Cruentus Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hei Har nylig begynt å få problemer med mitt GTX 280. Problemet er at når jeg starter 3d program som f.eks et spill så kan det ta fra 1-10 minutter før maskinen krasjer og bilder viser det folk beskriver som "purple screen of death" Har bare hatt dette kortet i litt over et år nå. Har ikke overclocket det så jeg vet at noe sånt kan ikke være skyld i dette. Noen andre som har overlevd noe lignende?. Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 hadde noen problemer med GTX280 før men bare det at pcn restarta seg ofte (sånn hvert 10min) og at jeg fikk mye bluescreen. måtte rense hele pcn for støv så funka d fjell igjen. Nvidia 200 korta er ganske pakka med plastikk så kan hende d er masse støv inni den. ta støvsugern og riv ut alt rusket så kanskje d blir bere bruk nvidia sitt overclock program og sjekk GPU temp. kan hende du har brent av noe inni korte også hvis d har vært for varmt for lenge. but.. this is just wild guessing Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hehehehe, PSOD tar deg også ser du ut som? Mitt 280 sa takk og farvel nylig, 4 gangen det røk så var det gjort, dette er ikke temp relatert men faktisk en KONSTRUKSJONSFEIL fra Nvidia sin side. Charlie var nok rett angående bumps problemet, dette har og vil plage 280 kortene, de vil funke greit så lenge de får stå å gå i lengere perioder og ikke kjølt seg ned til romtemp. Mitt takket for seg når jeg skrudde av maskinen og var i Tromsø noen dager, når jeg kom tilbake var det dødt. Løsningen er dog å sende på garanti, men test først i en annen PC for å være sikker. Hos meg funket 280 kortet greit i 2D modus, men i 3D ble det PSOD med EN GANG. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Problemet har ordnet seg. Rettere sagt Komplett ordnet opp. Takker Komplett :-) Endret 12. januar 2010 av Cruentus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå