nilsh Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Får ikke dette til å fungere.. etter en halv dag med prakke spør jeg.. hvis jeg tar bort "hideAllErrors();" virker det, men da går ikke "gamle" feilmeldinger bort..ser corny ut. Sjønner ikke at det kan være noe feil med hideAllErrors(). Sett denne metoden andre plasser også.. function Validernybedriftfullfor(){ navn = document.getElementById("navn").value; if (navn.value=="") { hideAllErrors(); document.getElementById("navnerror").style.display = "inline"; document.getElementById("navn").select(); document.getElementById("navn").focus(); return false } var orgnummer=document.nybedrift.orgnummer if (orgnummer.value=="") { document.getElementById("orgnummererror").style.display = "inline"; hideAllErrors(); document.getElementById("orgnummer").select(); document.getElementById("orgnummer").focus(); return false } if (orgnummer.value!=parseInt(orgnummer.value)) { document.getElementById("orgnummertallerror").style.display = "inline"; hideAllErrors(); document.getElementById("orgnummer").select(); document.getElementById("orgnummer").focus(); return false } if (orgnummer.value.length != 9){ document.getElementById("orgnummerlengdeerror").style.display = "inline"; hideAllErrors(); orgnummer.focus(); return false } } function hideAllErrors() { document.getElementById("navnerror").style.display = "none"; document.getElementById("orgnummererror").style.display = "none"; document.getElementById("orgnummertallerror").style.display = "none"; document.getElementById("orgnummerlengdeerror").style.display = "none"; } Litt av skjemaet: <tr> <td valign="top">Bedrift:</td> <td> <input id="navn" value="" size="30" type="text" /><br> <div class=error id=navnerror>Påkrevd: Navn på bedriften<br></div> </td> </tr> <tr> <td valign="top">Org. nummer:</td> <td> <input id="orgnummer" value="" size="30" type="text" /><br> <div class=error id=orgnummererror>Påkrevd: Fyll inn et orgnummer<br></div> <div class=error id=orgnummertallerror>Påkrevd: Kun tall<br></div> <div class=error id=orgnummerlengdeerror>Påkrevd: ni siffer<br></div> </td> </tr> Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg ser du har [Løst] saken. Siden dette er et forum, kan jeg få be om løsningen for framtidig referanse? -C- Lenke til kommentar
nilsh Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg ser du har [Løst] saken.Siden dette er et forum, kan jeg få be om løsningen for framtidig referanse? -C- YES, det skal jeg gjøre! Feilen lå i funksjonen "hideAllErrors()" (eller i html-formen, som man ser det). function hideAllErrors() { document.getElementById("navnerror").style.display = "none"; document.getElementById("orgnummererror").style.display = "none"; document.getElementById("orgnummertallerror").style.display = "none"; document.getElementById("orgnummerlengdeerror").style.display = "none"; } Alle id'ene som er her er nødt til å finnes i html-formen, eller virker ingenting. Veldig lenge siden jeg har spekulert, plagde og prøvd alt mulig før jeg fant det ut...... Men resultatet ser VELDIG bra ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå