Ståle Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Er det en bug da? Det er jo bare å ha or die() etterpå. Den tester først om den får kontakt på IPen. Hvis ikke, så kommer det en warning. Så går den til neste linje, som er mysql_select_db(), denne antar default-verdier. Som den finner et sted. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Joa, men du må jo bekrefte at du har fått riktig kontakt. Hvis TS sender meg IPen sin, kan jeg se om jeg ihvertfall får kontakt. Hvor har du dette i fra at den automatisk kobler til localhost om den ikke får kontakt med remote host? Min erfaring, logikk eller manualen støtter opp om det du sier Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) At den faller tilbake til localhost er nok mest sansynlig fordi feil fra mysql_connect ikke blir håndtert og senere funksjonskall automatisk prøver å koble til med default settings fra php.ini, og access denied-feilmeldingen er derfor fra et senere funksjonskall (mysql_query). En løsning på det problemet er å håndtere feil fra mysql_connect og ikke fortsette scriptet dersom feil oppstår (altså, mysql_connect returnerer false). Endret 7. desember 2009 av gxi Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Da er eg med på hva som menes. Man skal ikke anta noe når man koder. Dvs, man må sjekke at mysql_connect faktisk koblet til uten feil. Lenke til kommentar
Marensius Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Nå trenger ikke dette å være tilfelle her, men eg ville vært skeptisk til enhver webhost som ikke filtrere trafikk inn/ut. Og det kan jo være slik at de sperrer trafikk ut, og at de ikke har fått forespørsler om å kunne bruke eksterne MySQL hosts før. Tok å la ut php på serveren hos en kompis, der funka den asap, så da er det webhost'en som filtrerer ut trafikken. Joa, men du må jo bekrefte at du har fått riktig kontakt. Hvis TS sender meg IPen sin, kan jeg se om jeg ihvertfall får kontakt. Trenger ikke å sende IP da når jeg fikk det til å funke uten noen problemer :-) Takker for tipsene som kom hvertfall Nå må jeg bare finne ut om webhost'en gidder å åpne for koblinga for meg. Evt finne meg nytt webhotell Lenke til kommentar
quantum Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Er det en bug da? Det er jo bare å ha or die() etterpå. Den tester først om den får kontakt på IPen. Hvis ikke, så kommer det en warning. Så går den til neste linje, som er mysql_select_db(), denne antar default-verdier. Som den finner et sted. Mind-bug? Vet ikke hva som er hensikten med å designe det slik, men det er vel åpenbart uheldig at man får muligheten til å skyte seg i foten slik? Syns nå jeg ihvertfall da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå