Zemeckis Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hei Lurer litt på om jeg skal kjøpe meg Geforce fx 5900 Ultra er det verdt pengene? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 KAN JEG ALDRI TENKE MEG!!! Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Er ikke helt sikker...Har sett bra tester men så er de i 3dmark jukset, men det scorer bra ellers. Nvidia har bra drivere som "garanterere" 30-50% bedre ytelse med nyere drivere de legger ut (ps. med eller uten juks :wink: ) Men driverne dems er bra da, hvis du spiller mye CS og CS er "livet" ditt annbefaler jeg Nvidia Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Er ikke helt sikker...Har sett bra tester men så er de i 3dmark jukset, men det scorer bra ellers. Nvidia har bra drivere som "garanterere" 30-50% bedre ytelse med nyere drivere de legger ut (ps. med eller uten juks :wink: )Men driverne dems er bra da, hvis du spiller mye CS og CS er "livet" ditt annbefaler jeg Nvidia Behøver vel ikke akkurat FX5900 for å spille CS da . Men hvis du har planer om å kjøre doom3 og HL2 osv, da vil det nok være verdt det. Men for all del sjekk også noen tester på ATI baserte kort også! Mvh Andreas Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Er ikke helt sikker...Har sett bra tester men så er de i 3dmark jukset, men det scorer bra ellers. Nvidia har bra drivere som "garanterere" 30-50% bedre ytelse med nyere drivere de legger ut (ps. med eller uten juks :wink: )Men driverne dems er bra da, hvis du spiller mye CS og CS er "livet" ditt annbefaler jeg Nvidia Behøver vel ikke akkurat FX5900 for å spille CS da . Men hvis du har planer om å kjøre doom3 og HL2 osv, da vil det nok være verdt det. Men for all del sjekk også noen tester på ATI baserte kort også! Mvh Andreas Men driverne dems er bra da, hvis du spiller mye CS og CS er "livet" ditt annbefaler jeg Nvidia Sa at jeg mente NVIDIA ikke fx 5900 men nvidia kort til å spille cs...Har hørt utrolig mye herk om CS+ATI....Selv om ATI er best så for de som er helst frelste CS elskere så er velll Nvidia best Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Nei! Det er ugunstig å kjøpe dette kortet nå, inntil di har fått demonstrert med nye drivere at kortet yter som di har lovet kan det jo faktisk hende at du blir meget skuffet om det stemmer (bra ytelse i benchmark, lav bildekvalitet). Regner med at Nvidia kommer til å rydde opp snart og kommer med Bugfrie drivere som retter på 3dmark floppen (skandalen) , derimot komer di med drivere som viser seg å fortsatt trikse med Benchmark er det Bye bye nvidia for alltid. Lenke til kommentar
Exolar Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 personlig tror jeg disse prisene er litt høye på komplett.tror det blir andre priser når kortet kommer inn. de kortet du sikter til skulle jo koste ca 3000. og det er det kansje verdt pengene. jag lurer også jeg litt på dette,har jo veltet lenge på nvidia skulle komme med noe bra . hvis man venter til høsten(ca 2 mnd etter kortet er kommet ut)kan men sikkert få det billigeste kortet til 2500-2000 hvis man er heldig ! håper jeg da.. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Nei! Det er ugunstig å kjøpe dette kortet nå, inntil di har fått demonstrert med nye drivere at kortet yter som di har lovet kan det jo faktisk hende at du blir meget skuffet om det stemmer (bra ytelse i benchmark, lav bildekvalitet). Driverne: enig Men nå er jeg så lei alle som babler i vei om bildekvaliteten til nVidia. Dette er et splitter nytt kort med det nyeste innen teknologi - bildekvaliteten kan vel NEPPE kalles LAV?? Alt dere bryr dere om er den bittelille forskjellen det er på AA mellom 9800pro og FX 5900ultra. Denne forskjellen syns KUN når man zoomer inn X antall ganger, og vil i realiteten ikke synes når man sitter og spiller! Jeg har et GeForce 2 ti nå, som jeg ikke kjører AA eller AF på, men likevel sitter jeg av og til og gaper av grafikken i (eks)UT2003, selv om den er innstilt til medium! Og med både R 9800 pro og FX 5900 ultra vil man kunne kjøre f.eks dette spillet med max detaljer og AA + AF i riikelig FPS. Bildekvaliteten er GLIMRENDE på begge kortene - gi F i denne dritten om "nvidia sin AA suger - ati sin er MYE bedre" - for dere vet at det er minimal forskjell! Selv om dere leste en annen plass i forumet at noen andre syns det, så syns jeg man kanskje skal kunne klare å se på bildene selv og ikke bare bringe andre sin mening videre! Takk. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Det forumet her er så full av fanATIkere at jeg blir nesten kvalm. Ser du bort ifra 3DMark så er FX5900 det raskeste kortet. "Knuser" Radeon 9800 i Doom III som er et bra mål på et fremtidig spill. Angående bildekvaliteten så har vi bare sett tester på nVidia sitt referansebord, det kommer IKKE ut på salg, du må isåfall vente på å se kvaliteten på 3. parts kortene som kommer! Per dags dato så er nok deffinitivt FX5900 det beste kjøpet Lenke til kommentar
