kenji21 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 har en komfyr ved siden av kjøleskapet... det er ca. 2cm mellomrom på dem, men når jeg bruker stekeplatene (eller induksjonsplater, er ikke sikker på hva de heter) så kjenner jeg at siden på kjøleskapet blir litt varmt... btw.. det er ikke mulig å omplassere kjøkkenet.. er det farlig?? eller må jeg skaffe sånn isolasjon? i såfall hvor får jeg tak i det? takker alle hjelp . Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Farlig vil jeg ikke tro det er. Hvis det er en påvirking vil det muligens kunne føre til at kjøleskapets kompressor må jobbe mer enn nødvendig, noe som jo ikke er gunstig. Det som vel vil være verre er om det er så mye varme at temperaturen i kjøleskapet blir påvirket. Du får sette inn et termometer og koke vann i en time på platen og se hva som skjer. Isoljasjon kan jeg ikke mye om, kommer jo an på hvordan det ser ut der, isopor er jo en fin isolator, men du være trygg på at det ikke kan ta fyr. Lenke til kommentar
Ms Opel Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Alle stedene jeg har bodd har komfyren stått ved siden av kjøleskapet. Det har den hos de fleste jeg kjenner også. Jeg vet at det er slik at det egentlig ødelegger kjøleskapet, men det har ikke skjedd med de jeg har erfaring med. Når jeg bodde hjemme hadde vi kjøleskapet ved siden av konfyren i 17 år uten at kjøleskapet tok skade av det. Matvarene holdt seg til holdbarhetsdato eller lengre. Grunnen til at kjøleskapet ble skiftet etterhvert var bare at det var "stygt", ikke noe annet. Så tror nok det går bra, spesielt når du faktisk har litt mellomrom mellom. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Husk at kjøleskapet allerede er ganske så isolert både mot varme og mot kuldetap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå