Gå til innhold

Kjøp av delay-pedal til gitar

Krillekongen

Anbefalte innlegg

Hællæh! Jeg har tenkt å investere i en delay-pedal, trolig digital. En post-rock-ish effekt er ønskelig.

Pedalen jeg trolig kommer til å gå for er en Behringer DD400 (muligens 600 om jeg finner den til ca. samme prisen, brukt eller ei), da den passer budsjettet rimelig greit og virker som en bra pedal for pengene. Jeg har sett litt rundt på finn.no etter Boss DD-3 eller DD-5, men de jeg kontaktet sa de allerede hadde solgt den, så det. Jeg har og sett litt på en Marshall Echohead.

Så, alternativene er:

Behringer DD400 (295,- ny)

Marshall Echohead (690,- ny)

Ibanez DE-7 (550,- brukt)

Hvilke erfaringer har dere med disse pedalene, og har noen grunnlag til å sammenligne pedalene? Kom med alt av kommentarer n stuff. Alt blir satt pris på.

Endret av Keith White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du VIL ha er ein Line6 DL4, men det vert ei heilt anna prisklasse, så den om det...

Dei to første pedalane har eg aldri høyrt noko av eller om og eg må innrømme eg er skeptisk til dei begge, men Ibanezen meinar eg at eg har hørt eit par gode ord om. Mitt råd er å søke dei opp på youtube.

Lenke til kommentar

Absolutt. Det jeg vil ha en en Line 6 DL4, men den blir i det dyreste laget. For all del, do want.

Behringer-pedalen er en slags klone av DD-3. Jeg fant en DD-3 til en rimelig pris på eBay som jeg trolig kommer til å gå for.

Youtube har blitt flittig brukt i prosessen :p

Edit: Fant en splitter ny DL4 på eBay til 1250,-. Denne må vurderes.

Endret av Keith White
Lenke til kommentar

dl4 ville vært et supert valg, man har så mange muligheter, så du må bruke litt tid på instillingene...

Anbefaler deg sterkt å kjøpe riktig strømadapter:P har hørt at mange kjøper feil og at de derfor ryker.

er jo 9V AC, ikke dc, spesifiser dette til butikker i norge, ellers gir de deg et dc adapter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...