Prusk Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) I helgen satt jeg sammen en AM2+/AM3 som ikke starter skikkelig når man bruker Powerknappen. Vifter starter, men på langt lavere turtall enn hva man vanligvis får. Trykker man inn Reset-knappen i 1 sekund går viftene for fullt i 1 sekund før jeg får vanlig boot. CPU er en X2 550 Phenom, HK husker jeg ikke i farten, men det var av typen AM2+ Gigabyte 790GX (DDR2) mens RAM var 2x2GB OCZ 6400. PSU en Antec 450/500W og GPU GF 250. Så til problemet igjen. PCen fungerer helt fint. Kjørte en kort Memtest (2 timer) uten feil. Stresstestet CPU som på stock vifte aldri fikk mer enn 55 grader i løpet av en time. Faktisk ville jeg trodd at maskinen var helt OK bortsett fra at den ikke starter normalt. Den må altså først startes som vanlig, før man må trykke inn resetknapp for å få beep fra bios osv. Noen som har forslag til hva feilen kan være? Endret 8. desember 2009 av Sovehest Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Prøv med en annen PSU hvis du har mulighet. Har vært ute for at visse kombinasjoner av hovedkort og PSU fungerer dårlig sammen i oppstarten. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Må nok prøve dette. Ikke at det er et stort problem, men mer et lite irritasjonsmoment. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Høres jo ut som du har kobla reset knappen og start knappen feil på hovedkortet ? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Da skulle den ikke startet når jeg trykket inn powerknappen? Samtidig går den av om jeg holder inne powerknappen i 2-3 sekund når den først er i gang. Testet litt uten skjermkort, Ram, CPU osv. Rimelig sikker på at disse små er koblet rett, men man skal aldri si aldri. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Er det "Athlon II X2 250" du mener, det er ikke sikkert den prosessoren er i cpu support list engang, og er den der, så må du sikkert oppdatere bios, for at den blir gjenkjent av bios. Så finn ut hvilket hk du har, og se i cpu suport list! Lenke til kommentar
TurboSurfing Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hehe, har samme problem Det morsomme er at problemet oppstod etter en tid med et gammelt hovedkort, PSU, osv. Kjøpte helt nytt hovedkort, PSU, CPU og omtrent alt annet, og det samme skjer fortsatt. Tenkte kanskje det var kabinettet. Irriterende, men den starter alltid ved andre trykk på power-knappen Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 @ Ask99: Nei, det var en X2 550 Phenom.. X2 550 og X2 250 skal uansett støttes.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå