Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nokre spørsmål angående potens

4588pkdkrikue5c

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg har berre nokon interessane spørsmål angående potens, nærare slekta impotens. Personleg røyker eg ganske ofte, og snuser dagleg. Kor farleg er dette for potensen? I samhald med fysisk aktivitet burde det vel ikkje vere noko ein gut på 18 burde bekymre seg for? Eg får ei dårleg kjensle av å tenke på ein så ytre faktor, samtidig som eg ikkje makter å gjere noko med det. Det er så godt med nikotin.

Videre - impotens vil seie mangel på evne til å få ereksjon? Det var iallefall det eg trudde, men nokon vener av meg påsto at det var redusert sædkvalitet. Det er det vel ikkje? Handler vel om at ein ikkje får den opp lengre?

Så heilt til slutt, eg ser at diverse medikamenter mot depresjon kan føre til impotens. Vil det vedvare sjølv om ein eventuelt kutter ut desse preperatene, eller vil impotensen vedvare? Depresjon kan vel óg føre til impotens, så det gjeld jo å vege det opp mot kvarandre.

Takker for alle saklege svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om snus har noe å si, siden jeg ikke tror det er nikotin som gir redusert blodgjennomstrømming. Nøyaktig hvor "farlig" røyk er på dette området vet jeg ikke, men skulle tro det er en fordel å være ung ja.

Impotens vil si manglende evne til å oppnå ereksjon, det har ikke noe med sædkvalitet å gjøre.

Anti-depressiva kan gi manglende lyst, forsinket sædavgang og impotens. Depresjon kan, så vidt jeg vet, bare gi nedsatt libido (manglende lyst). Etter å ha sluttet med anti-depressiva burde eventuelle bivirkninger forsvinne etter en stund. Men jeg har forstått det sånn at impotens også kan være et psykisk, like mye som et fysisk problem, altså at hvis man først er impotent så kan det bli en slags fastlåst tilstand der man er redd for å få problemer med ereksjon under sex, og så bidrar denne redselen til at man faktisk får problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...