Gå til innhold

Komponenter til lydløs PC

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å sette sammen en lydløs PC. Her er det foreløpige oppsettet jeg har kommet frem til. Noe har ikke noe med lydløshet å gjøre, men never det likevel.

- To "Seagate Barracuda ATA IV ST340016A 40GB" HDD-er som hver ligger på en "Noise-Control drevramme, NoVibes" som demper vibrasjoner. Drevrammen er kanskje ikke nødvendig. Jeg er på stadig utkikk etter andre HDD-er, muligens noen jeg kan legge i en "Silent Systems SilentDrive".

- Fire "Papst vifter, 33m³/time, 12 dB(A)". Om jeg benytter meg av alle fire vet jeg ikke, men jeg ønsker å ha to i front og to bak i kabinettet. Kanskje kjøre dem med færre RPM hvis temperaturen tillater det.

- En "Zalman ST300BLP 300W" PSU.

- En "Zalman CNPS6000-Cu" til prosessoren. Kanskje gå til innkjøp av en stillegående 120mm vifte for mer luft og kjøre den med færre RPM.

- Jeg kjøper hovedkort av videokort uten påmonterte vifter, så de trenger ikke luft.

- Runde kabler til HDD-ene, CD-ROM og floppy.

- Ikle kabinettet med matter innvendig, men her vil jeg ikke gå fullstendig fanatisk.

- Kanskje gå til innskaffelse av "Digital Doc 5" for å kontroll av viftene.

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha postet innlegget fant jeg ut at jeg ikke hadde stilt noe som helst spørsmål, bare vist oppsettet. Shit on me.

Når det er sagt, lurer jeg på om noen har noen bedre forslag enn det jeg har kommet frem til. Vannkjøling blir ikke aktuelt. Igjen, takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...