Gå til innhold

Man Utd - kåring av tidenes førsteellever!

Latias

Anbefalte innlegg

Må si meg enig i resten her jeg, det blir litt drøyt om Vidic havner i TIDENES førsteellever i United. Problemet er vel ikke akkurat prestasjonene, men heller hvor lenge han har vært i og hvor mye han har oppnådd i klubben. Han har jo ikke engang passert 4 år i Manchester og havner vel litt i samme kategori som Stam enn så lenge. Utrolige ferdigheter, men ikke legendemateriale.

Likevel synes jeg vi bør passe oss litt med å heve Rio såpass langt over Vidic som enkelte viser tendenser til. Vidic har rett og slett vært helt enorm med unntak av sine første måneder i klubben og har vært en av de desiderte hovedårsakene (sammen med en viss portugiser) til at United sitter igjen med de 3 siste PL-trofeene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får kjøre en tidenes PL-lag etterhvert. Tipper langt flere har kjennskap til disse spillerne.

Om det er legender vi skal ha, bør vi ikke tillate at folk som Rio, Vidic, Brown, Stam, Ronny og Henning er med. Ingen av disse er vel legender i noens øyne i dag? Henning Berg er kanskje en legende i enkelte norske øyne.

I første post står det at man skal stemme på "sin førsteelver" eller noe med den ordlyden. Om jeg synes Blanc var en av de beste jeg har sett i midtforsvaret til United, så må jeg få stemme på Blanc. Om Foulkes var en bedre fotballspiller får så være. (Tviler på akkurat det.)

Ser forøvrig at Berg er nominert, mens Blanc ikke er (selv synes jeg ikke noen av dem fortjener å nevnes blant de største stopperne United har hatt). Jeg "frykter" at Solskjær får plass på topp også.

Lenke til kommentar
I første post står det at man skal stemme på "sin førsteelver" eller noe med den ordlyden. Om jeg synes Blanc var en av de beste jeg har sett i midtforsvaret til United, så må jeg få stemme på Blanc. Om Foulkes var en bedre fotballspiller får så være. (Tviler på akkurat det.)

Tror du blander litt med denne tråden. ;)

Lenke til kommentar

Tenker på denne.

Gjør som Arsenal har gjort, og starter opp en tråd der vi skal bestemme hvem som fortjener plass på tidenes lag posisjon for posisjon. Om du skal poste din beste United-ellever, gjør det her.

Hvordan skal folk stemme på hvem som fortjener plass på tidenes lag? Jeg velger iallefall de spillerne jeg mener bør spille der. Da tar jeg utgangspunkt i egne preferasner og stemmer på disse. Hvordan har jeg fått preferanser? Det er selvsagt spillere jeg har et eller annet forhold til. Foulkes har jeg knapt hørt om. Berg har jeg hørt mye om. Pallister og Bruce var bankers på laget da jeg vokste opp. Det kan godt være Foulkes var en bedre spiller enn Pallister i forhold til sine kolleger på tiden han drev på, men for meg har Foulkes aldri vært stor.

Skal vi historieløse ikke få være med å stemme da? :)

Lenke til kommentar

Pluss at alle som her inne snakker om Foulkes (bortsett fra Limbeck kanskje ;)) baserer jo uttalelsene på andres meninger om hvor gode spillerne var.

Men eg mener denne kåringen går på mer enn hvem som var best. Det går på hvilket forhold man har til spilleren, legender, fartstid og bidrag til klubben. Rent teknisk hvem som er best blir jo uansett vanskelig å si noe om da tidene har forandret seg.

Lenke til kommentar
og har vært en av de desiderte hovedårsakene (sammen med en viss portugiser) til at United sitter igjen med de 3 siste PL-trofeene.

Rio var viktigere i de to første trofeene.

Det er det ingen som helst tvil om. Ferdinand > Vidic, og det med ganske stor margin. Jeg tror folk ser seg blinde på Vidic sin styrke, som veier opp for svakheter han har. Rio derimot, er komplett.

Lenke til kommentar
Pluss at alle som her inne snakker om Foulkes (bortsett fra Limbeck kanskje ;)) baserer jo uttalelsene på andres meninger om hvor gode spillerne var.

Men eg mener denne kåringen går på mer enn hvem som var best. Det går på hvilket forhold man har til spilleren, legender, fartstid og bidrag til klubben. Rent teknisk hvem som er best blir jo uansett vanskelig å si noe om da tidene har forandret seg.

I såfall er dette kanskje favorittlaget fra de siste åra? :)

Man kan dra mange slutninger selv om man ikke har sett spilleren live.

Lenke til kommentar

Det blir fryktelig tullete og ikke skulle basere seg på hva man har hørt og sett i ettertid. Vi har Duncan Edwards,Sir Bobby Charlton, Bryan Robson, George Best og Denis Law som de fleste på forumet her har fått se lite av live. Når en spiller som så vidt har passert 100 kamper for Manchester United ligger an til å kunne bli stopper på tidenes lag blir det feil for meg, iallefall.

Lenke til kommentar

Den var litt drøy, men for all del, dette hadde vært et rimelig kjedelig forum om folk ikke hadde hatt forskjellige meninger. :)

Men ja, denne kåringen blir nok i bunn og grunn ganske subjektiv og meningsløs. Ingen av de mest aktive i United-kategorien kommer på noen måte til å anerkjenne den som rettferdig.

Lenke til kommentar

Drøy? Ferdinand var en større faktor til at vi tok to av de siste tre Premier League trofèene enn Vidic. Posisjoneringen, farten og hvordan han alltid bare ryddet opp var helt fantastisk. Grunnen til at Rio ofte blir oversett er fordi han ikke går i duellene som Vidic og Terry, de er langt fra like komplette som Ferdinand.

Lenke til kommentar
Hvem i alle dager stemmer på Vidic før Ferdinand? Vidic er utrolig god, men han har aldri vært på det nivået Ferdinand var i flere sesonger på sitt beste. Ferdinand har i tillegg vært i United i ganske så mange flere sesonger.

Om Ferdinand i det hele tatt burde være på laget er en annen sak.

Vidic var i fjor bedre enn det Ferdninand noen gang har vært. Når det er sagt burde selvsagt Ferdinand havne høyere på listen siden han har gjort flere gode sesonger for oss.

Lenke til kommentar

Den var litt drøy, men for all del, dette hadde vært et rimelig kjedelig forum om folk ikke hadde hatt forskjellige meninger. :)

Men ja, denne kåringen blir nok i bunn og grunn ganske subjektiv og meningsløs. Ingen av de mest aktive i United-kategorien kommer på noen måte til å anerkjenne den som rettferdig.

Drøy? Ferdinand var out of this world i 06/07 og 07/08. Han er en bedre stopper enn Vidic, og har alltid vært det. Selv om han har en dårlig periode for øyeblikket, og sliter med skader, så må ikke folk glemme dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...