Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når blir en jente tjukk?


Gjest Guest_Sex_*

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Av den skalaen må jeg vel si at jeg hadde foretrekt 3-5 ettersom jeg selv helt fint kan kategorisere meg som en 5'er. Dog holder på å gå ned i vekt så vil gjerne ende opp som en 3'er, dog en 4'er ville også gått helt greit..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Yeah_*

2 til 5.5 går lett, men 1 og 8 er også greit, kommer an på hvordan dama er :)

0 og 7 er bare rart, da det havner i endene og litt til av tynn/tykk skalaen :wow:

 

Slike muskeljenter 9 er heller ikke min smak, men nå er det ikke det vi diskuterer her.

Lenke til kommentar
Det går fint an å være litt stor, selv om du trener ofte

 

Jupp. Det er bare å spise for mye. Hvis noen kommer og forteller meg at man ikke blir slankere av å forbrenne mer energi enn man får i seg gjennom mat, snacks og godteri, så vil jeg gjerne se dokumentasjon. Tren ofte og spis sunt, så forbrenner du fett.

Lenke til kommentar
ALLE har appelsinhud.

Du er ikke på langt nær gammel nok til å ha sett mange nok nakne damer til å konkludere slik.

Dessuten er påstanden din riv ruskende gal.

 

Topic: Hvordan jenta bærer vekta hun har er enormt viktig. Ei jente på 165 og 70kg kan lett være mer sexy enn ei på 165/55kg, kun basert på kroppsholdning og bevissthet.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha ei jente som har litt ekstra enn ei som har litt for lite. Dette er selvsagt en klisjé, men for meg er det helt sant. Personligheten er mye viktigere enn kroppsfasongen. Nå er jeg ei lita pingle av en gutt - så det ville nok sett jævlig dumt ut om jeg skulle hatt ei dame som var veldig overvektig. Jeg synes ikke det er så flott med svære valker som man kan rote seg bort i, men litt ekstra har ikke noe som helst å si for min del - man skal ikke stikke seg på bein heller.

Lenke til kommentar
Alle har appelsinhud i mer eller mindre grad (se bort i fra veldig naturlig magre personer) Bare se på albuen ;D (kanskje mer elefant hud..)

Røff hud på albuen har da aldeles ingenting med cellulitter("appelsinhud") å gjøre.

 

Jupp, I knowz. Men de fleste har appelsinhud :)

De fleste sier det. Men de fleste jenter jeg har vært borti (15- ~30 år) har ikke det. Har de fleste jenter du har vært borti det?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jenta_*

Moro å lese ;P. På den derre skalaen deres ville jeg trodd at gutter ønska seg en jente som nr 1 og 2, kanskje 3. Overraskende at 3 er den mest ettertrakta. Og at 4 og 5 er like populære som 2. Veldig befriende for en jente å lese! Er vel sjølv et sted mellom 4 og 5. Dette var dagens selvtillitsboost :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Det går fint an å være litt stor, selv om du trener ofte

 

Jupp. Det er bare å spise for mye. Hvis noen kommer og forteller meg at man ikke blir slankere av å forbrenne mer energi enn man får i seg gjennom mat, snacks og godteri, så vil jeg gjerne se dokumentasjon. Tren ofte og spis sunt, så forbrenner du fett.

 

Jaja, du hadde iallefall ikke dødd av en utvidelsepakke til den noe trangsynte horisonten din.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Yeah_*
Det går fint an å være litt stor, selv om du trener ofte

 

Jupp. Det er bare å spise for mye. Hvis noen kommer og forteller meg at man ikke blir slankere av å forbrenne mer energi enn man får i seg gjennom mat, snacks og godteri, så vil jeg gjerne se dokumentasjon. Tren ofte og spis sunt, så forbrenner du fett.

 

Jaja, du hadde iallefall ikke dødd av en utvidelsepakke til den noe trangsynte horisonten din.

Sonsol: Jah, trangsynt da gitt...

