Gå til innhold

Skal bytte ut IDE disk med S-ATA...

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å anskaffe en WD Raptor hd til å bruke som OS disk...

Det jeg lurer på er om det er mulig å ta et fullstendig image av min nåværende c: og sette opp S-ATA disken som ny c:?

Ønsker forsåvidt å fortsatt bruke ide grensesnittet til mine eldre disker (enn så lenge), og da hadde det vært fint å kunne sette opp S-ATA disken som c: og den gamle c: disken som h: eller noe..

Går det?

Eller vil alltid den første disken på primary ide channel bli konfigurert som c:?

Jeg vet jeg kan installere WinXP på en annen harddisk enn c:, men hadde egentlig håpet på å slippe å reinstallere alt og gjøre all tweaking og instilling på nytt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal vel ikke være noe problem uten at jeg akkurat har nærgående kjennskap til problemet. Du kan uansett bestemme hvilken disk som skal ha en bestemt bokstav vha Disk Management dersom du har XP Pro iallefall...Uansett er det vel egentlig bare å prøve :)

Lenke til kommentar

Blir ikke tamt å gå fra en 5400rpm Seagate disk på 40gb til en WD Raptor på 10.000 rpm.. høhø

Ja det blir meget tamt ja :lol: Nei fra spøk til alvoret, du vil få en meget bra forbedring, ser altfor mye slik at folk kjøper meget bra cpu'er men slurver med harddisk valget.

Lenke til kommentar

Enig, harddisken ER og BLIR det tregeste leddet i en pc, og det er litt tåpelig å kjøpe HK/CPU/skjermkort for mange tusen kroner for å få best ytelse, og så putte inn en harddisk som var på billigsalg..

Lenke til kommentar

Hørtes greit ut med speiling av disken, men vil bare opplyse om at jeg har hatt noen prob med endring av bokstav. Etter at jeg hadde formatert og installert xp på nytt hadde en av de andre partisjonen plutselig blitt c: og os lå nå på d:... Da jeg gikk inn på disk management og prøvde å endre bokstav, fikk jeg beskjed om at det var en system disk og at jeg ikke kunne endre den...

Hvis noen vet hvordan dette gjøres hadde jeg blitt glad :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...