Gå til innhold

Egentrenings Periode (Benk, Knebøy)

Satians

Anbefalte innlegg

Hei :) Er en gutt som går på en idrettskole som skal ha En egen treningsperiode på 6 uker, der måle mitt er å forbedre 1RM i Benkpress og Knebøy.

Vi har dette 2 timer 3 ganger i uka, og derfor kan jeg ikke bare trene benpress og knebøy.

Så jeg trenger noen hjepe øvelser og noen øvelser som kan forbedre resultatet i disse 2 øvelsene.

Noen som kan komme med noen tips til øvelser og gjerne forklaring på hvorfor og hvordan den skal gjøres :)

Takk - Ole :):)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stronglifts baby!

Vet heller ikke hvor mye du tar på 1rm og trenings bakgrunn, er du en nybegynner. GO FOR STRONGLIFTS.. Har du trent en god stund, velg et program som Texas methode eller 5/3/1.

Husk også på at du ikke kan øke all verdens på 6 uker, er du en nybegynner kan du øke med 6kg hver uke på knebøy.

Lenke til kommentar
Stronglifts baby!

Vet heller ikke hvor mye du tar på 1rm og trenings bakgrunn, er du en nybegynner. GO FOR STRONGLIFTS.. Har du trent en god stund, velg et program som Texas methode eller 5/3/1.

Husk også på at du ikke kan øke all verdens på 6 uker, er du en nybegynner kan du øke med 6kg hver uke på knebøy.

Vet jeg ikke kan øke så alt for mye på 6 uker. Er ikke akkurat nybegynner, men har ikke trent noe spesielt program før.

Siden det er bare Benkpress og knebøy jeg skal trene, og det er en økt på 1.30 timer, trenger jeg noen øvelser uten om selve Knebøyen og benkpressen som kan være med å forbeder 1RM i de øvelsene.

Lenke til kommentar

For å forbedre knebøy må du i utgangspunktet trene bein, men hvis du ikke er vant med øvelsen, vil økningen din gå mest på teknikk! Ville derfor brukt tid med lave vekter for å fikse teknikken, men du gjør dette. Kan du bruke maskiner for å øke muskel stryke.

I benkpress vil også teknikk være det du tjener mest på. For å øke styrke kan du ta hantel press, kabel kryss (både strech(flyes) og vanlig), millitær press og dips (triceps)

Siste trening før helg, burde du tømme deg (nei, vi snakker ikke om runking) Enten lav vekt med MANGE reps og sett (15-20x antall sett klarer) eller tung vekt med få reps og mange sett (3-6x antall sett du klarer)

Kreatin burde du også starte på (litt juks kanskje) men det vil gjøre at du klarer 2-7 kg ekstra :)

Husk at mat (kalorier og proteriner) og hvile er viktig her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...