Mr_Lee Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Lurer på hvilke yrker som er bra betalt uten at du må ha tatt høyere utdanning. Tenker da f.eks på ulike håndtverk yrker. Hva har yrket i timen og i året ? Hva gjør du? Frynsegoder? HÅPER PÅ SVAR! Lenke til kommentar
Slackbert Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Det første som detter ned i huet når folk spør om slikt er salg. Om du er god til å selge, kan du tjene meget godt. Ellers har man jo fiske på større båter. En hard jobb med svært god lønn. Håndverksyrker krever som regel fagbrev, men er du villig til å ta det, kan det jo være svært lukrativt. Spesielt innen fag hvor du kan jobbe selvstendig (rørlegger, elektriker, maler, snekker). Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Massevis av jobber som er bra betalt, uten krav om høyere utdanning. Selger er vel det første jeg tenker på, men det er vel ikke noe håndverksarbeid. Har du teften, kan du jo starte foretak. F.eks. eie og lede en rørleggerbedrift. Slikt kan gå meget bra. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hvis du har tenkt å tjene mye penger som håndverker må du vel offshore/reise litt og jobbe mye for å tjene penger. Finne noe med mye overtid. Lenke til kommentar
1949 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Det som kjennetegner bra betalte ufaglærte jobber er det er gjerne drittjobber. Søppeltømmer er ett godt eksempel. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Søppeltømmer er bra betalt, ja. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Brannmann er et godt betalt yrke Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Lurer på hvilke yrker som er bra betalt uten at du må ha tatt høyere utdanning. Tenker da f.eks på ulike håndtverk yrker. Hva har yrket i timen og i året ? Hva gjør du? Frynsegoder? HÅPER PÅ SVAR! Du kan tjene veldig bra hvis du jobber med rengjøring. Vasking av butikker og leiligheter osv. Da kan du tjene flere tusen i uka hvis du får rette jobben. Det er en drittjobb. Men som alle andre jobber så kommer du til å like den når du har jobbet en stund uansett hvor dritt den er. Edit: Ellers kan jeg nevne at lagerarbeid er den beste ufaglærte jobben du kan få. Du kan også tjene bra på lagerarbeid. Kommer an på hvor i landet du bor og hvem du jobber for. På små lagere så er du ikke så avhengig av å ha truckfører bevis da du går mest rundt med sekketralle og jekketralle når du legger inn eller plukker. Endret 10. desember 2009 av trespiser Lenke til kommentar
H80 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Du kan tjene veldig bra hvis du jobber med rengjøring. Vasking av butikker og leiligheter osv. Da kan du tjene flere tusen i uka hvis du får rette jobben. Flere tusen i uka? Er det godt betalt? La oss ta fire tusen i uka som eksempel, det skulle bli ca 17 000 i måneden eller 204 000 i året. Ikke akkurat det jeg kaller en godt betalt jobb. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Avioniker og skrog/plate arbeider på kjeller om du benytter deg av overtid når du får mulighet Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Fabrikker, industri og lager er tre stikkord for de best betalte jobbene uten utdanning. Har et jobbeår for tiden, jobber 3 skift på en fabrikk som utgjør ca. 350 000 året. Men til neste år starter jeg på utdanning så jeg slipper denne drittjobben.. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Kan noen gjøre det helt klart for meg hva som defineres som høyere utdanning? Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) All utdanning på et høyere nivå enn videregående skole. Altså universiteter, høgskole o.l. Endret 12. desember 2009 av phax Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) All utdanning på et høyere nivå enn videregående skole. ok. Så om man går i lære og tar fagbrev er dette høyere utdanning? Ellers ville jeg foreslått Dataelektronikerfaget. Går 2. året nå. Lønn for en dataelektroniker er bare oppgitt til 400k og oppover. Endret 12. desember 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 400k som startlønn må jo sies og være ganske ok betalt det da.. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Du kan tjene veldig bra hvis du jobber med rengjøring. Vasking av butikker og leiligheter osv. Da kan du tjene flere tusen i uka hvis du får rette jobben. Flere tusen i uka? Er det godt betalt? La oss ta fire tusen i uka som eksempel, det skulle bli ca 17 000 i måneden eller 204 000 i året. Ikke akkurat det jeg kaller en godt betalt jobb. ikke jeg heller men dette skulle være jobber du ikke trenger å ha utdannelse til Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Definisjon på godt betalt? Lagerarbeid byrjar vel på rundt 300k og strekker seg oppimot 3,5-4 med overtid. Eg definerar hvertfall godt betalt som oppimot 1 mill. Etter endt høgare utdanning forventar eg 600k+ som begynnarløn. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) 400k som startlønn må jo sies og være ganske ok betalt det da.. Er jo det, men om dette anses som høyere utdanning er det ikke relevant Edit: Eg definerar hvertfall godt betalt som oppimot 1 mill.Etter endt høgare utdanning forventar eg 600k+ som begynnarløn. Hvilke fag tenker du på, da? Det som gjør at jeg anser Dataelektroniker faget som bra er at det ikke er noen spesiell øvre grense. Man kan ende opp med å tene rimelig mye. Dette pga. at man kan få jobb på mange ulike områder. Endret 12. desember 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Etter endt høgare utdanning forventar eg 600k+ som begynnarløn. Hahahha.. Lykke til! Kan nevne at som startlønn som lege har man 370 000. Dette med 6 års utdanning! Som utdannet siviløkonom, som er noe av det høyeste du kan utdanne deg som i Norge har man ca 400 000 i begynnerlønn. La meg tippe, du går på ungdomsskolen eller tidlig vgs? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Går psykologi på University of York. Gj. snittleg nybegynnarløn for ein klinisk psykolog er 63 000 £. Men, det kjem til å ta mange år før eg er ferdig med utdanninga så det skulle strengt tatt bare mangle at løna er høg. Edit: Inkluderar doktorgrad når eg sei utdanning sidan du ikkje kan få jobben du er ute etter uten. Endret 13. desember 2009 av HValder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå