Gå til innhold

kabinettspm før bestilling

Anbefalte innlegg

Jeg nærmer meg bestilling av ny pc, lurer bare litt på kabinett nå.

Valget står vel egentlig mellom:

-Antec 300

-Coolermaster HAF 922.

Erfaringer og synspunkter? Hva anbefaler dere?

Innmaten er som følger: i5, Sapphire radeon 5850, 4 gb RAM, Seagate 1 tb HD, Corsair TX 650W.

Endret av B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge denne siden er 5850 24cm langt. Da vil den få plass i begge kabinettene.

HAF 922 har et noe annet vifteoppsett enn Antec 300, og jeg vil tro du kan få bedre kjøling med HAF 922.

Toppvifte: HAF har 200mm vifte, Antec 300 har 140mm.

Vifte foran: HAF har én 200mm vifte, Antec 300 har ingen, men mulighet for 2 120mm vifter.

Vifte bak: Begge har en 120mm vifte.

Vifte sidedør: Ingen vifter, men HAF 922 har mulighet for én 200mm ELLER to 120mm, mens Antec 300 kan han én 120mm.

Antec 300 har også mulighet for å justere hastigheten til viftene ved hjelp av en bryter foran, mens det ikke er noe slikt på HAF 922.

HAF 922 har også hull for vannkjøling, og på brettet der hovedkortet sitter er det et hull som gjør at du kan montere store prosessorvifter på baksiden uten å måtte ta ut hovedkortet fra kabinettet. Det er også mulighet for å føre kabler bak hovedkortbrettet. Ingen av disse mulighetene finnes på Antec 300.

Når det er sagt så er alle disse tilleggsfunksjonene på HAF 922 egentlig ikke viktige med mindre du skal ha en veldig kraftig maskin, gjerne overklokket, eller hvis du skal bruke vannkjøling eller liknende. Ellers er det jo utseende, det er veldig forskjellige kabinetter, og HAF 922 har "kule" ting som rød LED-lys på viftene i kabinettet (kan skrus av og på vha en knapp ved siden av av/på knappen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...