Gå til innhold

Windows media center 6.1 i windows 7 og xbox

Mikkel™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er lekende lett. Du innstallerer ps3 media center på din datamaskin. Deretter velger du hvilke mapper som skal deles. Så starter du xboxen og går til f.eks mine videoer og da vil navnet på din maskin komme opp som f.eks "hans-pc(ps3mc)"

Klikk på den og du vil få opp videoene du har delt. Fordelen med ps3 media center er at det er raskt, stabilt, den remuxer lyd og bilde til et format xboxen forstår hvis formatet ikke er kompatibelt og du trenger ikke starte media center som kun er bloatware.

Lenke til kommentar
Windows media center er i mine øyne crapware. Har aldri fått det til å virke skikkelig, selv etter å ha testet med 2 forskjellige pc'er og xboxer. Jeg bruker ps3 media server. Dette fungerer suverent også til xbox360.

WMC er langt fra crapware. Det er faktisk ett veldig godt stykke programvare. Nå har jeg ikke testet WMC opp mot X360, men på en PC så er det utmerket om man tar ibruk plugins.

Lenke til kommentar

WMC er ikke noe annet enn tregt og ubrukelig bloatware.

Dette er selvsagt min mening som jeg har fått etter min erfering med WMC. Du kan ikke si imot min oppfattning, men du kan godt presentere din egen.

On topic for oss som holder oss der.

Dersom du ikke får kontakt med andre maskiner på nettverket i det hele tatt er det mer sannsynelig at det er et problem med selve nettverket. Kundeservice hos canal digital er nok den beste løsningen.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Dette er selvsagt min mening som jeg har fått etter min erfering med WMC. Du kan ikke si imot min oppfattning,

Selvfølgelig kan jeg si imot din mening når den ikke henger sammen med virkeligheten.

Det er ikke uten grunn at VMC er den mest populære HTPC programvaren pdd, og det er ikke pga at den følger med Windows. Ett forum som avsforum hvorkunnskapsnivået blandt brukerene er høyt så er WMC den mest populære løsningen. Jeg bruker MP selv, men å påstå at WMC er tregt og ubrukelig bloatware er feil. Du kan si at du ikke liker programvaren da det er subjektivt, men når du sier at det er tregt og ubrukelig bloatware så er du inne på områder som ikke har noe med subjektive meninger å gjøre.

Lenke til kommentar

Du kunne jo også fortalt hvordan xboxen er koblet til (rett til modemet eller via pc i bromodus?)

Bromodus ville jo være å anbefale hvis xbox og 360 står veldig nært hverandre for da kan du bruke kabel mellom de.

http://support.microsoft.com/kb/911728

http://www.xbox.com/en-US/pcsetup/MCEWindows7.htm

http://support.xbox.com/support/en/us/nxe/...Help_mcxpc.aspx

http://www.microsoft.com/windows/windows-m...x-overview.aspx

http://gizmodo.com/5140691/win-7-tip-xbox-...till-workskinda

http://www.hardcoreware.net/windows-7-stre...ps3-seamlessly/

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Dette er selvsagt min mening som jeg har fått etter min erfering med WMC. Du kan ikke si imot min oppfattning,

Selvfølgelig kan jeg si imot din mening når den ikke henger sammen med virkeligheten.

Det er ikke uten grunn at VMC er den mest populære HTPC programvaren pdd, og det er ikke pga at den følger med Windows. Ett forum som avsforum hvorkunnskapsnivået blandt brukerene er høyt så er WMC den mest populære løsningen. Jeg bruker MP selv, men å påstå at WMC er tregt og ubrukelig bloatware er feil. Du kan si at du ikke liker programvaren da det er subjektivt, men når du sier at det er tregt og ubrukelig bloatware så er du inne på områder som ikke har noe med subjektive meninger å gjøre.

Jøss du prater mye piss. For min del har WMC ikke vært noe annet enn et elendig og ubrukelig program. Skjønner ikke hvorfor du tar deg så nær av det. Det er WMC det er snakk om ikke mora di. Elendig kodec støtte, elendig nettverksfunksjonalitet, elendig oppsett mot xbox360, elendig nett tv og tregt som bare faen. I tillegg har det det styggeste grensesnittet jeg har sett på lenge. Kan du forresten heller opprette en egen tråd dersom du ønsker å fortsette å være hårsår på vegne av et dataprogram og la være å hijacke en tråd hvor en person spør om råd?

Det er bredbånd gjennom tv-linja ... Får vel like mye hjelp fra canal digital som å spøøre en døvstum elefant

Hehe. Det er godt mulig. Jeg regner med at du har en kabel som går fra veggen til et kombinert router/modem? I så fall ville jeg forsøkt å få et nytt fra canal digital slik at du slipper å legge ut noe selv for å få orden på nettverket. Et alternativ kan være å kjøpe en egen router som du kobler i boksen og dermed kjører nettverk gjennom den.

D-link er i min erfaring gode routere.

Lenke til kommentar

Sitter med det nå. Har testet to forskjellige maskiner, to forskjellige routere og to forskjellige xboxer. Samme problemer uansett hva jeg gjorde. Det værste problemet er at jeg hele tiden mister tilkoblingen mellom xbox360 og laptopen noe som gjør det umulig å se en film eller høre musikk på den måten.

Jeg har dog nettop sett en film i 1080p streamet trådløst fra min bærbare gjennom min N-kapable router til xbox360 og opp på en 1080p hdtv uten synlig kvalitetstap med ps3 media center.

Kan godt hende andre har en god opplevelse med WMC, men det har ikke jeg hatt. Hvis TS får WMC til å fungere når han har fått orden på nettverket sitt og er fornøyd med det så er det kjempebra. Et bedre alternativ er i mine øyne ps3 Media center.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Det er en spesiell kabel og ikke en normal tcp/ip kabel ala telefon ledning. Sånn diger tjukk jævel du må benne fast til golvetog holde nede med 14 mann før du får satt den fast. Hadde det bare vært så enkelt som en normal router hadde ikke emnet her eksistert :p. Jeg kan teste å sette opp stasjonæren med XP i helga og se om jeg når den da ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...