Rampage Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det er en påstand som kan egentlig sammenlignes med at vi innen 5 år vil ekspandere ut i verdensrommet og ta over hele galaksen. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Spådd til november 2010. Google it og døm etterpå. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Det er lite sannsynlig at det vil bli noen tredje verdenskrig. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Det er lite sannsynlig at det vil bli noen tredje verdenskrig. Jeg sier meg uenig. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) En ting er ihvertfall sikkert, og det er at det ikke vil komme noen verdenskrig av ressurser. En til og med spådde at fattige land vil krige mot rike land. Fattige land kan ikke krige, fordi de har ikke et fungerende militær. En verdenskrig skjer bare mellom rike land. For at en verdenskrig skal skje må verden bli mer delt, og det må være rike land på begge sider. Selv om matvareprisene blir høyere, stømprisene blir høyere, vil ingen gå til verdenskrig mot hverandre, fordi det vil skade dem selv. Og, nei vi vil ikke oppleve noen katastrofe, og alt blir snudd opp ned. Dommedagsprofeter har alltid tatt feil, og de vil ta feil igjen. (Kanskje med unntak av atomvåpen) Det som er mulig, men vil ikke skje om ganske lenge. Den største konflikten i verden er muslimske land mot resten av verden. For øyeblikket er de fattige og svake. På grunn av massiv innvandring og fallende fødselsrater, er det beregnet at de vil bli 1/5 av befolkningen i EU innen 2050. Skjer dette og all mulig form for facismen blir holdt tilbake er det sannsynligvis ingen retur. Innvandringen vil forsette, fødselsratene vil forsatt være høye og ikke minst, emigrasjonen vil øke. Dette kan fort gi flertall av muslimer i Europa innen 2100-2150 og forandre Europas kultur betraktelig, og siden Europere misliker USA og Israel allerede er de litt på vei. Dette vil gjøre at Europa vil bli fattigere, men de er rike nok og har andre muslimske land med seg som kanskje har opplevet økonomisk vekst. Dette kan skape konflikter mellom den frie verden og den muslimske verden som kan føre til en verdenskrig. Hvis noe annet skjer kan jeg ikke forestille meg noen verdenskrig i de neste hundre årene. Aikdon: Det at vi sløser bort så mye vann og bruker så få alternative metoder, viser bare hvor mye vann vi har. Vi fyller opp bassenger uten en gang å bry oss, fordi vannprisene er så lave. Hadde prisene økt, ville du nok sett at forbruket gikk ned og det ville blitt langt mer lønnsomt med alternative metoder. Økonomien er ikke fastlåst, ikke glem prismekanismene. Endret 26. desember 2009 av Camlon Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Det er lite sannsynlig at det vil bli noen tredje verdenskrig. Jeg sier meg uenig. Det har gått i motsatt retning siden 1945. Verden blir bare fredeligere. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Verden er vel ikke akkurat så veldig fredelig nå, List of ongoing conflicts. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Verden er vel ikke akkurat så veldig fredelig nå, List of ongoing conflicts. Det er et faktum at det blir mindre og mindre vold og kriger i værden. Det er bare det at media er blitt så globalisert og kommunikasjonsteknologien til media er blitt så bra at man får med seg hver minste konflikt og vold i hele værden mens man ikke gjorde dette gjennom media i like stor grad tideligere. Her er et godt foredrag om akkurat dette: Endret 26. desember 2009 av flesvik Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Russland er vel det mest krigskåte landet i verden per dags dato. De ruster jo opp som bare det, nesten så de spør: Kan vi ikke angripe noen snart? Hvis Iran eller Irak for den saks skyld skulle starte en liten hulalula krig hadde russland hoppet inn med en gang og anklaget USA for ett eller annet og omvendt. Og vips: 3. verdenskrig er i gang Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Russland er vel det mest krigskåte landet i verden per dags dato. De ruster jo opp som bare det, nesten så de spør: Kan vi ikke angripe noen snart? Hvis Iran eller Irak for den saks skyld skulle starte en liten hulalula krig hadde russland hoppet inn med en gang og anklaget USA for ett eller annet og omvendt. Og vips: 3. verdenskrig er i gang En krig mellom Russland og noen fattige muslimske land mot resten av vesten ville ha gått dårlig for Russland og de muslimske landene. Hadde det skjedd ville det lignet koreakrigen hvor krigen ble utkjempet i landet. Det er også flere enn USA som har interesser der nede og de har ingen grunn til å gå solo. Endret 26. desember 2009 av Camlon Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Verden er vel ikke akkurat så veldig fredelig nå, List of ongoing conflicts. Det er færre kriger og konflikter nå enn noen gang tidligere, hvorfor skulle det plutselig snu? Lenke til kommentar
Don't salute! Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Er det ingen som har tenkt at det kanskje oppstår en virtuell krig? Altså ikke i 3D men ved at det brukes ping mot servere for å felle dem. Endret 26. desember 2009 av macdour Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Er nok redd for at kamp om olje blir meget aktuelt snart. Når f.eks USA blokkerer oljeskip fra Venezuela som skal til Kina kan vi ha, om ikke krig, så en meget spent situasjon. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Er det ingen som har tenkt at det kanskje oppstår en virtuell krig?Altså ikke i 3D men ved at det brukes ping mot servere for å felle dem. Hva vil det si? At man spiller dataspill? Jeg er sikkert dum nå, men jeg har aldri klart å sette meg inn "ping" og "servere". Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Er det ingen som har tenkt at det kanskje oppstår en virtuell krig?Altså ikke i 3D men ved at det brukes ping mot servere for å felle dem. Hva vil det si? At man spiller dataspill? Jeg er sikkert dum nå, men jeg har aldri klart å sette meg inn "ping" og "servere". Dette er et såkallt DoS anngrep (eller Denial-of-service attack). En måte og gjøre et slik anngrep på er å sende masser av "ping" til en server som dermed må svare med "pong", og når det sendes nokk av slike ping (ofte fra et nettverk av PC'er en hacker har under sin kontroll) så vil ikke serveren greie å sende nokk svar og serveren blir rett og slett oversvømmt. Ping flood De fleste servere (ivhertfall viktige servere) er i dag beskyttet mot et slikt anngrep, men det finnes også flere andre måter å gjennomføre et "Denial-of-service anngrep". Endret 28. desember 2009 av flesvik Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Vil det være nok til å starte en verdenskrig? Og hva vil noen få ut av et slikt angrep? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Vil det være nok til å starte en verdenskrig? Og hva vil noen få ut av et slikt angrep? Nei tror nokk ikke det, men det kommer nokk til å være en del ev en evt. krig mellom I-land, men ikke være årsaken eller starten av krigen. Man kan jo sette fiendens servere ut av spill og dermed hindre mye av deres kommunikasjon, ol. Men jeg regner med at viktige forsvarsnettverk er isolert mot internett eller veldig godt beskyttet mot slike anngrep. Det ble vel rapportert om slike anngrep fra russland mot georgia også under krigen mellom dem hvis jeg ikke husker feil. Endret 28. desember 2009 av flesvik Lenke til kommentar
modtheresa Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det er lite sannsynlig at det vil bli noen tredje verdenskrig. helt enig noen kristne ønsker en dommedag for da blir de frelst etterpå tar de muligheten så er de allerede i mål uen å ødelegge noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå