Gå til innhold

Man Utd - kåring av tidenes førsteellever!

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt off topic, men disse tre kåringene er bankers, henholdsvis Schmeichel, Giggs og Giggs.

7. desember: Nominasjoner til keeperplassen

22. desember: Nominasjoner til venstreving

31. desember: Nominasjoner til tidenes beste United-spiller

Trodde George Best spilte venstreving jeg :hmm:

Jepp, men det er vel rimelig innlysende at tidenes beste United-spiller også er best i sin posisjon, ellers er noe riv ruskende galt. Og at Giggs er tidenes spiller burde det ikke være noen tvil om lenger.

Vi er så sinnssykt privilegerte som faktisk har fått oppleve karrieren til denne mannen. Ingen over, ingen ved siden.

Jeg synes ikke Giggs er vår beste spiller gjennom tidene

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke Giggs er vår beste spiller gjennom tidene

Giggs har kanskje ikke hatt den beste enkeltsesongen (Ronaldo for eksempel har hatt et par ekstreme sesonger), noe som er grunnen til at han ikke har vunnet noen av de gjeveste prisene. Men totalt sett er Giggs det naturlige valget.

Hvem mener du har vært bedre enn mannen som har elleve PL titler, to CL titler (og en sølv), desidert flest kamper for klubben og spilt fast for United i 20-år allerede neste sesong (bare for å nevne noe)? Og det i en tid da nivået er høyere enn noen gang. Skal heller ikke glemme hvordan han har fornyet spillestilen de siste par sesongene.

Lenke til kommentar

At nivået er høyere er jeg ikke så sikker på. Vi har spillere som Charlton, Best, Edwards som konkurerer med Giggs. Både Best og Edwards blir av mange regnet som den beste gjennom tidene og da snakker jeg ikke bare om Manchester United. Whiteside er også veldig nærme.

Og som du er inne på. Ronaldo skal heller ikke undervurderes.

Lenke til kommentar

Syntes ikke vi skal glemme Captain Marvel som var Manchester United på 80 -tallet. For veldig mange eldre United supportere er Robbo minst like stor enn Giggs.

Giggs er topp 5, ingen tvil. Han er definitivt ikke selvskreven som tidenes United spiller dog, vi har nok av helter å plukke av.

Symbolet for Uniteds suksessæra og mannen vi kan takke for statusen United har i dag, blir for meg tidenes spiller. Mannen styrte United til ligagull tidl. 90-tall og skapte noe magisk rundt Old Trafford, noe man ikke hadde sett siden den "hellige trinity" i Best, Law og Charlton. Cantona er ikke den originale (Dennis Law) kongen av Old Trafford, men han er definitivt den største. Ingen over, ingen ved siden. George Best på andreplass for meg.

Som keeper er Peter den store selvskreven. En av verdens beste keepere all time, ser ikke engang poenget med å ha poll på den.

Edit: Fjern tullenominasjonene på Taibi og Barthez, Latias. Nesten respektløst å ha med disse i en slik nominasjon. Det blir som å nominere David Bellion og Manucho som tidenes United spisser.

Edit 2: Sleng på Gary Bailey, som Limbeck nominerte. Om han ikke kan nominere to stykken, er det min mann. Dracula må være med på listen.

Edit 3: Vi må ha en manager til dette laget. Til slutt må vi kåre tidenes sjef også, syntes jeg. Nå skulle jeg være ferdig med å svi i stykker rediger-knappen...

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Enig med Plagueis.

For meg er Cantona den største. Ingen tvil om at Dion Dublin var en god spiller, men heldigvis ble han skadet slik at vi kjøpte denne herlige spilleren.

Vi hadde nok kanskje vunnet med en annen spiller også, men Cantona var god for United da det gjalt. Selvsagt hjelper det også for Cantona sin del at United ikke vant PL det året han var utestengt, for så å ta The Double året etter.

Satt å så kampen alene med 4-5 andre Liverpool-fans. Ekstra deilig at Cantona avgjorde, selvsagt.. =)

Dessverre ga han seg alt for tidlig. Skulle ønske han kunne vært med på å vinne CL, slik at han fikk en pokal som var Cantona verdig.

Lenke til kommentar
Både Best og Edwards blir av mange regnet som den beste gjennom tidene og da snakker jeg ikke bare om Manchester United.

Med all respekt for Edwards. Men hvem i alle dager setter han foran Giggs, Cantona, Charlton, Ronaldo, Keane, Scholes, Best og nesten helt sikkert et titals andre spillere?

Jeg føler det er veldig mange myter rundt denne spilleren, det at han dessverre bare ble 21-år gammel burde ikke gi han noen bonuser i slike kåringer.

Jeg kan moderere meg ang Giggs. For meg er han det soleklare valget som tidenes United-spiller, men at andre (for eksempel Best) har vært bedre er jeg enig i. Således burde vi kanskje ha to kåringer? En for tidenes United-spiller og en for den aller beste?

Lenke til kommentar
Både Best og Edwards blir av mange regnet som den beste gjennom tidene og da snakker jeg ikke bare om Manchester United.

Med all respekt for Edwards. Men hvem i alle dager setter han foran Giggs, Cantona, Charlton, Ronaldo, Keane, Scholes, Best og nesten helt sikkert et titals andre spillere?

Jeg føler det er veldig mange myter rundt denne spilleren, det at han dessverre bare ble 21-år gammel burde ikke gi han noen bonuser i slike kåringer.

Forsåvidt enig. I rent potensiale er nok Edwards det største talentet vi og engelsk fotball har hatt dog.

Dunc var så overlegent god at han ble inkludert i hall of fame til tross for å ikke fylle noen av kriteriene. "To be considered for induction players/managers must be 30 years of age or older and have played/managed for at least five years in England. The only exception to this rule is Duncan Edwards, who died at the age of 21 in the Munich air disaster (and whose playing career had been cut short just two months before the requisite five years)."

Så Limbeck tar ikke helt feil. Langt i fra tidenes United spiller, men kan måle seg med Ronaldo/Nistelrooy typer.

Lenke til kommentar

Jeg skal være enig i at det er vanskelig dette med Duncan Edwards, men han var regnet som det desidert største talentet av Busby Babes. Foran spillere som Charlton og Foulkes og vi vet jo alle hva de to har gjort for klubben.

I dag og i morgen skal vi stemme på keeper. Hvordan gjør vi det?

PS! trodde jeg kom til å bli den eneste som ville ha med Bryan Robson :)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Burde fått en moderator til å sette opp en. Trådstarter får legge frem de som er aktuell. "Problemet" med en avstemning av den gamle sorten, er at man er annonym. Det gjør et scum og annet pakk kan stemme frem f.eks. Taibi til å være vår beste keeper. Dermed blir hele avstemningen en vits.. :)

Lenke til kommentar

Poll oppe. Taibi ble tatt vekk, men lot Barthez stå for han har spilt ca. 100 kamper for klubben. Skulle han bli tatt vekk, måtte man vel tatt bort Howard osv, og da hadde avstemningen blitt meningsløst.

Burde fått en moderator til å sette opp en. Trådstarter får legge frem de som er aktuell.

Pøh, jeg kan legge til avstemninger selv. Trenger ingen moderator! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...