Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke ved første gang man slår den på..

Anbefalte innlegg

I helgen satt jeg sammen en AM2+/AM3 som ikke starter skikkelig når man bruker Powerknappen. Vifter starter, men på langt lavere turtall enn hva man vanligvis får. Trykker man inn Reset-knappen i 1 sekund går viftene for fullt i 1 sekund før jeg får vanlig boot.

CPU er en X2 550 Phenom, HK husker jeg ikke i farten, men det var av typen AM2+ Gigabyte 790GX (DDR2) mens RAM var 2x2GB OCZ 6400. PSU en Antec 450/500W og GPU GF 250.

Så til problemet igjen. PCen fungerer helt fint. Kjørte en kort Memtest (2 timer) uten feil. Stresstestet CPU som på stock vifte aldri fikk mer enn 55 grader i løpet av en time. Faktisk ville jeg trodd at maskinen var helt OK bortsett fra at den ikke starter normalt. Den må altså først startes som vanlig, før man må trykke inn resetknapp for å få beep fra bios osv.

Noen som har forslag til hva feilen kan være?

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skulle den ikke startet når jeg trykket inn powerknappen? Samtidig går den av om jeg holder inne powerknappen i 2-3 sekund når den først er i gang. Testet litt uten skjermkort, Ram, CPU osv.

Rimelig sikker på at disse små er koblet rett, men man skal aldri si aldri.

Lenke til kommentar

Hehe, har samme problem :D

Det morsomme er at problemet oppstod etter en tid med et gammelt hovedkort, PSU, osv.

Kjøpte helt nytt hovedkort, PSU, CPU og omtrent alt annet, og det samme skjer fortsatt.

Tenkte kanskje det var kabinettet.

Irriterende, men den starter alltid ved andre trykk på power-knappen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...