Gå til innhold

Ny bærbar gaming PC

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg donerer nå min Acer 2920z til min lillebror og tenker å skaffe meg en ny bærbar pc. Problemet er bare at jeg ikke har så mye peiling på hvilken jeg bør kjøpe. Eneste kravet jeg har er at den bør kunne takle litt nyere spill, og gjerne med god margin. Så grafikk-kortet bør helst være på 1Gb. Er litt Onkel Skrue på budsjettet og vil helst ikke bruke mer enn 6-7 tusen.

Takk på forhånd for alle svarene jeg eventuelt får! :)

MvH -Henrik-

Endret av -Henrik-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil først gi deg en liten ørefik og påpeke at det ikke er minnemengden som dikterer grafikkytelsen, men hvilken GPU det er som sitter i maskinen! En maskin med 256MB dedikert minne til grafikk kan sånn sett fint yte bedre enn én med 2GB, selvom Elkjøp gjerne liker å fremstille det på en annen måte... :wallbash:

Nok om det...

Hva slags størrelse ser du for deg? Skal det være "slepbar" eller kommer du til å bære maskinen mye rundt?

Her er en 16" ("slepbar) fra ASUS til en bra pris og med en bra GPU: http://old.prisguide.no/product.php?produc...89&cat_id=2

Edit: Som Mondania sier, så kan du nok ikke forvente all verdens grafikk ut av det budsjettet ditt. Du får nok spilt "litt nyere spill", men da med medium settings og nedover...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Vil først gi deg en liten ørefik og påpeke at det ikke er minnemengden som dikterer grafikkytelsen, men hvilken GPU det er som sitter i maskinen! En maskin med 256MB dedikert minne til grafikk kan sånn sett fint yte bedre enn én med 2GB, selvom Elkjøp gjerne liker å fremstille det på en annen måte... :wallbash:

Nok om det...

Hva slags størrelse ser du for deg? Skal det være "slepbar" eller kommer du til å bære maskinen mye rundt?

Her er en 16" ("slepbar) fra ASUS til en bra pris og med en bra GPU: http://old.prisguide.no/product.php?produc...89&cat_id=2

Edit: Som Mondania sier, så kan du nok ikke forvente all verdens grafikk ut av det budsjettet ditt. Du får nok spilt "litt nyere spill", men da med medium settings og nedover...

Ikke min feil at jeg ikke er så flink med data er det vel? :innocent:

Men takk for svar! Den maskinen er nok absolutt en kandidat til kjøpet mitt. Forventer ikke akkurat å spille Crysis på max eller noe slikt i og med at dette er en bærbar, såpass mye vett har jeg (Tror jeg i allefall :hmm: )Men hadde vært greit å kunne kjøre Modern Warfare 2 på maskinen ganske greit hvis ikke det er for mye å be om. Tror du den maskinen din her klarer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...