-Lars Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Har akkurat oppgradert min Acer Aspire 5810 fra Vista til Windows7. Alt virker ok, bortsett fra at jeg nå ikke får "vekket" skjermen til live igjen fra hvilemodus etter å ha lagt ned lokket. Jeg må rett og slett slå av maskina og starte på nytt for å få igang skjermen igjen. Om maskina har gått i hvilemodus med skjermen åpen derimot, kan jeg bare trykke space, så kommer bildet tilbake. Noen som har løsning på dette ? Endret 7. desember 2009 av -Lars Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 er småkjent liten win7 bug det der ja.. merket den litt på min acer også.. men jeg setter den bare tilbake i dvale ved å trykke fn og F4 tasten... og så trykke space igjen etter den har gått i dvale... da bruker skjermen å komme opp igjen.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Tipper du må installere Acer ePower Management Application. Win7-versjonen kan lastes ned hos Acer. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 tested det selv, men ikke noen forbedring... eneste acer ePower greia gjør er å gjøre det 1% enklere å justere strømalternativer, samt trege ned maskinen... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Har dere prøvd å sette alle strømsparingsalternetiver til standard/default? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 jepp... prøvd alt her... kontaktet acer, og de sa det var windows 7 de også Lenke til kommentar
-Lars Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Denne bug'en kom ihvertfall med tredje og siste steg i anstallasjonen/oppgraderingen. Jeg avbrøt nemlig oppgraderingen etter steg 2 var ferdig, og brukte pc'en slik noen dager før jeg fullførte, og da funket alt fint. Steg 3 overfører vel bare noen drivere, og med dem kom altså dette problemet også . . . Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Det høres ut ett driverproblem knyttet til strømstyringen, ja. Drivere er først og fremst produsenten av maskinvaren sitt ansvar. Det er heller ikke uvanlig at slike problemer dukker opp ved introduksjon av ett nytt OS. Det er også helt vanlig att produsentene av maskinvare og OS skylder på hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå