Gå til innhold

Trenger mer lys uten for store utlegg.

Anbefalte innlegg

Jeg har vært kontakt med en i fotoklubben som er villig til å stille en 5D og 70-200 2.8 IS til disposisjon slik at jeg kan teste i praksis om kombinasjonen yter tilfredstillende i min meste "ekstreme" situasjon, som kanskje ikke er så ekstrem som jeg vil ha det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok du bør satse på et kamerahus som er bra på høy ISO i dårlig lys. På Canon 30D og Canon EF 70-200 f/2,8 så må jeg noen ganger helt opp i ISO 1600 for å få bilder med nok lys - og 30D på ISO 1600 er IKKE bra. Så om du har en f/2,8 av noe slag, og et hus som er OK på ISO 3200, så har du i alle fall komboen til sport, der du må ha 1/640 sekund, eller kjappere.

Lenke til kommentar
Tror nok du bør satse på et kamerahus som er bra på høy ISO i dårlig lys. På Canon 30D og Canon EF 70-200 f/2,8 så må jeg noen ganger helt opp i ISO 1600 for å få bilder med nok lys - og 30D på ISO 1600 er IKKE bra. Så om du har en f/2,8 av noe slag, og et hus som er OK på ISO 3200, så har du i alle fall komboen til sport, der du må ha 1/640 sekund, eller kjappere.

Nja jeg vet ikke om jeg må helt opp i 1/640 på 10-åringer som spiller fotball. Det blir uansett spennende å teste 5D + 70-200 f/2,8

Du kan jo kjøpe en beercan :) den har blender f4 og mye att åt..

Kjøpe "beercan" igjen? Jeg har hatt og solgt minst 4. Fantastisk til sitt bruk (som ikke er sport), men desverre klarer ikke Sony pt å levere gode nok resultater på Høy ISO. Derfor ender jeg nå på et annet system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...