Xp3ri3nZ Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hei føler at pcen min begynne å slite på nye spill, særlig med høy oppløsing og alt på high. Ser nå at eg må gå ned på Medium i noen tilfeller og det er eg ikke vandt med. Men eg er litt usikker på hva eg trenger å bytte ut så eg kommer til å liste opp dei forskjellige delene, og håper dere kan hjelpe meg. Setter stor pris på alle svar, sko ha bestillt fort så eg har pcen klar til juleferien Skjermkort XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3,PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz Skjemkort Ram Crucial DDR2 PC6400 2GB KIT CL6 Kit w/two matched DDR2 PC6400 1GB CL6 har 2 av disse altså 4 gig totalt! RAM Prossesor Intel Core™ 2 Duo E7400 2,8GHz, Socket 775, 3MB, FSB 1066, Boxed Prossesor Hovedkort Gigabyte GA-EP45-UD3LR, P45, Socket-775 ATX, GbLAN, DDR2, ICH10R,PCI-Ex(2.0)x16 Hovedkort Hardisk Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM Hardisk Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Er nok skjermkortet som butter i oppsettet ditt. Du skriver ikke noe om budsjett for oppgraderingen, men jeg tenker at et Radeon HD 5850 eller 5870 burde gjøre susen. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Tusen Takk ja eg tenkte kanskje at det var det. Tenkte å kjøpe et skjermkort i 2-3 tusen klassen. Da er det bare skjemkortet eg trenger å bytte ut? Da kan eg sikkert bruke en 3-4 tusen på det sånn at eg har sikkert meg framover Endret 7. desember 2009 av Xp3ri3nZ Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Du vil i hvertfall merke betydelig forskjell kun med nytt skjermkort. Det er GPU som har aller mest å si for spillytelsen, mens resten av systemet bare skal henge med i svingene - og det klarer innmaten din så absolutt Det eneste jeg tenker at du kanskje også må ta med i beregningen er strømforsyningen. Hva slags type er det du sitter med nå? Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Det var et veldig godt spørsmål! Hmmm burde vell sjekke det med tankte på Watt og tanke på det krever kanskje noe nyere kontakter en 8800 GTS- Men hvilke skjermkort bør eg gå etter nå det gjelder gaming? Og hva bør eg se på i et skjermkort? Og er det noen skjermkort som er rett rundt hjørne som eg kankje bør vente på?`? Lenke til kommentar
martey1 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Det var et veldig godt spørsmål! Hmmm burde vell sjekke det med tankte på Watt og tanke på det krever kanskje noe nyere kontakter en 8800 GTS- Men hvilke skjermkort bør eg gå etter nå det gjelder gaming? Og hva bør eg se på i et skjermkort? Og er det noen skjermkort som er rett rundt hjørne som eg kankje bør vente på?`? Det kan være lurt å si hvor mange watt du har på Powersupplyen din? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Radeon HD5***-serien ble lansert fra ATI/AMD for kort tid siden, så her er det ikke så mye nytt i vente umiddelbart nei. Det ser også ut til at DirectX11-kortene til Nvidia lar vente på seg. Så pr. i dag ville jeg gått for et av de nyere kortene fra ATI/AMD. Til spilling er Radeon HD5850 eller HD5870 de beste valgene, så hva du går for her avhenger av hvor mye penger du vil legge i det. HD5850 koster ca. 2.000, mens HD5870 begynner på rundt 2.800. Du må nok desverre beregne litt ventetid på kortene pga høy etterspørsel. Du bør sjekke PSUen ja. Begge kortene jeg har listet opp krever 2 stk 6-pin PCI-E-kontakter (med andre ord én mer enn kortet du sitter på nå), men du kan også benytte adaptere som normalt følger med skjermkortene. Antall Watt PSUen kan levere er altså det viktigste. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Tusen Takk får hjelpen da skal eg prøve å få handle nytt skjermkort til jul Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Okay, du fant ut at PSUen holder? Vil forresten legge til at HD5850 nok er det kortet som gir mest "bang for the bucks" av de to jeg har nevnt, og med HD5870 så er det en fare for at resten av systemet ditt kan bli en flaskehals (uten at jeg kan si dette sikkert). Men bare hyggelig å kunne hjelpe Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Hei Strømforsyningen var på 460 watt elle volt? hehe trenger eg en ny da eller? Søkte på komplett etter det kortet du anbefaler men det va så mangen forskjellige produsenter og priser på det kortet hvilket bør eg gå får? Skjermkort HD5 Endret 9. desember 2009 av Xp3ri3nZ Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hehe, er nok 460Watt ja. Tror innmaten i maskinen din hadde sett sørgelig ut om det var Volt det var snakk om. Men PSUen skal holde greit den. Det er egentlig ravende likegyldig hvilken produsent du velger. Stort sett alle kortene er like, og som regel er det bare klistremerket på kjøleren og evt. medfølgende spill som er forskjellig. Noen produsenter ettermonterer andre kjølere og/eller leverer kortene ferdig overklokket, men da ser du det i spesifikasjonene. Hos komplett har de feks. et par ferdig overklokkede kort fra XFX med betegnelsene "XXX" og "Black". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå