Gå til innhold

Den store Halo: Reach - tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

52 stemmer

  1. 1. Hvilke(n) utgave(r) skal du ha?

    • Standard
      34
    • Limited Edition
      9
    • Legendary Edition
      9
    • Xbox 360 250GB: Halo Reach Bundle
      7


Anbefalte innlegg

Jepp. Headshots -> easy.

 

Og det med lag? Skjønner ikke helt hva du mener. Med det å leade shots, mener jeg følgende; at hvis motstanderen går sidelengs mot høyre, og han er på god avstand, må du sikte litt mot venste, slik at motstanderen "går inn i" skuddene dine. Slik som det er IRL. Det har ikke noe med lag å gjøre..

 

På den avstanden vi vanligvis snakker om i Halo Reach har ikke kulens reisetid noen innspilling på hvor man må sikte irl.

 

In-game Halo 3, hadde det det. Om det er realistisk eller ikke, er irrelevant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke huske noen form for "realistisk" tilpasning av kulebanen over avstand (den slags leding av skudd du snakker om) når jeg spilte mine runder i Halo 1, 2 eller 3 over verken LAN eller lokalt med fire spillere. Kanskje hukommelsen min bare spiller puss på meg, men jeg er av den oppfatning av at det er noe som oppsto i online multiplayer.

 

Det jeg mener med lag: Når en spiller som ikke var host i Halo 3 skjøt på noe måtte han sende informasjon til hosten om hvor han skøt, så sendte hosten informasjon til spilleren om han traff eller ikke. Det var med andre ord den informasjonen hosten satt på til enhver tid som var kongen på haugen. Om noen hadde dårligere connection enn andre var de buttfucked ettersom hosten allerede hadde bestemt seg for hva som var riktig og galt før de fikk noen tilbakemelding på hvor de skøt. I Halo: Reach forteller alle spillerne hosten hvor de skøt og når de gjorde det. Det eneste hosten gjør er å videreformidle denne informasjonen videre til de andre spillerne. På denne måten treffer alle det de sikter på og lag blir et mindre problem.

Lenke til kommentar

Jepp. Headshots -> easy.

 

Og det med lag? Skjønner ikke helt hva du mener. Med det å leade shots, mener jeg følgende; at hvis motstanderen går sidelengs mot høyre, og han er på god avstand, må du sikte litt mot venste, slik at motstanderen "går inn i" skuddene dine. Slik som det er IRL. Det har ikke noe med lag å gjøre..

 

På den avstanden vi vanligvis snakker om i Halo Reach har ikke kulens reisetid noen innspilling på hvor man må sikte irl.

 

In-game Halo 3, hadde det det. Om det er realistisk eller ikke, er irrelevant.

 

I ditt inlegg argumenterer du for at du må sikte litt foran et bevegelig mål i Halo 3 slik som man må i virkeligheten. Jeg forteller deg at avstandene i Halo Reach ikke gjør at man ikke ville fått denne forsinkelses effekten i virkeligheten. Dermed blir det feil å inkludere denne forsinkelsen. Det blir også helt feil å kalle denne forsinkelsen realistisk i Halo 3 da avstandene også der er alt for korte til å føre til noen forsinkelse på kulene

 

In other news: Er det andre enn meg som herjet i Halo 3 Swat som sliter med swat i Halo Reach? Det må vel bare læres på nytt, men jeg føler at det er vanskeliger å få headshots nå i motsetning til de de fleste andre synes å mene. Samtidig ser jeg jo at de jeg spiller mot ikke har store problemer med å sette et skudd i panna på meg.

Frustrerende :/

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så fryktelig tunvint å spille multiplayer i Halo-spillene? Jeg har åpen NAT og prøver å koble til en annen som har åpen NAT men får unable to connect/can't connect. Mener å huske at jeg hadde store problemer med dette når jeg spilte Halo 3 også.

Lenke til kommentar

Hvorfor må det være realistisk for at det skal være moro? Det gjorde det mye vanskeligere å treffe, ergo, morsommere.

 

Spill med en arm. Problem solved.

 

Edit: Jeg merker at jeg ble fort lei av Halo Reach. Litt på grunn av lag når man spiller co op eller matchmaking, men også fordi jeg nå begynner å bli så smått lei av formelen. Har tross alt spillt tusenvis av matcher i Halo2 og 3 fra før. Jeg likte campaign og kommer til å spille gjennom et par ganger til når de har fått fikset lag problemene, men jeg føler ikke at endringene som er gjort tilføre så mye nytt eller er til de bedre. Armour abilities og reticule bloom er godt implementert i spillet. Jeg er bare ikke sikker på hvor godt jeg liker dem. Jeg likte simplisiteten i de forrige Halo spillene som en avveksling fra mer komplekse spill. Jeg liker at de forsøker å legge til nytt materiale, men jeg håper det kommer en mulighet for å spille uten i fremtiden.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Jeg synes Halo 3 føltes mer "løst", og at man hadde mindre kontroll i forhold til Halo 2. Spilte 2 mye mer enn 3, og jeg merker at Reach ligner litt mer på Halo 2 enn Halo 3 i skytefølelse, på en måte. Men i Halo 2 var det ekstremt mye autoaim. Var veldig enkelt å snipe i forhold til i 3 og Reach.

 

Jeg hadde helt klart spilt Halo 2 den dag i dag over 3 eller Reach dersom jeg hadde muligheten. Selv om jeg digger Reach så er det for noobified i forhold til Halo 2 synes jeg.

 

Mye av det jeg likte i Halo 2 var glitcher og sånn sett er det sikkert ikke mange som er enig, men jeg liker glitcher. Jeg liker at det finnes ting man kan utnytte bare man har ferdighetene eller har studert spillet nøye nok.

 

F.eks:

 

- Superjumps. Komme seg til plasser andre ikke kan. Både i multiplayer og singleplayer. Nå er det death zone bare man går 1m utenfor mapet

- BXR, BXB etc. etc. Ekstremt artig å lære seg og bruke riktig.

- Melee er pyton i forhold til de gamle spillene. Jeg hater at det -eneste- som betyr noe nå er enten å slå først eller slå nøyaktig etter at skjoldet forsvinner. Og tidsrommet hvor begge dør er enormt.

- Alt er tregere nå. Man hopper lavere, løper saktere, skifter våpen saktere. Komboer som plasma pistol og DMR kan ikke sammenlignes med slik de var før.

- Sverdet kan blokkeres og lyser -og- det tar så lang tid å ta opp at man nesten må gå med det frem hele tiden.

- Granater er kraftigere.

- Bazooka er kraftigere.

- Bruteshot er borte.

- Alt støyer så mye nå. Det å spille med headset og høre hvor folk kommer fra er jo nesten umulig fordi det er 50 andre lyder rundt deg kontinuerlig.

 

Det blir bare med mimringa, men jeg føler ikke jeg kan dominere slik jeg gjorde før. :) Når man virkelig fant formen i Halo 2 så var man uslåelig. I Reach dør man rimelig fort uansett nivå på de man spiller mot.

 

En ting jeg -ikke- savner fra Halo 2 er laggen. Der var det nesten umulig å spille en BTB såfremt man ikke selv var host. Nå har Reach imidlertid hatt en del problemer i den siste tiden, men i hele betaen så var det helt lagfritt for meg.

Lenke til kommentar

Hvordan blokkerer man sverdet? :)

 

Det er lite tidsrom som jeg gjetter på at er like før personen treffer deg hvor du kan clange sverdet. Du taper mer liv enn den som slår med sverdet men du har muligheten til å ta igjen eller løpe etter å ha clanget. Hvis du dreper en med sverd etter at du clanget med vedkommende er det iflg Bungie obligatorisk å rope Clanga-langa-ding-dong i micen.

