Gå til innhold

Vista update krangler med meg

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg en brukt htpc med vista home premium 64 bit. Update ser ut til å henge seg opp. Den står og installerer og ser etter programvare, men ingenting ser ut til å skje. Den stod slik i 6 timer. Lasta da ned sp1 og sp2 manuelt. De brukte sikkert over 4 timer på å installere seg.

Er det noen som veit hva som kan være årsaken til at vista ikke klarer å oppdatere seg? Og at den bruker så lang tid å installere sp?

Asus M2N-E SLI

AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6 Ghz

2GB Kingston DDR2 PC5300 667mhz ram

Geforce 8600GT 256mb

Bzerk 500W strømforsyning

WD raptor 36,7GB

WD caviar SE 160GB

WINTV tv kort

Dvd skriver/brenne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går utifra at du mener Windows Update? Får du noen feilmelding der? Gå inn på View Update History og se etter om det står "failed" i statusfeltet, dobbeltklikk så på oppdateringen og skriv ned hva som står i Error Details. Antageligvis finner du løsningen ved å google eller ved å klikke på "get help with this error".

Lenke til kommentar
Går utifra at du mener Windows Update? Får du noen feilmelding der? Gå inn på View Update History og se etter om det står "failed" i statusfeltet, dobbeltklikk så på oppdateringen og skriv ned hva som står i Error Details. Antageligvis finner du løsningen ved å google eller ved å klikke på "get help with this error".

Hei

Takk for raskt svar. Det står ingen feilmelding. Det er registrert tidligere oppdateringer før jeg fikk pc'en, men nå står det at "Ser etter oppdateringer". Det virker som den ikke klarer å gå videre der fra. Den var slik den stod i 6 timer.

Lenke til kommentar
Sjekk Event Viewer fra tidspunktet du forsøkte å kjøre Windows Update (windowstasten > skriv: ev > trykk enter). Kan hende det står noe lurt i loggen der? Notér deg det som står under tidspunktet du kjørte oppdateringen, fullt mulig du finner noe relevant.

Hei

Jeg løste problemet med foreta en ny installasjon. Nå fungerer alt som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...