Haraldsen24 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Har kjøpt et Velbon Sherpa 435-stativ (mitt første stativ noensinne), og lurer på om det nå er noe som mangler... Er det meningen at den "øvre delen" skal være løs? Hadde satt pris på en helt kort innføring. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 mangler ikke du en strammeskrue på det bildet? Lenke til kommentar
Haraldsen24 Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) mangler ikke du en strammeskrue på det bildet? Det kan meget godt stemme. Har ikke sett noe til en skrue.. Nå har jeg så lite peiling, men vil anta at den er nødvendig.. Er det ingen andre som har dette stativet som kan bistå? Endret 6. desember 2009 av Haraldsen24 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Vanskelig og vite eksakt hva du mener,et stativhode har to skurer som strammer hodet fast i to plan. Den ene skruen gjør at du kan vri hodet vertikalt og stramme det i riktig posisjon,den andre skruen gjør at du kan vri hodet horisontalt og stramme hodet i ønsket posisjon.I tillegg har du en skkrue som gjør at du kan høydejustere kamera/stativet. På toppen har du en kameraplate som løsnes med et hurtiglås,denne monteres på kamera og gjør at du enkelt kan montere/demontere kamera fra stativet. Finner du ikke ut av det,så anbefaler jeg at du kontakter selger og får de til å kontrollere at alt medfølger. Lenke til kommentar
Haraldsen24 Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Som frustrert nybegynner er jeg nødt til å prøve litt til. Har pratet med MPX, som svarte noe diffust: Hei Snakket med leverandøren, den manglet etter hva de sier ikke. Det er bare at den ene av de som du har fått kan skrus fra hverandre slik at du kan bruke den på begge sider. Med vennlig hilsen (kundebehandler) Legger ved noen bilder, så kan forhåpentligvis noen kjennere si hva som er galt med dette stativet. Det må vel mangle noe? Kameraet blir hengende i løse luften. Lenke til kommentar
kjell_56 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Som frustrert nybegynner er jeg nødt til å prøve litt til. Har pratet med MPX, som svarte noe diffust: Hei Snakket med leverandøren, den manglet etter hva de sier ikke. Det er bare at den ene av de som du har fått kan skrus fra hverandre slik at du kan bruke den på begge sider. Med vennlig hilsen (kundebehandler) Legger ved noen bilder, så kan forhåpentligvis noen kjennere si hva som er galt med dette stativet. Det må vel mangle noe? Kameraet blir hengende i løse luften. Følger det ikke med ei løs plate som fungerer som et hurtigfeste og som skal skrues fast i kamerabunnen? Lenke til kommentar
kjell_56 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Her er et bilde fra nettet. Se om du kjenner det igjen: Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 På bildene dine ser det ut som om de to "styrearmene" er skrudd fast i hverandre. Prøv å skru den ene løs fra den andre og se om den passer inn der du mangler en skrue? HVis du ser på bildet fra nettet er det to styrearmer, jeg synes som sagt det ser ut som om dine er skrudd sammen til en lang en. Når det er sagt synes jeg det er rart MPX har sendt deg et stativ som tydeligvis er brukt. Var det en demovare eller noe sånt? Lenke til kommentar
Haraldsen24 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 På bildene dine ser det ut som om de to "styrearmene" er skrudd fast i hverandre. Prøv å skru den ene løs fra den andre og se om den passer inn der du mangler en skrue? HVis du ser på bildet fra nettet er det to styrearmer, jeg synes som sagt det ser ut som om dine er skrudd sammen til en lang en. Når det er sagt synes jeg det er rart MPX har sendt deg et stativ som tydeligvis er brukt. Var det en demovare eller noe sånt? Det stemmer ja, styrearmene var fastmontert i én lang del. Fikk montert den ene i det ledige hullet, så nå fungerer styringen som den skal. Når du sier brukt, kommer jeg på at dette kom på lager en god stund før meldt ankomsdato - så ja, det er nok brukt. Vet ikke om jeg gjør så mye ut av det i en slik sammenheng. Takk for oppklarende svar. Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Bra at du fikk fikset stativet i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå