Gå til innhold

Er geforce fx 5900 Ultra verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sjekk heller litt på ATI, hvis du skal ha det beste, hvis kvalitet har mye og si så er det ikke et valg, da er det kun en igjen, ATI. Skal du derimot spille cs eller noen andre gamle spill så er et GF2MX kort saken. GF FX 5900 Ultra er et bra kort det også, men til en ekstrem pris, ville heller anbefale et Radeon 9700 PRO, det vil du klare og kjøre HL 2, Doom 3 og andre spill som kommer i løpet av dette året. kjørte selv et GF 256 PRO helt til i desember i fjor, det taklet alle spill som hadde kommet innen da, og da var kortet 3år gammelt

Lenke til kommentar
GF FX 5900 Ultra er et bra kort det også, men til en ekstrem pris

Koster like mye som Radeon 9800 pro det, men selvfølgelig koster både Radeon 9800 pro og FX 5900 ultra mer enn 9700 pro.

jokki: Hvor har du fått de screenisene fra? Syns det er litt rart at på alle tester på internet så har stort sett FX 5900 hatt mer FPS enn Radeon 9800, men på noen bilder du posta i et forum så er det plutselig motsatt? :roll:

Lenke til kommentar
"]

jokki: Hvor har du fått de screenisene fra? Syns det er litt rart at på alle tester på internet så har stort sett FX 5900 hatt mer FPS enn Radeon 9800, men på noen bilder du posta i et forum så er det plutselig motsatt? :roll:

Det er jo veldig avhengig av hvilken nett side du forholder deg til, og med hvilke settings ting kjøres...

Med en gang du bruker kvalitets FSAA/AF på GF FX så faller ytelsen ganske mye...

Men jeg er enig at jeg gjerne vil vite hvor de screen grab'ene kom fra...

(Spesiellt fordi jeg lurer på om det er tatt med et eget screengrab programm, eller ikke...)

Lenke til kommentar
"]jokki: Hvor har du fått de screenisene fra? Syns det er litt rart at på alle tester på internet så har stort sett FX 5900 hatt mer FPS enn Radeon 9800, men på noen bilder du posta i et forum så er det plutselig motsatt? :roll:

Det er få tester som tar med FSAA modes over 4xMSAA. 4xS, 6xS og 8x bruker mixed mode med supersampling og har et ganske stort fillrate hit, derfor det store ytelsetapet.

Som du ser på de bildene så er det ikke en bitteliten forskjell og det er ikke KUN når man zoomer forskjellen synes.

Men texturene er noe penere på GFFX, supersampling gjør at texturene blir noe skarpere.

Lenke til kommentar
de siste bildene der sier jo nesten alt da :)

*jegvilhaRadeon9800 istedet for det gamle pissete 4400 kortet mitt!*

du e en veldig klok mann!!! :woot::woot:

jepp fant de bildene paa hardocp

jeg setter bildekvalitet forran en haug med fps som jeg overhodet ikke legger merke til :woot::woot:

Hvis noen syns det motsatte er det opp til de

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...