Gå til innhold

Kjøpe ny dvd-spiller

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper dette er rett tråd.

DVD-spilleren min tok nettopp kvelden, jeg må ha en ny. I utgangspunktet er jeg i prisklassen 500 - 1000,-. Noen som har en å anbefale?

Jeg har også en stund vurdert å kjøpe en spillkonsoll - og har forstått det sånn at både xbox 360, wii og PS kan brukes som DVD-spillere. Noen som vet noe om kvaliteten på DVD-delen på disse? Trenger man egentlig separat DVD-spiller hvis man skaffer seg spillkonsoll? Kommer antakelig til å se mer film enn spille spill.

(Er ikke opptatt av "kinokvalitet" her, har en liten, middels bra tv...)

Takknemlig for alle svar!

ovo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, jeg har vurdert blu-ray, men budsjettet mitt er som nevnt i utgangspunktet opp til ca 1000,-. Hvis jeg blåser i spill-konsoll og bare går for film, velger jeg billig-løsningen med en dvd-spiller til en 7-800,-.

Så da kommer dumme-spørsmålet: Er det Blu-ray på disse spillkonsollene? (beklager, men jeg har virkelig ikke greie på disse tingene... ;))

Lenke til kommentar

PS3 har Blu-ray, og spiller da Blu-ray,DVD - og spill selvsagt :)

Men koster vel 2490 for tiden, billigste Xbox 360 koster vel en 500-lapp og vel så det mindre (for billigste versjon). Den tar ikke Blu-ray forresten (men det var vel kanskje heller ikke et kriterium for deg).

DVDspillere finner du vel i alle prisklasser idag. Kanskje http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-spillere-opptakere/ kan gi deg noen tips. (Både DVD og Blu-ray der, så bla litt)

eller her på forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=346

Endret av mtw
Lenke til kommentar

Takk for svar! Akkurat nå er jeg nok mer forvirret enn da jeg startet, men jeg finner nok ut av det etterhvert.

Noe av problemet mitt er at jeg ikke er interessert i fotball- og skytespill og da er vel ikke akkurat PS3 det riktige valget...?

Tenker jeg tar meg en tur på Elkøp jeg, og blir lurt trill rundt av en slesk selger først som sist.... :roll:

Takk uansett, mtw :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...