Gå til innhold

Blitt tatt i fotoboks


ToYBoi

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt tatt i fotoboks. Var hos avhør hos på politiet i dag, og bekreftet at det var meg (var ikke noe tvil der). Men, da jeg så på bildet så jeg at fotolinjen ikke var synlig (bekmørkt om natten samt sterkt regnvær). Målt hastighet forbi fotoboksen var 93 km/t. Ettersom fotolinjen må være synlig på bildet for at forelegget skal være gyldig, sa jeg dette til avhører. Hun svarte bare emd at; ja, men det er du om kjørte? Det var det ikke tvil om. Men når fotolinjen ikke er synlig, vil det heller ikke være 100% sikkert at farten som ble målt er riktig. Da jeg passerte holdt jeg også en veldig ujevn fart (bremset ned), slik at farten mellom jeg passerer pulsledningene i veien (12 meter før fotoboksen), og farten når jeg er på linjen er veldig ujevn. Om fotolinjen skulle være synlig på en bedre versjon av bildet, tviler jeg sterkt på at jeg er innenfor 40 cm fra linjen. Hva tror dere?

Hva var fartsgrensen?

 

Hvis du sier at du måtte bremse ned vil jo det si at du sannsynligvis kjørte godt over 93 km/t :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fartsgrensen var 80. Var ikke godt over det nei. Jeg bremset ikke mye ned før fotoboksen. Fikk så vidt sett den før jeg passerte, så bremset kanskje et kvart sekund før den som reaksjon ;)

 

Noen som har bilde av hvordan bildet skal se ut kontra hvordan det ikke skal se ut?

 

Er ikke noen fasit, annet enn at bildet må være klart nok til å identifisere fører, se fotolinje for å sjekke om riktig hastighet er målt, se skilt, evt. se bakhjulet på bilen for å måle akselavstand

Endret av ToYBoi
Lenke til kommentar
Men hvis du, som du sier bremset kraftig ned før fotoboksen, hvor mye høyere fart enn fartsgrensen holdt du før du begynte å bremse og synes du at det er moralsk forsvarlig å IKKE betale dette forelegget?

 

JA. Vet ikke hva jeg holdt, men det var ikke mye mer enn 93. Jeg kom fra en hundre sone og fikk ikke med meg skiltingen pga mørkt og dårlig vær. Det er omtrent en ny fartsgrense for hver km på den strekningen, og det kan virke som at det er kun for å melke billitstene. Helt umulig å følge med på. Jeg er ingen råkjører og prøver generelt å følge fartsgrensen.

Endret av ToYBoi
Lenke til kommentar

Merker man tydelig om man blir knipsa i fotoboks?

Lurer på om jeg ble knipsa her om dagen men jeg hadde ruta full av dritt pga jeg hadde fått en sprut med skittent vann fra en annen bil og drev å spylte som verst med spyleveske for å få det vekk.

Så ikek en dritt og merket etter jeg hadde passert at farten var drøye 60 i en 50 sone.

Hvor tydelig er det de evt blinker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...