Mithridates Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Hva tenker dere om kunstige språk? Det er de tre største språkene (Esperanto, Ido, Interlingua) og andre som jeg liker - Occidental, Lingua Franca Nova osv. Jeg vet at kunstig språker har en relativt høy popularitet i Skandinavia, kanskje fordi dere har en god økonomi og fredelig samfunn, eller kanskje fordi de skandinaviske språkene har en svært liten sjanse til a bli verdens språk. Endret 7. desember 2009 av Mithridates Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Språk er uregelmessig substantiv så det heter "kunstige språk" En av grunnen kan være at man i Skandinavia må lære seg andre språk, og at man derfor har enklere for å lære seg enda flere. Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Etter min mening har de fleste kunstige språk altfor mye romansk i seg og altfor lite germansk og annet. Dessuten er de ikke språk som er utvikla naturlig over tid, så vi aner ikke om de faktisk er lette å lære (tviler på at det hadde vært så mange som hadde forstått det du sa om du gikk og snakka tysk med fransk uttale ). Egentlig skjønner jeg ikke poenget med slike språk nå. Dersom målet var å overta for alle språk i verden, burde en valgt ett språk som grunnspråk og blanda inn ord fra de andre - en helt ny type grammatikk og uttale som skapes som blanding av flere blir vanskelig fort å lære seg. Om målet var å lage et felles kommunikasjonsspråk, vil jeg si at kampen for lengst er vunnen av engelsk, som allerede er ei suppe med mye rart fra mange ulike språk. Språk er uregelmessig substantiv så det heter "kunstige språk" En av grunnen kan være at man i Skandinavia må lære seg andre språk, og at man derfor har enklere for å lære seg enda flere. Åssen er «språk» uregelmessig? Språk - språket - språk - språka følger «reglene» for intetkjønnsord i mitt hode... Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg synes att Dansk er ett kunstigt språk, jeg. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Åssen er «språk» uregelmessig? Språk - språket - språk - språka følger «reglene» for intetkjønnsord i mitt hode... Det heter vel : språk - språket - språk - språkene Lenke til kommentar
Thend Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) I bokmål kan man velge om intetkjønnsord skal ha -a eller -ene i bestemt form flertall. (Med unntak av "barna".) Og uregelmessig er det heller ikke. ____ Til saken: Kunstige språk kan være veldig interessante med tanke på hva oppfinneren tar utgangspunkt i, hvilke grammatiske funksjoner han tar med eller utelar, hvordan det fonetiske systemet er bygd opp osv. Men et stort problem med kunstige språk er nettopp det at de er kunstige. Det finnes ingen kultur som hører til språket, stort sett ingen litteratur som er forfattet i det. Det blir rett og slett kjedelig. Jeg vet at kunstig språker har en relativt høy popularitet i Skandinavia, kanskje fordi dere har en god økonomi og fredelig samfunn, eller kanskje fordi de skandinaviske språkene har en svært liten sjanse til a bli verdens språk. Har kunstige språk høy popularitet i Skandinavia? Dette var overraskende for meg, hvor har du det fra? Endret 15. desember 2009 av Thend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå