Euklid Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Men 2x 4gb eller 1x8gb? Mtp at den på 8gb var på tilbud til 600, var en 4gb i III-serien til kr. 360. Dette blir jo bare preferanser. Jeg vet at jeg ikke gidder å bytte minnekort noe særlig før det blir fullt hvis jeg er ute og reiser, og jeg ønsker ikke å miste for mange bilder om noe skulle skje. Derfor bruker jeg kun 4GB-kort; til gjengjeld har jeg en god bunke minnekort. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Denne linken hadde jeg i post #7.390kr. + porto(39-85kr.)= maks. 475kr. for 8GB Lexar Pro 35MB/s. Takk for tipset og din vilje til gjentakelsens kunst..! Helt åpenbart følger ikke hodet mitt like godt med hele tiden. Da er Lexar Pro 8Gb bestilt. Produktspec er i alle fall gode. Igjen, takk skal du ha. Lexar CF kortet ankom fredagen. Så at det var mulig å få ekstra software rimelig bla. recovery-program, Adobe. Da venter jeg bare på at at kameraet ankommer i løpet av uka nå. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 OK. Da har Deal.no fåkket skikkelig opp. Det har "rotet bort" bestillingen min og det blir neppe før Jul de finner et Olympus E520 til meg... Jeg har kansellert og får pengene tilbake. Desperat som jeg var, har jeg kikket på alternativer. Jeg ville ikke slippe Olympus helt... -det endte med tragedie etter å ha sett hva som finnes å velge på ca. 5000,- og Canon sitt 500D ble utelukket, grunnet byggekvalitet, dårlig batteri mm. (video er ikke pri, da kjøper jeg heller et godt videokamera senere) D5000 til Nikon var heller ikke så interessant siden jeg vil ha litt flere funksjoner og kunne lagre i Compact Flash som jeg allerede har kjøpt et godt exemplar av.. Så da satt jeg der, og Olympus E620 er nå kjøpt og betalt til den nette sum av 5569,- og det med samme Kit-objektiv som skulle følge med E520. Men jeg er ikke lei meg. Jeg faktisk svært fornøyd med kjøpet! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Så da satt jeg der, og Olympus E620 er nå kjøpt og betalt til den nette sum av 5569,- og det med samme Kit-objektiv som skulle følge med E520. Men jeg er ikke lei meg. Jeg faktisk svært fornøyd med kjøpet! Gratulerer med nytt kamera. Tror du blir meget fornøyd. Det er ihvertfall jeg. Tom Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Takk. Håper bare å få kameraet nå innen den 24. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 OK. Da har Deal.no fåkket skikkelig opp. Det har "rotet bort" bestillingen min og det blir neppe før Jul de finner et Olympus E520 til meg... Jeg har kansellert og får pengene tilbake. Så da satt jeg der, og Olympus E620 er nå kjøpt og betalt til den nette sum av 5569,- og det med samme Kit-objektiv som skulle følge med E520. Men jeg er ikke lei meg. Jeg faktisk svært fornøyd med kjøpet! Gratulerer! Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Takk. Nå håper jeg bare på å bli tilført litt kompetanse her på forumet. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 I dag ankom endelig E620 kameraet, og jeg har testkjørt det bittelitt. Et veldig bra kamera med rikelig med mulighet til å rote med ISO, blits, lukkertid (og mer...) -egentlig et lite kinderegg av et kamera. Her er et bilde av sønnen min som ble tatt. Bakgrunnen ble litt mørkere enn den var men ikke så langt fra sannheten noe som ikke er dårlig for en innebygget blits, synes jeg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Kinderegg er bare forordet. Du kommer nok til å få mange fine stunder med E-620. Jeg fikk kjørt min litt i kulden i går når vi var på Bærums verk. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Oi, det var mye bra bilder. Hva slags optikk har du brukt? -jeg har kun det originale ED 14-42mm 1:3.5-5.6 som fulgte med. Den var veldig bra, eneste som skuffet meg litt, var plastikk-finishen på låsemekanismen på objektivet. Men for all del, det fungerer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg brukte 14-42mm, 40-150mm, 35mm Macro og 25mm (pancake) den dagen. Det er nok mest 40-150mm; et veldig hendig og godt objektiv. Tom PS. K.n.b bruker Nikon, og det er mulig å få bra bilder med det også Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Det eneste som skuffet meg litt md kit-objektivet, 14-42mm var at låsemekanismen var laget i plast, men det virket som om det ikke lar seg seg slite lett etter av-og-på med linsa noen ganger. Hvordan er det med de andre linsene som du har? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Det eneste som skuffet meg litt md kit-objektivet, 14-42mm var at låsemekanismen var laget i plast, men det virket som om det ikke lar seg seg slite lett etter av-og-på med linsa noen ganger. Hvordan er det med de andre linsene som du har? Nå skjønner jeg hva du mener meed låsemekanismen - bajonettfatning kaller vi den vanligvis Jeg selv er meget skeptisk til bruk av plast i en slik sammenheng; men det virker som om de tåler jevnlig utskiftninger. 40-150mm har også plast-bajonett. De andre objektivnene jeg har, er med metall-fatning. Tom Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Bajonettfeste heter det ja. Det er nok mer slitesterkt enn man kanskje først tror. Dessuten så kanskje det er med på å påvirke prisen. Jeg har nesten ikke brukt speilrefleks siden Minolta Dynax 700Si (som jeg har liggende, og et Nikon FG20, som er mye eldre) på 90-tallet. Da var det 35mm film.... Her er dagens morsomste: Motivet ble litt morsommere enn det jeg trodde. Det er 3 ting jeg er litt misfornøyd med: at motivet med skiltet til "Tromsø bilopphuggeri" ble kuttet, at speilet ble kuttet og at den personen i rød jakke var i bevegelse slik at vedkommende ble litt uklar. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Men, siden flere her åpenbart handler fra utlandet, er det noen som kan tipse meg hvor jeg får tak på batterigrepet uten å bli flådd? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 jeg tok en del bilder i dag i 12-tida med Olympus E620 med kit-objektivet ED 14-42mm 1:3.5-5.6. Alle bilder er tatt i Skibotn i Nord-Troms. Kameraet stod på stativ, et jeg kjøpte til et videokamera jeg har for noen år siden. Relativt sett er jeg fornøyd med bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå