shakur Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Har akkurat kjøpt meg et nytt firewire-kort av typen Tekram tr-1394w hos komplett.no. Dette kortet viser seg å være svært vanskelig å innstallere. Jeg kjører dual-boot hjemme, med W98 og XP. Etter å ha montert kortet i maskinen blir W98 veldig ustabilt og henger seg ofte, pluss en del merkelige restarter. Hvis jeg prøver å boote maskinen opp i Windows XP, henger den seg med engang man ser skrivebordet. Har prøvd med nye Via 4-in-1 drivere og bios-update til ingen nytte. Systemet mitt består av bla. Soyo kt333 dragon ultra. Amd T-bird 900. 256MB DDR-Ram. Asuscom isdn-kort. gammelt scsi-system (disker cd-rom) Lenke til kommentar
Zink Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Sjekk i manual ang. delt irq på ymse pci-sloter og plasseringen av evt. pci-kort/ firewire. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 manualen sier ingen ting om dette, men jeg har prøvd å stokke om på pci-kortene på alle mulige tenkelige måter uten noe resultat Lenke til kommentar
shakur Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 trenger sårt noe hjelp her Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 trenger sårt noe hjelp her Har du skjekket om det er kommet noen nyere drivere til kortet ditt? I win xp er det ikke unormalt at det er mange enheter som deler irq. Men det som kan være problemet er at enkelte drivere ikke liker det, så derfor prøv om du kan oppdatere driveren og windows. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Det finnes ikke drivere til dette kortet. Det bruker noe standard- drivere fra Windows. Det skal jo virke i Winodws 95 og 98 også da, så da trenger vel ikke driverne å være så nye regner jeg med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå