Gå til innhold

Når vil 3. verdenskrig starte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at det ikke vil komme noen verdenskrig av ressurser. En til og med spådde at fattige land vil krige mot rike land. Fattige land kan ikke krige, fordi de har ikke et fungerende militær. En verdenskrig skjer bare mellom rike land.

For at en verdenskrig skal skje må verden bli mer delt, og det må være rike land på begge sider. Selv om matvareprisene blir høyere, stømprisene blir høyere, vil ingen gå til verdenskrig mot hverandre, fordi det vil skade dem selv. Og, nei vi vil ikke oppleve noen katastrofe, og alt blir snudd opp ned. Dommedagsprofeter har alltid tatt feil, og de vil ta feil igjen. (Kanskje med unntak av atomvåpen)

Det som er mulig, men vil ikke skje om ganske lenge. Den største konflikten i verden er muslimske land mot resten av verden. For øyeblikket er de fattige og svake. På grunn av massiv innvandring og fallende fødselsrater, er det beregnet at de vil bli 1/5 av befolkningen i EU innen 2050. Skjer dette og all mulig form for facismen blir holdt tilbake er det sannsynligvis ingen retur. Innvandringen vil forsette, fødselsratene vil forsatt være høye og ikke minst, emigrasjonen vil øke. Dette kan fort gi flertall av muslimer i Europa innen 2100-2150 og forandre Europas kultur betraktelig, og siden Europere misliker USA og Israel allerede er de litt på vei. Dette vil gjøre at Europa vil bli fattigere, men de er rike nok og har andre muslimske land med seg som kanskje har opplevet økonomisk vekst. Dette kan skape konflikter mellom den frie verden og den muslimske verden som kan føre til en verdenskrig.

Hvis noe annet skjer kan jeg ikke forestille meg noen verdenskrig i de neste hundre årene.

Aikdon: Det at vi sløser bort så mye vann og bruker så få alternative metoder, viser bare hvor mye vann vi har. Vi fyller opp bassenger uten en gang å bry oss, fordi vannprisene er så lave. Hadde prisene økt, ville du nok sett at forbruket gikk ned og det ville blitt langt mer lønnsomt med alternative metoder. Økonomien er ikke fastlåst, ikke glem prismekanismene.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Verden er vel ikke akkurat så veldig fredelig nå, List of ongoing conflicts.

Det er et faktum at det blir mindre og mindre vold og kriger i værden. Det er bare det at media er blitt så globalisert og kommunikasjonsteknologien til media er blitt så bra at man får med seg hver minste konflikt og vold i hele værden mens man ikke gjorde dette gjennom media i like stor grad tideligere.

Her er et godt foredrag om akkurat dette:

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Russland er vel det mest krigskåte landet i verden per dags dato. De ruster jo opp som bare det, nesten så de spør: Kan vi ikke angripe noen snart?

Hvis Iran eller Irak for den saks skyld skulle starte en liten hulalula krig hadde russland hoppet inn med en gang og anklaget USA for ett eller annet og omvendt. Og vips: 3. verdenskrig er i gang

Lenke til kommentar
Russland er vel det mest krigskåte landet i verden per dags dato. De ruster jo opp som bare det, nesten så de spør: Kan vi ikke angripe noen snart?

Hvis Iran eller Irak for den saks skyld skulle starte en liten hulalula krig hadde russland hoppet inn med en gang og anklaget USA for ett eller annet og omvendt. Og vips: 3. verdenskrig er i gang

En krig mellom Russland og noen fattige muslimske land mot resten av vesten ville ha gått dårlig for Russland og de muslimske landene. Hadde det skjedd ville det lignet koreakrigen hvor krigen ble utkjempet i landet. Det er også flere enn USA som har interesser der nede og de har ingen grunn til å gå solo.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Er det ingen som har tenkt at det kanskje oppstår en virtuell krig?

Altså ikke i 3D men ved at det brukes ping mot servere for å felle dem.

Hva vil det si? At man spiller dataspill? Jeg er sikkert dum nå, men jeg har aldri klart å sette meg inn "ping" og "servere".

Dette er et såkallt DoS anngrep (eller Denial-of-service attack). En måte og gjøre et slik anngrep på er å sende masser av "ping" til en server som dermed må svare med "pong", og når det sendes nokk av slike ping (ofte fra et nettverk av PC'er en hacker har under sin kontroll) så vil ikke serveren greie å sende nokk svar og serveren blir rett og slett oversvømmt. Ping flood

De fleste servere (ivhertfall viktige servere) er i dag beskyttet mot et slikt anngrep, men det finnes også flere andre måter å gjennomføre et "Denial-of-service anngrep".

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Vil det være nok til å starte en verdenskrig? Og hva vil noen få ut av et slikt angrep?

Nei tror nokk ikke det, men det kommer nokk til å være en del ev en evt. krig mellom I-land, men ikke være årsaken eller starten av krigen.

Man kan jo sette fiendens servere ut av spill og dermed hindre mye av deres kommunikasjon, ol. Men jeg regner med at viktige forsvarsnettverk er isolert mot internett eller veldig godt beskyttet mot slike anngrep.

Det ble vel rapportert om slike anngrep fra russland mot georgia også under krigen mellom dem hvis jeg ikke husker feil.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...