Hvordan har det seg da at jeg som aldri trener, og aldri tenker på at maten jeg spiser skal være sund, allikevel er veldig tynn? Og på en annen side er en vennine av meg på god vei til å bli vegetarianer, pluss at hun trener utrolig mye.

Folk er forskjellige, er ikke alle som har høy forbrenning vettu ;)

Lenke til kommentar
Det går fint an å være litt stor, selv om du trener ofte

 

Jupp. Det er bare å spise for mye. Hvis noen kommer og forteller meg at man ikke blir slankere av å forbrenne mer energi enn man får i seg gjennom mat, snacks og godteri, så vil jeg gjerne se dokumentasjon. Tren ofte og spis sunt, så forbrenner du fett.

 

 

Jaja, du hadde iallefall ikke dødd av en utvidelsepakke til den noe trangsynte horisonten din.

 

Jeg tror at du selv kunne trengt en bok om kommunikasjon og hyggelige dialoger. Jeg har aldri ment at jenter må være tynne. Tvert imot, jeg finner ofte jenter med former attraktive, såfremt de virker sunne og greie.

 

Poenget i min post var at hvis man har mer fett en det en doktor ville kalt naturlig, så betyr det at man spiser for mye og/eller trener for lite. Greit nok at noen kanskje kan spise mer enn andre fordi at de for eksempel fryser lettere, og dermed bruker mer energi på å holde seg varm, men jeg er ganske sikker på at jeg har lest noen artikler som sier at generell forbrenning er forholdsvis lik for alle. Med andre ord er det ikke slik at noen kan spise alt de vil uten å legge på seg, mens andre bare ser på en sjokolade og legger på seg.

 

Det finnes kanskje noen få unntak, men jeg vet selv om personer som folk har sagt hiver i seg alt de har lyst på, men som likevel er tynne, og da har jeg flere ganger funnet ut at disse personene som regel ikke spiser så mye som folk skal ha det til. Jeg kan ta meg selv som eksempel. Jeg er ganske tynn, men har alltid spist mye. Såpass mye at folk har brukt å kommentere det. Det de ikke er klar over er at den maten jeg spiser er som regel sunn, jeg spiser regelmessig, og jeg trener noe. Jeg spiser også betydelig mindre snacks og godteri enn lubne/tykke/fete personer gjør. Jeg har vanligvis spist 8-9 brødksiver med ost eller leverpostei hver ukedag de siste 6 årene, pluss middag. Det er ganske mye mat, men spiser du to snickers og drikker en halvliter cola har du fort fått i deg like mye energi som brødskivene mine i løpet av en dag. Kanskje mer.

 

Det jeg har konkludert med er at personer som er tykkere enn meg spiser mer enn meg, og/eller trener mindre enn meg. Uavhengig av alle faktorene som påvirker hvor mye og hvor lett folk forbrenner energi, så er regnestykket helt sikkert:

 

Energi-inntak (Mat og drikke) - Energi-forbruk (Trening) = Fett (Eventuelt tap av muskler hvis du ikke trener)

 

Ut fra det bildet som er vist tidligere i tråden vil jeg si at jeg finner 2, 3 og 4 mest attraktivt fordi de gir inntrykk av god kontroll på, og forståelse av, egen kropp. 8 og 9 viser selvfølgelig veldig god forståelse av egen kropp, men jeg foretrekker ting med måte, og har aldri vært tiltrukket av muskler :p

 

Når jeg tenker meg om, mitt svar var saklig, kom med faktautspill, og var i allefall ikke ille ment. Hva var det du ønsket å oppnå ved å kalle meg trangsynt?

Lenke til kommentar

Jeg driver ikke og sjekker opp vekt på jenter for deretter å finne ut om de er tjukke eller ikke ut ifra det jeg ser vekten er. Det tror jeg de fleste andre heller ikke gjør.

 

Er vel mer det du ser med øyet, på fysisk kropp. Om det er mye spekk til overs.

 

Nå er ikke jeg en som er vekt-/fettfiksert, eller en som kun liker tynne jenter. Men en jente begynner å bli tjukk når magen begynner å henge, eller at det er overflødig fett.

Er vanskelig å beskrive uten bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...