Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Spørsmål ang. OC i7

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gått til innkjøp av ny pc pakke.

Pakken består av:

i7 920 d0 (stock kjøler)

Asus P6T SE

Mushkin dd3 6gb OC extreme performance 1600mhz (7.8.7.20)

Det jeg egentlig lurer på er om det i det hele tatt er vits å overklokke med

stock kjøler? Den ligger jo allerede på 40 grader idle. Skal få handlet meg ny kjøler snart.

Er dette hovedkortet noe særlig å "leke" med?

Hva kan jeg forvente meg av ytelse? Hadde ikke tenkt meg over 4ghz, men få den stabilt på 3,6-3,8ghz hadde jo vært fint. Er det realistisk med dette hovedkortet?

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme HK og CPU som deg, med en Noctua NH-U12P SE1366, klarte 4GHz helt stabilt med 1.25vcore, første gang jeg overklokka...

så vil si det HK er ganske lett å OC med.

Men IDLE temp har ikke så mye å si, finn ut max LOAD temp du.

Og om det er vits å overklokke: Hadde et HD 5870 (solgt) og når CPU var på 2.66GHz, hadde jeg ca 40FPS med alt på max og 1920*1080 i GTA IV, og på 4GHz, fikk jeg ca 60FPS, altså med ca 50% mer CPU klokk fikk jeg 50% mer FPS på GTA IV

Endret av Zero-
Lenke til kommentar
Har samme HK og CPU som deg, med en Noctua NH-U12P SE1366, klarte 4GHz helt stabilt med 1.25vcore, første gang jeg overklokka...

så vil si det HK er ganske lett å OC med.

Men IDLE temp har ikke så mye å si, finn ut max LOAD temp du.

Og om det er vits å overklokke: Hadde et HD 5870 (solgt) og når CPU var på 2.66GHz, hadde jeg ca 40FPS med alt på max og 1920*1080 i GTA IV, og på 4GHz, fikk jeg ca 60FPS, altså med ca 50% mer CPU klokk fikk jeg 50% mer FPS på GTA IV

Takk for svar ;) Planen er å gå til innkjøp av samme cpu vifte som deg faktisk. Har du stillt på noe annet enn vcore for å få den stabil? Kan jeg være så frekk og spørre om dine instillinger? :) Mvh

Lenke til kommentar

Eneste jeg har gjort er å stille BLCK eller hva det heter og Vcore til 1.25, max 62C på LOAD, og ca 45C på IDLE. av og til får jeg Blue Screen i Prime 95, men ingen andre spill eller programmer klarer å få det til, så jeg syns det funker greit.

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...