Lenke til kommentar

Jeg synes Halo 3 føltes mer "løst", og at man hadde mindre kontroll i forhold til Halo 2. Spilte 2 mye mer enn 3, og jeg merker at Reach ligner litt mer på Halo 2 enn Halo 3 i skytefølelse, på en måte. Men i Halo 2 var det ekstremt mye autoaim. Var veldig enkelt å snipe i forhold til i 3 og Reach.

 

Jeg hadde helt klart spilt Halo 2 den dag i dag over 3 eller Reach dersom jeg hadde muligheten. Selv om jeg digger Reach så er det for noobified i forhold til Halo 2 synes jeg.

*Snip*

Enig med dette. Halo 2 var fantastisk morsomt. Spesielt MLG Custom games. Savner de tidene.

Lenke til kommentar

Hvorfor må det være realistisk for at det skal være moro? Det gjorde det mye vanskeligere å treffe, ergo, morsommere.

 

 

 

 

Spill med en arm. Problem solved.

 

No better arguments? ... That's what I thought.

Endret av nybb
Lenke til kommentar

Jeg hadde helt klart spilt Halo 2 den dag i dag over 3 eller Reach dersom jeg hadde muligheten. Selv om jeg digger Reach så er det for noobified i forhold til Halo 2 synes jeg.

Har hatt det mest moro med Halo 2, ja. Ikke online, men via LAN. Uten lag er det jo en drøm å spille, og det var jo som du sier; Halo 2 hadde få tidsforriglinger som hindret deg i å gjøre det du gjorde med kontrolleren, så man kunne gjøre en del fantastiske ting i klamme situasjoner.

 

Er også irriterende i Campaign, om man går oppover en liten knaus og får streng beskjed om å snu. Det var faktisk morsomt å prøve å komme seg plasser som var veldig utenfor allfarvei i Halo 2. Spesielt siden bungie har det med å gjemme hemmeligheter rundt om i spillet.

Endret av Lande
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette spillet blir bare dårligere og dårligere, av en eller annen grunn så virker alt dårligere en Halo 3. Tenkte jeg skulle spille litt big team (8v8), 3 slike host migration greier i løpet av 1 minutt, hvor den siste bare klikket slik at jeg måtte quitte og starte spillet på nytt. Prøver en gang til, etter 10 host migration iløpet av 2 sekunder så er vi nede i 5 mot 2 fordi folk blir bootet eller bare stikker (ikke rart mtp hvor dårlig systemet funker). Ikke får man nye spillere inn heller så da sto jeg og en annen kar der da, uten mulighet for å gjøre en dritt. 2 runder holdt jeg ut før jeg rett og slett måtte quitte. Trodde ikke det var mulig å overgå MW2 i slik dritt, men det går visst helt fint.

 

Godt jobba Bungie

Lenke til kommentar

De kom akkurat med en oppdatering, tror det har blitt problemer etter den. Opplevde aldri så mange host migrations tidligere. Forhåpentligvis fikses dette asap. Men så vidt jeg vet har man har aldri kunne kommet inn midt i en game i halo. Uansett er det bedre å være en for lite enn like mange men en som er evneveik. 2 mot 5 blir dog kanskje for vanskelig for noen, og da er det bare å quitte.

Lenke til kommentar

Alt relatert til ping i multiplayer er i grunn sykt mye dårligere enn i betaen. Forstår ikke helt hva som har skjedd og hvorfor det ikke fikses. I betaen så tror jeg ikke at jeg hadde et eneste problem med multiplayer og så godt som ingen games med dårlig ping. Nå er det dårlig ping, full stopp og host migration i hvert eneste game.

 

Over til noe annet: Noen som vet hvorfor killsene man får på scoreboarden ikke stemmer overens med killsene man har når gamet er ferdig? Enkelte ganger har jeg opptil 5 flere kills etter gamet er ferdig enn jeg egentlig hadde. F.eks jeg ser at jeg hadde 18 kills i en BTB når gamet slutter så sjekker jeg medaljer og slikt etter gamet og der står det jeg har 23 kills. Wtf? :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...