Gå til innhold

Råd til kompakt kamera

Anbefalte innlegg

Har googlet en god del og valget står nå mellom Panasonic TZ7, ZX1 eller Sony WX1.

Først og fremst er det bildet som er høyest prioritert, videoopptak i HD må jeg ha og videokvaliteten er også viktig men kvaliteten på bildet veier mest.

Jeg kan strekke meg høyt når det gjelder pris, men siden jeg ikke er en guru på foto og ser sikkert ikke forskjellen på bildekvaliteten på gode og meget gode kameraer så vil jeg helst ikke betale mer for et kamera som tar litt bedre bilde enn et rimeligere kamera.

Tidligere har jeg hatt Canon ixus 55 og bildekvaliteten på denne er jeg meget fornøyd og videoopptaket er grei men den komprimerer ingenting og sluker fort opp plass på minnekortet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

jeg ville ha valgt en med HDMI. HDMI overfører både lyd og bilde og er veldig greit dersom du vil vise bildene og filmene direkte på en flatskjerm/TV.

Sony sin memory stick pro komprimerer bedre, men kortet er vel tilsvarende dyrere da. Sony er veldig gode på video. Tror WX1 også har stereo lyd.

Panasonic har fått mye skryt for bildekvaliteten. ZX1 har også den nyeste bildestabliseringen (Power IS), som skal være betraktelig bedre enn den gamle (Mega is) (Tror ikke ZX1 har HDMI utgang)

Lenke til kommentar

Av disse kameraene har jeg bare prøvd TZ7 en kort stund. -It's an all automatic.

Det er et veldig enkelt kamera å bruke. Det er få valg(muligheter) å ta, og bildene blir teknisk bra.

Det virker som om det er noen som har glemt at video består av bilde OG lyd, for selv om bildekvaliteten imponerer, er lyden ganske dårlig. Det er mulig å zoome mens en filmer, noe som er ganske kjekt.

Alle de nevnte kameraene (også ixus 55) er testet av PhotographyBlog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...