Panzerstein Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Min mening er at å kjøpe det dyreste skjermkortet på markedet er ett vanvittig sløseri, uansett om kortet er et ATI eller et Nvidia. Har selv ATI og er fornøyd med det. Og til raptor: ATI har helhetlig sett den beste skjermkortserien nå, det kan selv ikke ett Nvidia-hode nekte for. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hva skal du bruke det til? Hvis det i hovedsak er CS, så vil det nok kunne lønne seg, da noen av Nvidia's FSAA innstillinger bruker SuperSampling, som fjerner jaggies på alpha textures, som HL bruker en del av... Om det er verdt prisen er vel noe mer usikkert. Det er ikke tvil om at det er bra kort, men prisen er foreløpig noe stiv.... Raptor"]Det forumet her er så full av fanATIkere at jeg blir nesten kvalm. Ser du bort ifra 3DMark så er FX5900 det raskeste kortet. "Knuser" Radeon 9800 i Doom III som er et bra mål på et fremtidig spill. Siden du har en slik flott åpning på inlegget ditt, må jeg jo bare svare... FX5900U "knuser" R9800 i en demo ingen har noengang sett (med unntak av de som gjorde reviewet), ble testet i medium quality (med unntak av Tom's fant visst ikke de andre testerne High Quality... ), og med drivere fra ATI som gjorde at 9800 ikke ble skikkelig testet (den brukte bare 128mb ram, og ikke 256mb)... Sist, men ikke minst, ATI hadde ikke foretatt noen som helst optimiseringer for D3, mens Nvidia hadde... Så med dette i tankene, les følgende sitater fra Tom's Hardware: At first, we see the ATi cards lead the pack. The FX 5900 Ultra only overtakes the competition at 1600 x 1200 Klar til å spy enda? Hvis ikke, les videre: Radeon 9800 ble valgt til å kjøre HL2 på E3, noe som skulle tilsi at kortet nok ikke vil være det tregeste i dette spillet... Raptor"]Angående bildekvaliteten så har vi bare sett tester på nVidia sitt referansebord, det kommer IKKE ut på salg, du må isåfall vente på å se kvaliteten på 3. parts kortene som kommer! Riktig... Men når det gjelder FSAA og AF så er det ikke noe produsentene kan gjøre... Riktignok er det ikke så stor forskjell mellom Nvidia og ATI på dette punktet, men du kan se det uten å "zoomer inn X antall ganger"... Det var ihvertfall mitt inntrykk når jeg fikk se selv... Raptor"]Per dags dato så er nok deffinitivt FX5900 det beste kjøpet Vel, egentlig så er det Radeon 9800pro som per dags dato er det beste kjøpet... FX5900U er jo ikke komme til butikken enda... Kunne bare ikke dy meg Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hvis du noen gang kaller noen andre umodne/barnslige, Mr.Garibaldi, så klarer jeg desverre ikke å ta deg på alvor Utrolig at alle fortsatt tviholder på det med AA... Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 "]Hvis du noen gang kaller noen andre umodne/barnslige, Mr.Garibaldi, så klarer jeg desverre ikke å ta deg på alvor Utrolig at alle fortsatt tviholder på det med AA... Det er opp til deg... Jeg kan bare kommentere det jeg har sett selv... Nå tenkte jeg riktig nok ikke så mye på AA som på AF, da det var dette som slo meg når jeg fikk se en pc med GF FX... Og ja, det var kanskje litt barnslig, men han ba jo faktisk om det... Hvis han hadde sagt noe som "GF FX er et utrolig bra kort, som gjør det veldig bra i D3 testene. Det er det beste kortet på markedet, så du gjør ikke noe galt ved å kjøpe det!" Hadde jeg nøyd meg med den første kommentaren min, samt det om AA og AF... Men siden han skrev som han gjorde....... Legg forresten merke til at selv om jeg "angrep" Raptor gjorde jeg det med fakta, og ikke med "mitt kort er bedre enn ditt kort!" argumentasjon... Litt selvrespekt har jeg da... Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Går an å heve seg over andre Men er jo lov å tenne på litt bensin også *ler* Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 "]Går an å heve seg over andre Men er jo lov å tenne på litt bensin også *ler* Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 3dmark 03 har INGENTING med dagens ytelse i spill å gjøre.. 5900 ultra slår radeon 9800 pro når det kommer til ytelse, dette i virkelige spill benchmarks.. om det er verdt pengene, vel , du får jo den desidert beste ytelsen. forstår meg ikke på dere som føler dere så såret og vil "boikotte" nvidia pga de kanskje jukset litt med 3dmark 03 ( sier kanskje fordi ingen vet 100% sikkert før nvidia åpner munnen ) når skal dere forstå at 3dmark er ingenting annet enn et skryteprogram ? se hvor mange poeng jeg får, woohoo. så lenge disse poengene ikke betyr noe som helst i virkelige 3d applikasjoner så har vi ingen grunn til å bry oss noe spes. og det at de gir oss en viss indikasjon på hvordan skjermkortet vil takle fremtiden ? neh, 3dmark 03 gir ingen skikkelig indikasjon på dette siden de ikke bruker shaderne fullt ut. så lenge 5900 ultra sparker rumpe i virkelige applikasjoner så fine by me Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Raptor"]Det forumet her er så full av fanATIkere at jeg blir nesten kvalm. Ser du bort ifra 3DMark så er FX5900 det raskeste kortet. "Knuser" Radeon 9800 i Doom III som er et bra mål på et fremtidig spill. ...Per dags dato så er nok deffinitivt FX5900 det beste kjøpet Og jeg blir kvalm av både fanATIkere og nVidioter (du er tydeligvis sistnevnte) Jeg vedder 100kr på at du har et nVidia skjermkort Enig i at FX5900 er hakket bedre ytelsesmessig, men knusing var litt å overdrive, dessuten synes jeg ikke Doom3 er en bra benchmark å bruke når motoren ikke er helt ferdig.... Husker jeg ikke feil er den i Alpha eller Beta stadiet enda.... Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg tror ikke det er vært pengene, men det koster å være kar Lenke til kommentar
wonka Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Enig i at FX5900 er hakket bedre ytelsesmessig, men knusing var litt å overdrive, dessuten synes jeg ikke Doom3 er en bra benchmark å bruke når motoren ikke er helt ferdig.... Husker jeg ikke feil er den i Alpha eller Beta stadiet enda.... Beklager, men da husker du nok feil. Det er ca et år siden alpha versjonen av Doom 3 kom ut, ja de er på beta stadiet, ellers ville jo spillet vært å sett i butikkene. Men tror du virkelig at selve motoren ikke er ferdig enda!!!???? Det er jo det aller første de lager i et spill, SÅ kommer selve spillet. Du har for eksempel HL2, som de da begynte på rett etter HL1 ble en slager, de første fire årene brukte de på å lage motoren, og bare dette siste på å lage selve spillet. Doom 3 er i slutten av beta stadiet sitt, nå fikser de bug her og der, og kommer på nye ting de kan sette inn. Spillet kommer jo ut om bare et par måneder(husker ikke datoen lengre) Så da sier jeg takk for meg, og fortsett den tåpelige krangelen deres! Lenke til kommentar
jokki Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Enig i at FX5900 er hakket bedre ytelsesmessig, men knusing var litt å overdrive, dessuten synes jeg ikke Doom3 er en bra benchmark å bruke når motoren ikke er helt ferdig.... Husker jeg ikke feil er den i Alpha eller Beta stadiet enda.... Beklager, men da husker du nok feil. Det er ca et år siden alpha versjonen av Doom 3 kom ut, ja de er på beta stadiet, ellers ville jo spillet vært å sett i butikkene. Men tror du virkelig at selve motoren ikke er ferdig enda!!!???? Det er jo det aller første de lager i et spill, SÅ kommer selve spillet. Du har for eksempel HL2, som de da begynte på rett etter HL1 ble en slager, de første fire årene brukte de på å lage motoren, og bare dette siste på å lage selve spillet. Doom 3 er i slutten av beta stadiet sitt, nå fikser de bug her og der, og kommer på nye ting de kan sette inn. Spillet kommer jo ut om bare et par måneder(husker ikke datoen lengre) Så da sier jeg takk for meg, og fortsett den tåpelige krangelen deres! grafikkmotorer KAN bli opgraderte ikke det at jeg tror det vil skje. Tror noen hær på at ATI eller Nvidia har laget drivere som er beregnet til å kunne kjøre på grafikkmotoren til doom 3????det tviler jeg sterkt på!! angående bildekvalitet!! sjekk dette da dette og dette legg og merke til på den øverste sammenligningen kjører gforce fx 5900 ultra på ca 37 fps mens ati radeon 9700 pro ligger ca på 97 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå