Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ikke kontaktet om erstatningsvare, vanlig?


Anbefalte innlegg

Reklamerte for litt siden på en PSU, i dag kom det en mail om at erstatningsprodukt var sendt. Regnet med at jeg ville få beskjed om at den ble godkjent først, slik at vi kunne bli enige om et erstatningsprodukt.

 

Føler vel litt at det produktet jeg har fått ikke er av samme standard. PSUen var en Antec SmartPower 450w, en veldig solid PSU. Den som er sendt nå er en Ace RawDeal Plus 520W.

 

Det er for sent nå uansett, så spørsmålet er da om dette er vanlig praksis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når butikken foretar omlevering(ny vare) så er det spesifikasjonene de ser på, ikke pris. Så om produktet du har fått har lik eller bedre spesifikasjoner enn det du opprinnelig kjøpte, så betyr det ikke at du kan nekte å godta varen fordi ny vare er billigere enn den du kjøpte.

 

Men, det er ikke for sent. Om du kan begrunne eller henvise til dokumentasjon at det nye produktet ikke dekker behovet du så kan du i stede høre med de om du kan få velge et annet produkt eller så kan du kreve å heve kjøpet.

 

Selger skal da naturligvis dekke omkostninger du har med dette.

Lenke til kommentar

Når det er snakk om omlevering hvor det opprinnelige produktet ikke kan skaffes, har butikken rett til å selv velge hvilket produkt du skal få istedenfor. Men de kan ikke gi deg et produkt med dårligere spesifikasjoner enn det du hadde. Pris på produktet spiller ikke inn ved omlevering.

Lenke til kommentar

Spesifikasjonene er jo de samme, faktisk bedre, siden det er mer watt. Uten at jeg har stålkontroll på tilkoblingene er nok de også mer eller mindre de samme. Men det var den støyen da. Utfra det lille jeg kunne finne så bråker denne noe, smartpower psuen var meget stille.

 

Pris spiller ingen rolle, de hadde et alternativ på 400w som jeg heller kunne tenkt meg, men da blir det frakt begge veier og de må dekke det også. Det blir mer styr enn de vil like og mer enn nødvendig siden det ikke er de store summene og det spørs også om de godtar støyargumentet. Fikk nylig god service på en annen retur, slapp å sende inn produktet, men da fikk jeg faktisk mail om jeg ønsket IDE i stedet for S-ATA og jeg fikk da det produktet som jeg ønsket. Det var marginalt dyrere enn billigste alternativ, men det hadde labelflash, noe som produktet jeg opprinnelig kjøpte ikke hadde.

 

Da har man lært til neste gang, får være litt mer frempå og fremme et ønske om hvilket erstatningsprodukt jeg ønsker.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...