int20h Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Kommende Intel-prosessorer med integrert grafikk får encodingoppgradering via en driveroppdatering. Les mer Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Har ikke troa på at dette monsteret faktisk vil gi god ytelse. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg tror dette er interessant. Spørsmålet er hvilke(t) format(er) som støttes. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Den blir vel ikke noe større suksess enn Intel sine integrerte løsinger i dag, dvs. bestselger. Ytelsen, effektforbruket og kostnad blir antagelig noe bedre enn dagens integrerte løsninger og det er vel hele poenget. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hvorfor satser ikke alle (ATI, Nvidia og Intel) på en åpen og standardisert løsning for hw akselerasjon av encoding, istedenfor å lage hver sin teknologi som har krever hvert sitt 1000$ program for å kunne utnyttes? Vi trenger en Direct X for decoding, tenk deg en hverdag med spill som kun fungerte på Nvidia hw eller Ati hw. (opencl?) Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Er vel greit nok for folk som ikke spiller, der kommer det jo ikke noe fra Intel etter at de har kanselert Larrabee i denne omgang. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hvorfor satser ikke alle (ATI, Nvidia og Intel) på en åpen og standardisert løsning for hw akselerasjon av encoding, istedenfor å lage hver sin teknologi som har krever hvert sitt 1000$ program for å kunne utnyttes? Vi trenger en Direct X for decoding, tenk deg en hverdag med spill som kun fungerte på Nvidia hw eller Ati hw. (opencl?) Det er vel blant annet fordi det på nåværende tidspunkt er for tidlig å velge en standard. Massivt parallelle systemer er fortsatt i sin barndom og det er alt for tidlig å standardisere på noe, tror jeg. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Osse: Si ikke det. Intel har flere CPU prosjekter på gang som kan matche akseleratorer på mange workloads. Det vil bli en eksplosiv økning i throughput for CPU. Endret 7. desember 2009 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Mulig, følger ikke så mye med intel jeg, har bare lest at Larrabee ikke holdt mål i denne omgang. De har nok alikevel høstet mye erfaringer med satsinga der som sikker kan komme til nytte. Er vel mest fordi jeg begynner å bli lei å være hardwarenerd, skjer liksom ikke noe morsomt lenger. Men håper nå noe spennende kommer til å skje, er meget spent på Nvidias kommende skjermkortsatsinger. Er liksom ikke det helt store jeg kan se at intel integrert kan gjøre så mye bedre, ok kanskje litt benchmarkbedre. Endret 7. desember 2009 av Osse Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Uansett så går det vel ikke ann å stole på noen benchmarker , Nok engang, er Intel tatt med buksa nede i å manipulere benchmarks. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Uansett så går det vel ikke ann å stole på noen benchmarker , Nok engang, er Intel tatt med buksa nede i å manipulere benchmarks. Så Intel avlaster GPU-oppgaver til CPU, som uansett sitter der ganske idle? Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Uansett så går det vel ikke ann å stole på noen benchmarker , Nok engang, er Intel tatt med buksa nede i å manipulere benchmarks. Så Intel avlaster GPU-oppgaver til CPU, som uansett sitter der ganske idle? Normalt sett skulle en vel tro det var en fordel... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Er vel mest fordi jeg begynner å bli lei å være hardwarenerd, skjer liksom ikke noe morsomt lenger. Om bare x86 kunne ha død i stillhet..... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hvorfor satser ikke alle (ATI, Nvidia og Intel) på en åpen og standardisert løsning for hw akselerasjon av encoding, istedenfor å lage hver sin teknologi som har krever hvert sitt 1000$ program for å kunne utnyttes? Vi trenger en Direct X for decoding, tenk deg en hverdag med spill som kun fungerte på Nvidia hw eller Ati hw. (opencl?) Er ikke det der en kraftig selvmotsigelse? DirectX er lukket og låst. I tillegg inneholder vel DirectX allerede enkoding-rutiner gjennom DirectX Media Objects. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 @gdi, @Anders Leste jeg feil, eller var det ikke slik der da ?, Brøt kanskje ikke Intel regler der fra Futurmark ?? Var det kanskje ikke slik at når Gpu driveren ikke kunne oppdage benchmarking så sank resultatet med 37%. Var det ikke slik at gpu scoren gikk opp med 46% når benchmarking ble oppdaget ?? Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Uansett så går det vel ikke ann å stole på noen benchmarker , Nok engang, er Intel tatt med buksa nede i å manipulere benchmarks. Så Intel avlaster GPU-oppgaver til CPU, som uansett sitter der ganske idle? Normalt sett skulle en vel tro det var en fordel... Men neppe i en statisk test som kun skal teste grafikkytelsen for en grafikkløsning? Der gir det _INGEN_ added value for brukeren at Intel i tillegg benytter CPU. Når Intel ikke gjør dette generelt i alle aplikasjoner, og når man i tillegg vet at i typiske spill så er ofte også CPU en begrensende faktor, så er dette ganske enkelt et forsøk på å lure/svindle forbrukere og andre. Endret 8. desember 2009 av daffyd Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Uansett så går det vel ikke ann å stole på noen benchmarker , Nok engang, er Intel tatt med buksa nede i å manipulere benchmarks. Så Intel avlaster GPU-oppgaver til CPU, som uansett sitter der ganske idle? Normalt sett skulle en vel tro det var en fordel... Men neppe i en statisk test som kun skal teste grafikkytelsen for en grafikkløsning? Der gir det _INGEN_ added value for brukeren at Intel i tillegg benytter CPU. Når Intel ikke gjør dette generelt i alle aplikasjoner, og når man i tillegg vet at i typiske spill så er ofte også CPU en begrensende faktor, så er dette ganske enkelt et forsøk på å lure/svindle forbrukere og andre. Helt klart et godt poeng. På den andre siden så går det generelt sett mot lastbalansering mellom CPU og GPU så dette blir et kunstig skille å holde CPU utenfor beregninger på sikt. Spillfjortissene om 5 år vil antagelig ikke ha hørt om en GPU... De har bare CPU! Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hvorfor satser ikke alle (ATI, Nvidia og Intel) på en åpen og standardisert løsning for hw akselerasjon av encoding, istedenfor å lage hver sin teknologi som har krever hvert sitt 1000$ program for å kunne utnyttes? Vi trenger en Direct X for decoding, tenk deg en hverdag med spill som kun fungerte på Nvidia hw eller Ati hw. (opencl?) Er ikke det der en kraftig selvmotsigelse? DirectX er lukket og låst. I tillegg inneholder vel DirectX allerede enkoding-rutiner gjennom DirectX Media Objects. Det er kanskje det. Det jeg mente var at det var en løsning som brukes av alle progamvare utviklerere, og at Nvidia og ATI konsentrer seg om å gi best ytelse gjennom den samme løsningen. Anders Jensen: Kan ikke man kjøre physx(?) på ATI hardware da? Og Physx bruker vel cuda. Er jo bare tåpelig at de går hver sin retning(stream og cuda) http://www.tomshardware.com/news/nvidia-physx-ati,5764.html Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Stream cuda opencl osv vil vel danne grunnlaget for en eller annen fremtidig løsing som er både åpen og fornuftig. På nåværende tidspunkt er det vel litt for tidlig å si nøyaktig hvordan en slik løsing bør se ut så det er kanskje ikke så dumt at de forsker litt i hver sin leir? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå