Vamos Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Er i gang med å teste gerilja kardio, som jeg går ut i fra de fleste vet hva innebærer. Raskt google søk gir en lang artikkel om emnet. Saken er, hvordan kan 4 "pinefulle" minutter erstatte 1 time kondisjonstrening? Tok min første økt i dag på tredemølle, og la merke til at jeg forbrant rundt 150 kalorier. Mye mindre enn hva en langkjøringsøkt ville ha gitt meg. Hvorfor snakker alle da så positivt om GK? For det andre, hva anses som full spurt av folk her? Prøvde meg på 20 km/t - noe som i og for seg er ganske fort. Likevel irriterende at tredemøllen på treningsstudioet mitt ikke godtar høyere fart enn 20 km/t om det trengs høyere fart for GK. Takk for hjelp på forhånd. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Økta skal vel heller vere på 20-30 min Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Hva prater du om egentlig? Kan ikke være gerilja kardio i alle fall. Den skal være 4 minutt oppvarming, 4 minutt action og 4 minutt nedtrapping. http://www.iform.no/pub/art.php?id=23 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Nytter ikke se på tredemøllen eller pulsklokken for å se hvor mye kallorier du har brukt. Gerilja Kardio skal vel sørge for økt forbrenning lenge etter du har trent. Du kan velge å bruke sykkel med mye motstand istedenfor tredemølle. Eventuelt kjøre maks stigning på møllen i spurten. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Flesteparten av kaloriene vil bli brent etter økten. Dessuten vil du få helst sinnsyk kondisjon dersom du utfører treningen riktig over en lengre periode, noe som igjen forbrenner mer fett. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Det står jo enkelt forklart i artikkelen du linker til selv: Ny forskning forteller derimot en helt annen historie. Mens studier viser at lavintens trening kan brenne litt mer fett mens man trener er den totale fettforbrenningen fra trening opp til 50 prosent større med intens kardio - ettersom det meste av fettet du forbrenner med høyintensitets trening skjer etter at du har trent ikke under selve treningen. Bruk annen kardiomaskin om du føler tredemøllen setter grenser for intensiteten din Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Løp heller 4x4 økter istedet for gerilja. Ifølge Tech Nutrition sitt eget program gir det bedre resultater med 4x4, og de 4 minuttene du løper fort er ikke så pinefulle (85-90%) av makspuls. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Løp heller 4x4 økter istedet for gerilja. Ifølge Tech Nutrition sitt eget program gir det bedre resultater med 4x4, og de 4 minuttene du løper fort er ikke så pinefulle (85-90%) av makspuls. Er egentlig enig, men syns det her ble vansklig på en mølle, siden det ble mye ball. Eg kjører GK på sykkel etter 1 time på mølla nå i en kortere periode for å oppnå en overkill. Det er lettere og pushe seg selv på en spinnigsykkel, siden det bare er din egen kropp som er begrensningene. 20 kmt i timen er neppe din toppfart, siden det er bandet på møllen og ikkje du som beveger seg, kan være veldig missvisende om du "jukser litt" noe mange gjør ubevist. Spinningsykkel med GK ftw! Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) - Endret 14. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Løp heller 4x4 økter istedet for gerilja. Ifølge Tech Nutrition sitt eget program gir det bedre resultater med 4x4, og de 4 minuttene du løper fort er ikke så pinefulle (85-90%) av makspuls. Er egentlig enig, men syns det her ble vansklig på en mølle, siden det ble mye ball. Eg kjører GK på sykkel etter 1 time på mølla nå i en kortere periode for å oppnå en overkill. Det er lettere og pushe seg selv på en spinnigsykkel, siden det bare er din egen kropp som er begrensningene. 20 kmt i timen er neppe din toppfart, siden det er bandet på møllen og ikkje du som beveger seg, kan være veldig missvisende om du "jukser litt" noe mange gjør ubevist. Spinningsykkel med GK ftw! Å det sier du nå? To år etterpå? æsjbæsj, såg ikkje at det var en 2 år gammel bumpet tråd Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg har kjørt gerilja kardio, og det er primært ettertiden som skal forbrenne fett. Men da er det viktig at du kjører deg så utrolig hardt i de få minuttene det varer, du skal kjenne jernsmaken i munnen, i halsen når du er ferdig, og du skal slite med å få pusten tilbake. Du får lav hvilepuls til slutt. Min hvilepuls (etter lang tid med dette) kom ned på elitenivå. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg har null peiling på dette, men jeg antar at gerilja kardio er bedre for dem som samtidig trener vekter/bygger kropp. Jeg synes forøvrig det er et ork å løpe på 90 % i 4 minutt. Det er nesten like vondt som 6-8 spurter i 20 sekund. Samtidig er GK så tungt at det er vanskelig å gjennomføre. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg har null peiling på dette, men jeg antar at gerilja kardio er bedre for dem som samtidig trener vekter/bygger kropp. Jeg synes forøvrig det er et ork å løpe på 90 % i 4 minutt. Det er nesten like vondt som 6-8 spurter i 20 sekund. Samtidig er GK så tungt at det er vanskelig å gjennomføre. No pain, no gain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå