Nebuchadnezzar Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) I det siste har jeg sett, lest og hørt veldig mye sykt innen manga. Her vil jeg skrive opp en kort liste, og viss dere vil vite mer så søk etter navnet. Jeg vil ikke skrive noe om hva de forskjellige handler om, for i mine øyne ødelegger det noe av spenningen. Om jeg vår vite at historie x er en dramaserie, eller at person y er hovedpersonen så påvirker det måten jeg leser serien på. Typen historier jeg er ute etter, er av den typen som holder deg våken om natten. Den som vrir invollene dine og du sitter der med tårer i øynene. Den som får deg til å ønske at du bare kunne glemme det du har lest. Det betyr ikke at disse historiene ikke er bra, bare at de etterlater seg arr på personen som leser de. Så vennligst all informasjon om seriene legges i spoilere, kommentarer som "denne er bra, slick, syk" osv går fint. Har du en anbefaling er dette fantastisk, men bare husk å ikke røpe noe mye. Noe her er ikke veldig forstyrrende eller sykt, men det er serier som har holdt seg i hjernebarken min over lang tid. Og også holdt meg våken om natten. Står det ikke at det er anime så er det mangaen jeg mener. Har sett ferdig Under Grand Hotel* MPD Psycho Gyo Uzumaki Homunculus Dorohedoro Elfen Lied |anime| Battle Royale Doubt Jisatsu Sākuru My Balls* "Ore Tam" Grave of the Fireflies "Hotaru no Haka" Boys Next Door Ichi the Killer Berserk Manhole Alive Ting jeg holder på å lese MPD Psycho Ting jeg skal lese Parasyte Monster Basilisk Gantz Alle mangaseriene kan vell finnes på nettet. Kåre en vinner blir vanskelig men de tre som har vært værst å lese/se for mind del i hver sin retning av feilhetsskalaen er. Uzumaki Grave of the Fireflies Under Grand Hotel Den siste sees på eget ansvar. Endret 19. desember 2009 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jo.. bra bra. Ikke spam. Bruk eksisterende tråder. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 nei denne krever eget tråd.. halvveis gjennom chapter 2 av uzumaki.. grøss.. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Isåfall så lag en Uzumaki tråd, det finnes ikke alt. =,= Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Har bare sett Berserk, men det har mange "omgwtf!?" øyeblikk. Utrolig god serie jeg forøvrig anbefaler alle å sjekke ut. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 HAr akkuratt lest ferdig Berserk. Det er en virkelig god serie, god historie og mange nevneverdige øyeblikk. Noen steder så blir både Mangaen og Animen ekstremt feil. Men dette er uansett en serie ment for ungdom, og dermed er det spart på nakenhet. Selv om den har sine feile øyeblikk så kan man regne mesteparten av serien som normal "bare" 1/25 av serien inneholder feile ting. Og det er jo litt av poenget med denne tråden. Dette er ikke tråden for koselige, hyggelige serier. Men serier som virkelig er groteske, syke forstyrrende. Skal du diskutere barneserier som Naruto, Bleach, OP osv er ikke dette stedet for det. Personlig så er vell Berserk en av de aller beste seriene jeg har lest. Ja, disse øyeblikkene er som batnobit sier virkelig "OMFG WTF" men resten av serien fortoner seg normalt. Men dette er ikke tråden for det beste man har lest, men det best forstyrrende, feile, mageveldtene, obskure. Videre har jeg lest ferdig "Battle Royale" 24/25 deler av den er syk og forstyrrende. Dessverre så er boken bedre, og for min del så spiller serien litt for mye på følelser. Som for min del faller litt av, og syntes det mange ganger bare blir merkelig at alle personene i serien skal vise sterke følelser hele tiden. Likevell var det mange momenter i denne serien som er akkuratt det jeg er ute etter. Syke, forstyrrende, feile ting. OG jeg ble faktisk dårlig av en og annen scene. Videre har jeg også fått lest. "Manhole" Historien er merkelig, men realistisk. Videre så er omtrent alt i denne serien merkelig og skrudd. Den er ikke den værste jeg har lest. Men fikk en bra uggen følelse etter å ha lest denne. Ichi the Killer Denne likte jeg veldig godt. Historien var passe lang i forhold til handlingen. Syke personer som gjør syke ting, mens samtidig så får vi en grunn. Hovedpersonene har faktisk en egen personlighet. Volden som åpenbart er med er kreativ og original. Må si jeg leste denne serien i et og er virkelig fornøyd. Alive Veldig kort, og ikke direkte forstyrrende eller skremmende. Ideen er veldig god, bare synd at de ikke utnyttet det bedre. Faller for mange andre sterke og interesante serier. MPD Psycho er enda ikke ferdiglest... Den er syk, men samtidig er det en serie som krever veldig mye av leseren. Jeg skal bli ferdig å lese denne, men jeg har en del andre ting som jeg også gjerne skulle fått lest. Er Monster og Basilisk noe å lese ? Har hørt en del forskjellig om begge to, men jeg tror jeg står over/sparer de til senere om ikke innholdet i noen av de er spesielt forstyrrende. Lenke til kommentar
viking-chan Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Gantz er veldig, veldig bra. Visuelt sett er den spennende, storyen funker fint og den er full av blod, gørr og pupper. Kan ikke klage, hehe. Endret 13. januar 2010 av pingting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå