thermos Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg er røyker, og kjempeglad for den nye røykeloven som skjuler tobakken i butikkene. I perioder når jeg prøver å slutte så vet jeg at det er veldig vanskelig å la være å kjøpe røyk når tobakken nærmest skriker deg i trynet i butikkene. Kjempebra! Hva er deres syn på dette? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg røyker ikke, men har heller ingenting i mot og se røyk. Så for meg er det helt likegyldig. Men det er en i mine øyner en meningsløs lov, så er prinsippiet i mot den. Mest mulig frihet. Lenke til kommentar
T4rdy Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 For de som er avhengi så kan denne loven være bra altid når jeg ser en røyk pakke eller røyk disken, så blir det veldig fristene. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Flott tiltak. Neste steg er forby tobakk i butikkene, men å opprette egne salgssteder og utendørs røykeforbud på offentlige plasser. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Flott tiltak. Neste steg er forby tobakk i butikkene, men å opprette egne salgssteder og utendørs røykeforbud på offentlige plasser. Ja, så kan vi fortsette å forby sjokolade, kaffe, tyggis, paracet, ibux og nesespray. Så kan vi fortsette med å tvangsmosjonere Norges befolkning. HURRA FOR PARADISET NORGE. Tiltaket er forsåvidt greit, men at folk skal sitte å diktere hva som er lov for andre å få inn i kroppen sin blir for dumt. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hvorfor skulle vi forby refererte produkter? Det er i så måte ingen som skal diktere hva du og jeg skal få putte i oss, produktet er fortsatt fritt tilgjengelig, men mindre synlighet gir mindre omsetting, noe som er positivt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Flott tiltak. Neste steg er forby tobakk i butikkene, men å opprette egne salgssteder og utendørs røykeforbud på offentlige plasser. Ja, så kan vi fortsette å forby sjokolade, kaffe, tyggis, paracet, ibux og nesespray. Så kan vi fortsette med å tvangsmosjonere Norges befolkning. HURRA FOR PARADISET NORGE. Tiltaket er forsåvidt greit, men at folk skal sitte å diktere hva som er lov for andre å få inn i kroppen sin blir for dumt. du vil altså legalisere alle former for dop også? rohypnol i hylla på rema er jo en fin ting... røyk er jo noe som kun ødelegger kroppen og har ingen annen funksjon enn det, alle alt annet du nevner har en god del flere funksjoner enn det. samt det andre du nevner "ødelegger" kun egen kropp, ikke kroppen til alle andre i nærheten. jeg håper virkelig du ser en viss forskjell mellom å forby tobakk og tyggis... Lenke til kommentar
thermos Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg velger ivertfall å tro at det blir mye lettere for folk å slutte å røyke nå, om ikke annet vil det sikkert føre til at færre begynner. Dere har vel sett at de fleste røykpakker har fått nytt design, nettopp pga. reklamepotensialet det har i butikkhylla. Denne nye loven fjerner jo dette. Hvis de nå bare får tobakken ut av butikken, og kanskje inn i tobakksjapper, eller helt vekk fra markedet, så blir det mye vanskeligere for meg å skaffe røyk . Skal klare fint å holde meg den dagen jeg må oppsøke skumle mennesker med balltre, bare for å få kjøpt en 20-pakning . Lenke til kommentar
thadon Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 røyk er jo noe som kun ødelegger kroppen og har ingen annen funksjon enn det, alle alt annet du nevner har en god del flere funksjoner enn det. samt det andre du nevner "ødelegger" kun egen kropp, ikke kroppen til alle andre i nærheten. Ser absolutt poenget dere, men dere forstår vel at fler og fler begrensinger vil til slutt ende i et totaltforbud? Og mener du at når du er ute så er det så skjemmende med folk som røyker at de ikke får lov til å gjøre det ute? Er det vanskelig å ikke få røyk i ansiktet når du går i det offentlige rom? Men jeg skjeønner poengene deres. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det er nå blitt slik at tobakk som røyk og snus, skal "sjules" i dagligvare butikker, kiosker og andre forhandlere som selger tobakksvarer. Jeg jobber selv i en kiosk, der vi allerede har innført snuskap som ikke er gjennomsiktig. Dette er etter min mening komplett idiotisk. For det første, det står skrevet "SNUS" i skriftstørrelse 10cm høy skrift over skapet, slik at det er opplagt at snusen selges her. Det er ikke slik at folk tenker "Selger disse folka tobakk? Skal jeg slutte nå da" for det andre, det er ekstra arbeid ettersom vi må åpne skape for alle kunder som skal se om vi har den varen som kunden ønsker, i motsetning til at kunden kan se gjennom glasset. Hva ønsker man å opnå ? Skal dette føre til at norges toakk-nytende befolkning skal kutte ned eller slutte ? Det kan jeg ikke forestille meg. Dette er helt latterlig, og det eneste som dette har ført til er at alle kundene må spørre om vi har den ønskede varen, istedenfor at de kan se utvalget selv. Igjenn, det er ikke slik at folk slutter bare fordi det koster dem et ekstra spørsmål å skaffe tobakk. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 TÅPELIG, som man ser, med store bokstaver. Samme som man før i tiden gjemte unna 7-up fordi det kunne brukes som blandevann. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 røyk er jo noe som kun ødelegger kroppen og har ingen annen funksjon enn det, alle alt annet du nevner har en god del flere funksjoner enn det. samt det andre du nevner "ødelegger" kun egen kropp, ikke kroppen til alle andre i nærheten. Ser absolutt poenget dere, men dere forstår vel at fler og fler begrensinger vil til slutt ende i et totaltforbud? Og mener du at når du er ute så er det så skjemmende med folk som røyker at de ikke får lov til å gjøre det ute? Er det vanskelig å ikke få røyk i ansiktet når du går i det offentlige rom? Men jeg skjeønner poengene deres. når det står 20stk å røyker rett utenfor døra så er det litt vanseklig å ikke innånde dere avgasser ja. personlig syntes jeg det hadde vært helt greit med ett total-forbud, det er ingen grunn til å ha det lovlig utenom dine(og mange andre sine) personlige meninger. hva er galt med ett evt. forbudet utenom at det er ett forbud Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hva blir neste forbud etter det? Alkohol, hamburgere, sjokolade? Hvert forbud av denne typen er innskrenkning av vår frihet. Røyk er kanskje ikke noe du bryr deg om, men husk at neste ting kan være det. Informere, fortelle og oppfordre er gode ting. Alle vet at røyking er farlig, men la nå de som fortsatt vil utsette seg for det gjøre det. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Flott tiltak. Neste steg er forby tobakk i butikkene, men å opprette egne salgssteder og utendørs røykeforbud på offentlige plasser. UTE, i fri luft?! Hallo....halloo.... Selv om jeg ikke røyker selv så gjør sånne holdninger meg kvalm. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg er for alle tiltak som kan begrense salg og forbruk av røyk og tobakk. Så dette ønsker jeg velkommen. Måtte den positive utviklingen fortsette. Røyking er noe gammeldags og idiotisk som vi vil le av om alt for mange år. Det er like greit å begynne nå. Lenke til kommentar
793 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Røyking er noe gammeldags og idiotisk som vi vil le av om alt for mange år. Det er like greit å begynne nå. Forhåpentligvis på samme måte som folk vil le av dette fascisteriet. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Fordi alle om hundre år får en åpenbaring om hvor bra røyk egentlig er? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Tulling, som om det var det han mente. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Det er jo ikke noe fascisteri, så jeg vet ikke hvem som er en tulling. Det er jo fremdeles mulig å få kjøpt og brukt så jeg ser ikke problemet. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) For ti år siden røyket folk stort sett hvor de ville. Ingen klagde da, men nå er det plutselig så skadelig å stå innenfor en 20 meters radius rundt en som røyker. Alle syter over passiv røyking og at røyking er dumt. Ja, røyking er dumt å begynne med, og ja, aktiv røyking er skadelig. Men det er vårt problem, ikke deres. La meg gjenta: vårt og ikke deres. Forøvrig er jeg mot loven om å skjule tobakken, den er intet annet enn et steg nærmere renspikka kommunisme. Endret 7. desember 2009 av Arinomi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå