*F* Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) saft er ihvertfal lov. Er vel ikke så mye sukker i det? jus er kanskje lov, vi får sjekke litt på den. Endret 9. desember 2009 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Blir for mye detaljstyring her i mine øyne. Er brus uten sukker usunt? Kaffe har vel en rekke uønskede helseeffekter? (Koffein dreper flere tusen på verdensbasis i året!) Sett at kunstig søtning er ufarlig er jo også cider uten sukker usaklig mye sunnere enn øl. Sunt er i tillegg et relativt begrep, noe sukker må man ha fra et eller annet sted uansett. Jus er forøvrig presset frukt, så det må da vitterlig være ok. Nei, en brusfri måned hadde vært noe, men dette tøvet her står jeg over. Meld meg ut, takk. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg er med på sunnhetskampanjen til L4r5 og skal bli sukkerfri fra nyttår, så kan sikkert bli med Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) jeg er med! det forutsetter at jeg kan drikke jus da. Endret 9. desember 2009 av dabear Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Både saft og jus kan det være sukker i. Syns ikke det burde vært lov med saft. Men jus uten sukker burde være lov Lenke til kommentar
dabear Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) jus uten sukker finnes vel ikke, da det er naturlig sukker i fruktene. Derimot finnes det flere saftsorter som er totalt uten sukker. Så hva om vi sier at alt uten tilsatt sukker er ok? Endret 10. desember 2009 av dabear Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 jus uten sukker finnes. sukkeret er ikke det samme som finnes i frukt Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jus så vidt jeg vet er kun jus, og det er ikke tillatt å tilsette noe annet enn frukt i jus. Nektar derimot inneholder sukker. Jus er sundt (frukt, 5 om dagen) og burde være lov, saft derimot inneholder en hel del sukker, og burde unngås (muligens fun light om folk skal være desperate). For min del er jeg med på nivå en, ingen alkohol, ingen brus, ingen saft. Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Er med på nivå 1. Sign me up. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 finnes vel både jus med og uten tilsatt sukker. Om jeg ikke tar feil.. Uansett, medlemsliste oppdatert. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Sukkerfri brus gjør deg ofte mer sulten, og er dermed ikke noe godt alternativ, jeg vil si at hele vitsen er å vise litt viljestyrke og holde seg unna søte drikker. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) lettbrus blir nok ikke aktuelt nei. Ellers har Flimzes et poeng, brukerne generelt her har utrolig svak viljestyrke. selv før vi er i gang Planen min var i utgangspungtet å leve av vann og melk, og kanskje en farris i ny og ned. Endret 10. desember 2009 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Vi tar brus i januar, og kjeks/kaker i februar, og så godteri i mars? Og så grønnsaker til hvert måltid i april? Kan ta en sunn del hver måned tydeligvis. EDIT: En meget stygg hvert/verdt feil Endret 10. desember 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Det kunne vi kanskje Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Da vil kansje folk legge fra seg de dårlig vanene som å drikke brus og ta med seg gode vaner videre! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) hvis jeg kan drikke sukkerfri brus er jeg med. maks 0,5l om dagen skal ikke være noe problem, og utrolig praktisk for min del Endret 10. desember 2009 av aklla Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 sukkerfri brus syns jeg er over streken. Selv 0,5l flasker. Selv drikker jeg vel en liter daglig, skal lett greie meg uten... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Sukkerfri brus og smaksatt vann er nogo, det er farris eller bonaqua naturell, og selvfølgelig vann, og melk. Juice (ren juive selvfølgelig) skal man vel få lov til å drikke et glass eller to om dagen (Dette er jo frukt å regne). Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) sukkerfri brus syns jeg er over streken.Selv 0,5l flasker. Selv drikker jeg vel en liter daglig, skal lett greie meg uten... da er jeg ute.mer av praktiske grunner enn noe annet, men det er jo egentlig greit nok... Flimzes: juice er ca like usunt som brus, når man tenker på energi-innhold. Endret 10. desember 2009 av aklla Lenke til kommentar
Stjerneskudd Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Et spørsmål, hva med iste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå