lpf01 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Trenger ikke helt nøyaktig da, men ca. hvor mange Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Fem minutter er to ord Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 eehh... kommer ikke det veldig ann på hvem som leser og hvordan det skal leses? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Regner med at du har fått i oppgave å skrive en tekst som tar ca 5 minutter å lese høyt? Jeg ville sagt at en a4 side med dobbelt mellomrom tar omtrent 5 minutter å lese høyt og tydelig med skriftstørrelse 12. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Det varierer jo veldig fra person til person. Men man kan vel si at du kan regne ca. 1 min per 100-120 ord? Da snakker du gjerne litt rolig, men du skal helst ha litt pauser og sånn i en fremføring, så er ikke umulig! Endret 7. desember 2009 av Martin-sama Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 En tommelfingerregel er 100 ord/minutt hvis du snakker norsk (man snakker vanligvis litt tregere på engelsk, har jeg erfart). Men dette må tilpasses litt etter hvor fort du snakker. Følg denne regelen på et par presentasjoner og så burde du få en god peiling på hvor mange ord du snakker i minuttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå