Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus Rampage II extreme starter ikke.

Anbefalte innlegg

Når jeg booter maskina så står det:

Press DEL to run setup, Press TAB to display BIOS POST message (INTEL)

Så går det 5 minutter. Da står det:

Overclocking failed!

Noen andre ganger så booter den men som oftest ikke. Aner virkelig ikke hva som skjer men regner med at det er hovedkortet som har tulla seg inn i noe.

Maskina funka fint i går. Jeg har IKKE clocka maskina mi så skjønner ikke hva som er problemet. Har hatt kortet i 7 måneder. Jeg er ikke erfaren på bios etc. Ikke clocking heller for den saks skyld, derfor aldri rørt. Noen som har tips/erfaringer med dette problemet vær så snill og hjelp.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært kjekt om du kan opplyse litt mere om hvilken hardware du har, CPU, skjermkort, hvor mye minne, hard disker og så videre. Jo mere opplysninger du gir jo lettere er det å hjelpe deg.

Vi kan jo fortsette med det enkleste. Hvis du har USB enheter tilkoblet, prøv å ha dem frakoblet under POST. Jeg har vært borti at USB enheter roter til POST på en del Asus HK, har selv Maximus II Formula og har brukt Asus HK i ørten år.

Jeg hadde en gang en ekstern USB hard disk tilkoblet, og den rotet til oppstarten på et P5Q Deluxe HK.

Det med overclocking failed har jeg også hatt uten at CPU var overklokket, så det kan skyldes andre ting.

De to første beskjedene som du nevner er helt normale under POST på Asus HK, jeg får det hver gang jeg starter PCen, så det er ikke noe problem. Du kan eventulet prøve å starte med mindre minne hvis du har mulighet til å fjerne en eller flere RAM brikker.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Hadde vært kjekt om du kan opplyse litt mere om hvilken hardware du har, CPU, skjermkort, hvor mye minne, hard disker og så videre. Jo mere opplysninger du gir jo lettere er det å hjelpe deg.

Vi kan jo fortsette med det enkleste. Hvis du har USB enheter tilkoblet, prøv å ha dem frakoblet under POST. Jeg har vært borti at USB enheter roter til POST på en del Asus HK, har selv Maximus II Formula og har brukt Asus HK i ørten år.

Jeg hadde en gang en ekstern USB hard disk tilkoblet, og den rotet til oppstarten på et P5Q Deluxe HK.

Det med overclocking failed har jeg også hatt uten at CPU var overklokket, så det kan skyldes andre ting.

De to første beskjedene som du nevner er helt normale under POST på Asus HK, jeg får det hver gang jeg starter PCen, så det er ikke noe problem. Du kan eventulet prøve å starte med mindre minne hvis du har mulighet til å fjerne en eller flere RAM brikker.

Maskina mi boota perfekt uten noe som har med usb og gjøre. Fant også ut at maskina ikke vil boote med det nye tastaturet mitt. Når jeg kobler til det gamle så går alt glatt. Men ikke med det nye tastaturet. Hva søren gjør jeg da?

Intel i7-920

Asus Rampage Extreme II

Gefore xfx Gtx295

Rammen husker jeg ikke navnet på men de er på 1333

Lenke til kommentar

Maskina mi boota perfekt uten noe som har med usb og gjøre. Fant også ut at maskina ikke vil boote med det nye tastaturet mitt. Når jeg kobler til det gamle så går alt glatt. Men ikke med det nye tastaturet. Hva søren gjør jeg da?

Intel i7-920

Asus Rampage Extreme II

Gefore xfx Gtx295

Når jeg byttet tastatur til Logitech G19, måtte jeg oppdatere BIOS for at maskinen skulle fungere.

Fikk samme melding som deg ved oppstart.

Fungerte hvis jeg lot den poste før jeg koblet til USB kontakten til G19.

(Rampage Extreme 1202 Bios. Fix system may hang if use with some USB Mouse)

Mulig det er en lignende fix for Rampage Exstreme II.

Lenke til kommentar

Intel i7-920

Asus Rampage Extreme II

Gefore xfx Gtx295

Når jeg byttet tastatur til Logitech G19, måtte jeg oppdatere BIOS for at maskinen skulle fungere.

Fikk samme melding som deg ved oppstart.

Fungerte hvis jeg lot den poste før jeg koblet til USB kontakten til G19.

(Rampage Extreme 1202 Bios. Fix system may hang if use with some USB Mouse)

Mulig det er en lignende fix for Rampage Exstreme II.

Jeg har tittet rundt og det skal være noe oppdateringer men finner ingenting på google. Noen som finner noe?

Lenke til kommentar

Lagre ROM-fil på en usb stick, som har FAT 32/16 format (helst en tom stick, så du finner rom-fil lettere), start opp Asus EZ Flash 2 utility, ved å trykke Alt+F2 under oppstart, eller Del, og gå i bios til Tools, og finn EZ Flash 2 utility.

Finn ROM-fil, og oppdater! Se i manual 3.1.3 ASUS EZ Flash 2 utility!

Når du er inne i EZ Flash 2, så ikke bry deg om stasjonsbokstav, hvis usb stick heter feks. E: i windows, så kan den hete noe annet i EZ Flash 2, bare finn ROM-fil!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...