Storgeirs Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Hei, jeg er på utkikk etter en eller 2 fotografer i Trondheimsområdet for et fotoprosjekt. Jeg har 20 modeller jeg må ta bilde av men ingen fotograf. Dette er et lavbudsjettsprosjekt, derfor denne "annonseringen". Modellene er ikke profesjonelle men studenter og arbeidende, og vi ønsker å ta beautybilder samt helbilder on location rundt omkring i Trondheim. Ikke noe glam vell å merke. Torgeir Endret 7. desember 2009 av Storgeirs Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Du burde poste litt om modellene.. og hvilken type bilder ? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 jeg har null erfaring og null peiling på denne type fotografering, men om en mer erfaren fotograf meldte seg kunne det vært interressant å være med for å kanskje lære noe... Lenke til kommentar
Storgeirs Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 jeg har null erfaring og null peiling på denne type fotografering, men om en mer erfaren fotograf meldte seg kunne det vært interressant å være med for å kanskje lære noe... Det kan være en god løsning. Kjenner du noen mer erfarne kanskje? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 De færreste fotografer med erfaring inne portrett kan eller vil ta på seg et ubetalt oppdrag for 20 modeller. Dette innebærer flere dager i photoshop i etterkant, og en fotografering på kanskje 2 dager. Så jeg ville ikke hatt de sykeste forhåpningene ang fotografen. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Mr Olsen speaks the truth, og du sier jo fortsatt ikke noe om i hvilken sammenheng det er bildene skal brukes, hvem du er etc. Lenke til kommentar
Storgeirs Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 ok, ser den. Har ingen erfaring med fotografer og dette stedet, men skjønner jo det rimelig godt. Det er til ett nytt "nettsamfunn" som kommer opp i løpet av neste år. Grunnen til klammene er at det blir restrektiv innmelding og delvis betalingstjeneste. Kan ikke, eller får ikke , si mer om akkuart den biten. Vi har flere enn 20 modeller, så er en meget stor jobb. Vi er ute etter fotografer som kan se for seg betaling over tid. Med dette mener jeg at vi ønsker hobbyfotografer som vil skaffe seg erfaring og bilder til egen reklame, gjennom tilgang til modeller. Jeg har fått intrykk av at fotografer mangler modeller her i byen. Men vil jo ikke si at folk gjør ting gratis for det Takk for tilbakemeldingene, skjønner litt mer av systemet nå. Torgeir Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Nå skal jeg ikke uttale meg på grunnlag av noen andre, hva folk prioriterer er helt opp til dem selv. Mitt syn på ubetalt arbeid med modeller kommer av at jeg ikke har noen interesse av å ta eller ha modellbilder i min portefølje. Jeg er bryllupsfotografassistent om sommeren i Trondheim, og utenom dette og bilder for venner og kjente er jeg en heldedikert naturfotograf med interesse for småkryp og fine utsikter, that's it. Om nybegynnere med talent for modellfotografering og en kreativ side trenger modeller for å utvide porteføljen sin kan du være heldig å komme over rett person. ALLE starter å ta bilder gratis, og ALLE trenger modeller, problemet er bare det at de da ofte ikke er erfarne og kunnskapsrike nok til å ta de bildene du kanskje forventer deg. Nå vet jeg ikke hva du ser for deg av profesjonalitet, men jeg tror nok du i første omgang må gjennom mye shit før du finner en gullklumpp som har potensiale til å nå opp til det du forventer skal stå i stil til betalingen. En annen ting er utstyr. Modellblitser er ikek dyre, og for å få rett lys osv kreves det ofte store softbokser, beauty-disher osv som koster mye, og som krever kraftige blitser, og med mindre dere får låne eller har noe slikt fra før, vil en fotograf som har dette mest sannsynlig kreve en del cash. En mulighet er å leie, men da må dere være sikker på at fotografen kan nyttiggjøre seg utstyret. Jeg tar bilder av utsikter og småkryp, og hadde det kommet en og spurt om jeg kunne ta bilder for et prosjekt, det småkryp står i fokus og han gir meg et drivhus med alle krypene hadde jeg gjort det gratis. Så er du heldig finner du en fotograf som ikke nødvendigvis trenger betaling, men modeller, og dere finner ut av en foreløpig TFP-avtale, og senere når han blir mer erfaren, kanskje får en del av inntektene til prosjektet ditt. Lykke til, kanskje du burde ta kontakt med fotofagskolen i Trondheim, eller Media og kommunikasjons linja på de ulike trondheimsskolene, kanskje du kommer over noen som kan å ta bilder Edit: Jeg er styreleder i Trondheims Kameraklubb, hvor vi til dag dato har 63 medlemmer. Med mer informasjon kunne jeg forhøre meg på noen møter om noen er interessert i dette, men da trenger jeg som sagt mer informasjon om prosjektet og tankene bak dette. Send meg en PM om du er interessert. Endret 16. desember 2009 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg er en hobbyfotograf som synes denne typen foto er interessant. Mulig jeg hadde blitt med om jeg hadde bodd i Trondheim. Men selv jeg synes 20 modeller høres ut som masse stress uten betaling. Jeg bor i Levanger, ca. en times kjøretur fra Trondheim. Ettersom dette er for et nettsamfunn som er en "delvis betalingstjeneste" vil jeg tro det er meningen å tjene penger på dette. Da er det vel også naturlig at fotografen får betaling? Betaling over tid, for en jobb som gjøres i et bestemt tidsrom - den skjønner jeg heller ikke helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå