Gå til innhold

Ryggplager, knebøy som har skylda?

Tmz

Anbefalte innlegg

Begynte med knebøy i styrketreningen for en ukes tid tilbake, har trent noen uker før det men da har jeg ikke hatt noen problemer så mistenker at det kan ha med feil teknikk på knebøy å gjøre. Altså jeg merket det allerede etter første trening at jeg fikk litt smerter i midten av ryggen mellom skulderbladene omtrent. Kom ikke med en gang men kanskje et par dager etter treningen. Brydde meg ikke særlig og testa knebøy igjen neste gang men det har blitt litt værre nå. Altså det gjør ikke vondt, det er mer irriterenes og det kommer og går littegrann, men er redd for at det utvikler seg når jeg går opp i vekter. Kjører rimelig lett nå, rundt 40kg bare for å få inn teknikken, men er ganske spinkel så, men klarer fint 60kg+ 10 repitisjoner ihvertfall. Tror kanskje jeg har litt svak rygg, har aldri hatt noe særlig plager med ryggen, men tidligere da jeg hoppet på trampoline hendte det jeg fikk vondt hvis jeg overdrev hoppingen over flere dager.

Jeg har beina i skulderbredde, med tærne litt utover, knærne følger tæra når jeg løfter meg opp og ned, samt ryggen er så rett som jeg får til. Er det noe mer jeg bør huske på? Eventuelt noen øvelser jeg kan erstatte med knebøyen? Har trent flere uker tidligere uten denne øvelsen og da har jeg ikke kjent noe i rygg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...