeg synes carmack kom med en god kommentar. it goes something like this,de kjøpte noe av det beste utstyret tilgjengelig på markedet idet de begynte på doom3, dette med tanken om at når doom3 er ferdig så ville det utstyret være i de fleste datamaskinene, og dette skulle da holde til å gi deg en fet gaming opplevelse. når det er sagt så kan det også legges til at det er skjermkortet som vil være flaskehalsen i doom3. det ble kjørt en del benchmark tester på doom3 og ytelsen forble den samme når man testet med et skjermkort men byttet på cpu. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Her ser du hva du kan forvente med noen aktuelle skjermkort: http://www6.tomshardware.com/graphic/20030512/ Har ikke hørt noe annet om multiplayerdelen enn at den ikke kommer til å utgjøre noen stor del av spillet. Når det kommer på markedet er vel helt opp til ID Software. Et produkt som dette, fra et slikt firma, kan de drøye så lenge de bare vil. Men alt tyder jo på at det ikke er altfor lenge igjen. MVH Audun Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Her ser du hva du kan forvente med noen aktuelle skjermkort: http://www6.tomshardware.com/graphic/20030512/ Har ikke hørt noe annet om multiplayerdelen enn at den ikke kommer til å utgjøre noen stor del av spillet. Når det kommer på markedet er vel helt opp til ID Software. Et produkt som dette, fra et slikt firma, kan de drøye så lenge de bare vil. Men alt tyder jo på at det ikke er altfor lenge igjen. MVH Audun Dette er jo må man huske Preview Versjon, ytelsen vil nok bli dobblet eller.no innen final versjonen. Lenke til kommentar
monoid Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Her finner du masse info om teknologien brukt i d3 http://www.doomworld.com/lordflathead/zaldron.html Dette er jo må man huske Preview Versjon, ytelsen vil nok bli dobblet eller.no innen final versjonen. Ja, alphaen kjører på rå kode, så det burde gå myye glattere når det er ferdig.. (håper vi) Lenke til kommentar
Znik Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Doom 3 bilder her http://games.tiscali.cz/clanek/screen_deta...63&img=bog1.jpg <-- chainsaw is baaaack Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Vær så snill folkens. id Software skriver ikke navnet sitt med store bokstaver. Når det gjelder MP i Doom 3 så er det vel ingen som med sikkerhet vet svaret, men ryktene svirrer om at det ikke blir MP på Doom 3. Maskinkrav er det heller ingen som kan svare helt sikkert på, men tidlig i utviklingen ble det sagt at spillet kom til å kjøre fint på et GeForce 3-kort med 128MB minne (selvsagt ikke i maks oppløsning og med FSAA osv, men du klarer deg vel uten det?). Inntil videre blir alt rundt Doom 3 bare spekulasjoner. Vi kan alle bare vente og se. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 http://games.tiscali.cz/clanek/screen_deta...63&img=bog1.jpg Bestefar med motorsagen jo:) Ser hvertfall ut som vi får gode gammle saga:) kan alltid bli ganske morro! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 synes å huske en artikkel på neowin.net om at multiplayer var fjernet fra doom3.de ville legge mer vekt på en 100% fet singleplayer opplevelse. maskinkravene,vel, jeg synes carmack kom med en god kommentar. it goes something like this,de kjøpte noe av det beste utstyret tilgjengelig på markedet idet de begynte på doom3, dette med tanken om at når doom3 er ferdig så ville det utstyret være i de fleste datamaskinene, og dette skulle da holde til å gi deg en fet gaming opplevelse. Doom3 ble startet på NV10 (GeForce256), det holder ikke for en fet gaming opplevelse. GF3 level hardware er minimum for maks detaljer. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 synes å huske en artikkel på neowin.net om at multiplayer var fjernet fra doom3.de ville legge mer vekt på en 100% fet singleplayer opplevelse. maskinkravene,vel, jeg synes carmack kom med en god kommentar. it goes something like this,de kjøpte noe av det beste utstyret tilgjengelig på markedet idet de begynte på doom3, dette med tanken om at når doom3 er ferdig så ville det utstyret være i de fleste datamaskinene, og dette skulle da holde til å gi deg en fet gaming opplevelse. Doom3 ble startet på NV10 (GeForce256), det holder ikke for en fet gaming opplevelse. GF3 level hardware er minimum for maks detaljer. Men med GF3 får du ikke halvparten av effektene, så det blir nok ikke max detaljer:) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Men med GF3 får du ikke halvparten av effektene,så det blir nok ikke max detaljer:) Doom3 er i all hovedsak et DX7 klasse tittel med noen shader instruksjoner for lys effektene. GF3 som har støtte for DX8 vil kunne kjøre Doom3 med maks detaljer, men for noenlunde akseptabel framerate så blir nok ikke det med høy oppløsning. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Men med GF3 får du ikke halvparten av effektene,så det blir nok ikke max detaljer:) Doom3 er i all hovedsak et DX7 klasse tittel med noen shader instruksjoner for lys effektene. GF3 som har støtte for DX8 vil kunne kjøre Doom3 med maks detaljer, men for noenlunde akseptabel framerate så blir nok ikke det med høy oppløsning. ...hører jeg OpenGL, så vidt jeg vet kommer Doom3 til å bruke OpenGL og ikke Direct3D. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 ...hører jeg OpenGL, så vidt jeg vet kommer Doom3 til å bruke OpenGL og ikke Direct3D. Ja det stemmer det, men med DX7 klasse tittel mener jeg likeverdig DX7 funksjonalitet. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Har du en kilde du kan bevise dette med? Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 var det ikke meningen at DooM III egentlig skulle komme til jul, men at de nå ville vente til xbox-versjonen var ferdig? kanskje de ombestemmer seg nå som Half-Life 2 tar vekk noe av DooM III sin overlegenhet. hl2 er vel også planlagt til å slippes i høst. Håper de ikke drøyern slik som de gjorde med TF2 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Har du en kilde du kan bevise dette med? http://www.beyond3d.com/interviews/jcnv30r300/ "NV20 (full featured, two or three rendering passes)" John Carmack gjorde det klart ganske tidlig at rendering modellen til Doom3 er i all hovedsak på GeForce1 nivå. Som det står i den linken, "NV10 (full featured, five rendering passes, no vertex programs)" Dot3 bump-mapping, cube maps, multi-texturing, stencils.. alt dette finner du i NV10/DX7. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Har du en kilde du kan bevise dette med? http://www.beyond3d.com/interviews/jcnv30r300/ "NV20 (full featured, two or three rendering passes)" John Carmack gjorde det klart ganske tidlig at rendering modellen til Doom3 er i all hovedsak på GeForce1 nivå. Som det står i den linken, "NV10 (full featured, five rendering passes, no vertex programs)" Dot3 bump-mapping, cube maps, multi-texturing, stencils.. alt dette finner du i NV10/DX7. Takk, men han har vel sikker addet noen DX9 saker også får vi håpe:) hørte hvertfall at det var støtte for den nye dingsen til nvidia Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Maskinkrav er det heller ingen som kan svare helt sikkert på, men tidlig i utviklingen ble det sagt at spillet kom til å kjøre fint på et GeForce 3-kort med 128MB minne (selvsagt ikke i maks oppløsning og med FSAA osv, men du klarer deg vel uten det?). Nei jeg klarer meg iallefall ikke uten aa og af. Har blitt så vant til det nå med mitt R9700pro! Satser på at det glir bra på kortet mitt, det burde det! Lenke til kommentar
monoid Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 med høyeste oppløsning trenger du ikke fsaa vel ? drar jo bare fps det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå