Gå til innhold

[Løst] slett

TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, jeg har ikke kjøpt det. Jeg vet veldig, veldig godt hvor og på hva jeg har trukket kortet for.

I de fleste tilfeller er jo et beløp reservert, men i de fleste tilfeller kommer de kjapt tilbake har jeg hørt. Jeg får bare følge med, å ta en prat med PB:

Thanks!

Det er VISA-transaksjoner, om du er 100% sikker på at du ikke har brukt kortet, burde du ha sperret det for lengst.

Beløp under 99 kr reserveres 100 kr, beløp over 101 kr reserveres det 200 kr, osv. Tar vanligvis noen dager før slike ting forsvinner i Postbanken. Har f.eks brukt PayPal, og opplevd at det har tatt 5 dager før reservasjonen forsvant.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Da jeg leide bil i USA gikk det sikkert 10 dager før det reserverte beløpet (det leiebyrået beholder når man stikker av med bilen og selger delene i Mexico …) ble nullet. Når man tar taxi blir det også trukket et beløp fra Visa, så et likt beløp fra banken, og deretter blir beløpet fra Visa ført tilbake. Jeg et ikke hvorfor det er slik, men det har alltid blitt riktig til slutt på kontoutskriften min. :)

Lenke til kommentar

Er det ikke litt vel tidlig å mase på banken dagen etter et utenlandsopphold ?

Hadde det gått over ei uke uten å få tilbakebetalt et VISA-trukket beløp, så kanskje jeg hadde blitt svett, men ikke for usle 300,-..

Om du skulle ha blitt svindlet hadde kortet vært misbrukt uten sidestykke.

[Edit]

Vi lever i en elektronisk tidsalder, men det får da være måte på hvor kort tid ting skal ta... :roll:

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Slike reservasjoner slettes etter ei uke dersom banken ikke mottar selve betalingen (det som blir utført på stedet når kortet brukes er en reservasjon, selve betalingen blir sendt til banken i batcher med jevne mellomrom om jeg har skjønt det korrekt). Det var svaret jeg fikk fra Postbanken en gang jeg spurte om det samme, og da gjaldt det også tiere som hadde blitt til midleritidige hundrelapper.

Det skal gå an å få slettet reservasjoner ved å ringe banken med den konsekvens at manglende dekning på konto når betalingen blir utført ikke er noen hindring for at betalingen faktisk blir utført.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...